Inlägg från: ametisten91 |Visa alla inlägg
  • ametisten91

BIM sept -22

Får jag hoppa in här hos er? Glad 

Första barnet, första försöket. Positivt ÄL-test i onsdags. Fick till det en gång i fredags, som en försiktig start på resan Flört Så har väldigt låga förhoppningar, men ett litet hopp finns ju... BIM den 8/9 men min menscykel varierar alltid lite i antal dagar. 

Igår em/kväll hade jag ont i kroppen, ungefär som när man är sjuk. Ont i huden liksom. Idag är värken borta, och jag har fått flytningar... Om jag överanalyserar allt just nu? Inte då Cool

• ametisten91

Så spännande att det börjar bli en del plus här inne nu! 

TrueResolution skrev 2022-08-30 15:01:29 följande:

någon mer än jag som har USELT tålamod just nu i väntan på BIM?

Vet att man ska "take a chill Pill" "tänka på annat" osv men det är lättare sagt än gjort... Råkar vara lätt testoman med så man gör sig själv en otjänst varje månad genom att bärja testa så tidigt man bara kan. på något vis känns det som att ett blankt test inte tar riktigt lika hårt när hoppet finns att det är "för tidigt" Tyst

Nej jag vet att det här inte är sunt men är en testoman deluxe och får PANIK på att tiden sneglar sig fram? går runt som i ett vakuum, gör inte mitt jobb ordentligt, glömmer de mest banala sakerna i vardagen och längtar om möjligt mer till barnvagnar och kolikoro den här evighetslånga tiden mellan ÄL & BIM Skrikandes

Testade senast idag vad jag ser negativt på 4 tester på ÄL+6/7, känns skit som vanligt ändå utsätter man sig för det...Drömmer

Fler som blir totalt testomaner av den här fruktansvärda längtan efter barn? Och som inte kan hålla sig från att testa trots besvikelse? 

Jag är en väldigt nyfiken person av mig, så har en känsla av att jag kommer balla ur och ansluta till "testoman-klubben" om detta blir en lång process Tungan ute Upplever redan nu första månaden att tiden sniiiiglar sig fram... 
  • ametisten91
    Pörny skrev 2022-08-31 08:19:46 följande:

Nu är det på riktigt, innan man ser texten är allt bara i mitt huvud DrömmerGravid

Wow, stort grattis! 
  • ametisten91

Jag läser allt som skrivs i tråden även om jag inte är så bra på att svara. Är ny här på Familjeliv så sidan känns fortfarande lite rörig för mig mot hur jag är van vid från ett annat forum jag hänger mycket på. 

Men jag känner verkligen med er som kämpat länge! Hjärta Jag hoppas att det snart blir er tur, och att alla här inne får det där efterlängtade pluset. 

För att uppdatera om mig själv så kan jag inte påstå att jag känner någonting alls. Kan testa på söndag med RFSU tidiga test enligt förpackningen, och på måndag med CB (superbra tips med att kolla när man kan testa på deras hemsida!). Tiden sniglar sig fram och jag vill bara veta nu nu NU. Så kan jag handskas med känslorna efteråt, oavsett resultat. Men ovisshet är verkligen fruktansvärt i alla situationer. 

Var förresten med om en väldigt special sak igår. Fick upp en annons på facebook för en gravid-app så jag laddade ner den och fyllde i mina uppgifter som om jag är gravid nu. Appen räknade ut ett BF till mig, och det var på min pappas födelsedag. Min pappa gick bort i cancer för många år sen nu, alldeles för ung. Så hjälp vad jag grät när hans datum plötsligt stod med stora siffror på min skärm, som ett föreslaget födelsedatum. Det gav mig på ett sätt lite hopp, som att detta är meningen. Men jag vet också att livet inte fungerar så. Mindre än en vecka till BIM iaf, får se hur lång kommande veckan kommer kännas... gissar på SUPERLÅNG Tungan ute

• ametisten91
    Idas123 skrev 2022-09-01 22:25:57 följande:
    Fint ändå! jag håller tummarna för dig och alla andra här inne som väntar på bim{#emotions_dlg.flower}
    Ja det kändes i hjärtat Hjärta Tack, och detsamma! 
  • ametisten91
    Sjuttonmånader skrev 2022-09-01 22:27:33 följande:
    Åh, min son är född på min farfars födelsedag. De hann tyvärr aldrig träffas då farfar dog knappt 3 veckor innan min son föddes, men det kändes verkligen som meningen <3

Tro på det!! Jag tror på ett plus för dig inom en veckaHjärta
    Så fantastiskt! Livet ibland alltså Hjärta

Tack snälla! Jag försöker verkligen att tro på det, men även om det inte blir så var det en väldigt fin stund och något jag tar med mig framöver {#emotions_dlg.flower}
  • ametisten91

Jag är på cykeldag 22 idag och fick nu för en stund sen molvärk, känns precis som jag får första eller andra dagen på mensen. Dock brukar mensen komma före mensvärken. I våras hade jag en cykel på 21 dagar, men har inte haft så kort varken innan (trackat mensen i exakt två år nu) eller efter. Får se om mensen kommer nu eller vad som händer... 

• ametisten91

Tog livets första graviditetstest tidigt imorse (har sovit riktigt dåligt inatt). Rfsu Testa tidigt. Negativt. Men hoppet lever vidare såklart iom att det är väldigt tidigt än...

Hittade en storkfjäder igår på hundpromenaden. Finns ett storkhägn i närheten här som föder upp storkungar som sen släpps ut varje år när de är redo. Så jag ser ofta stork, men har aldrig hittat en fjäder innan. Och ni vet ju vad storken har för symbolik Flört Så jodå, min hjärna är redan knäpp och övertänkande Oskyldig

• ametisten91

Så intressant! Jag har registrerat min cykel i appen Maya i tre år. Laddade ner Flo nu efter TrueResolutions tips. Fyllde i när min mens börjat de senaste 1.5 åren. Flo säger då att jag ska få min mens idag. Maya säger på onsdag. Ingen mens än iaf *peppar peppar*... Den som lever får se Tungan ute

Svar på tråden BIM sept -22