Inlägg från: PinknFluffy |Visa alla inlägg
  • PinknFluffy

BIM sept -22

Hej! 

jag tänkte att jag också hänger på. BIM 15/9, första gången jag och sambon testar någorlunda seriöst för en gemensam liten.Tror jag hade ÄL natten till måndag. Räknar mig iallafall som ÄL+2 idag.

Är 33 år Har själv ett barn på 13år från en tidigare relation. Det barnet var en glad överraskning så det är första gången jag verkligen försöker och planerar för att bli gravid. 

Ska försöka hålla mig från att testa tills 17/9 när jag och sambon kan testa tillsammans. Det är lite jobbresor som gör att det blir förskjutet.

Grattis till er som plussat och lycka till för alla oss andra! 😊💕

1/9 Etaj   Plus
    1/9 hejfredrikson Plus
    5/9 Pörny   Plus
    5/9 FruZ  Plus

2/9 Cykelhjul
    3/9 Melsson
    4/9 Muurrreeee
    4/9 Virrevarr
    5/9 Hannis1983
    7/9 Jagälskarsommaren
    7/9 MyFirstBaby
    7/9 TrueResolution
    8/9 Ametisten91
    9/9 sofieodq 
    10/9 Inker000
    10/9 Trana123
    11/9 katch91
    11/9 Längtarefternästa
    12/9 Barbrastreisand
    12/9 Jojjans 
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Roxwell
    15/9 PinknFluffy
    18/9 Idapida2022
    21/9 Rosen
    21/9 Amaaanda00
    21/9 Sjuttonmånader
    23/9 Idas1235
    2/9 maymom
    28/9 Acire94
    29/9 medioker
    30/9 Ewcia

• PinknFluffy
    Tog första testerna idag.

ÄL+9, BIM -2.

Ett RFSU testa tidigt och en teststrip från Apotea. Båda väldigt negativa. 

Vet inte om jag ska ha lite hopp om att det kan bli positivt eller om det är kört nu. Tänker att jag ska testa på söndag igen om inte mensen kommer enligt schemat på torsdag. Sambon bortrest till lördag kväll och jag vill göra test tillsammans med honom. Annars hade jag nog testat fram till mens/positivt. Oskyldig

Det är första försöket för gemensamt barn. Har själv ett barn sedan tidigare som snart fyller 13. Nytt att planera en graviditet  Men förstår såklart att det inte är vanligast att det blir träff på första försöket. Dock jobbigt med all väntan Gråter

• PinknFluffy
    Längtarefternästa skrev 2022-09-13 14:50:54 följande:
    Brukar du ha väldigt regelbunden cykel? Alltså, kommer mensen alltid just 11 dagar efter ägglossning? Lutealfasen brukar ju vara väldigt stabil så om du inte brukar ha 11 dagar lutealfas och ägglossningen var lite sen den här cykeln bör ju datumet för BIM också flyttas. Sen vet jag vissa som inte testat positivt på ett "tidigt" test förrän de testat positivt på ett "vanligt" test. Implantationen sker ju oftast 6-12 dagar efter äl (8-9 dagar efter äl är snittet) och sen kan de ta så länge som 3-4 dagar innan det registreras på ett graviditetstest. Så beroende på hur din cykel "brukar" vara skulle jag absolut säga att hoppet lever. Med mitt första barn fick jag ett tydligt streck på äl+10 men den här gången var teststrecket så starkt först på äl+13. Så även fast jag har väldigt regelbunden cykel verkar det onekligen kunna skilja sig mellan när implantationen skett och/eller hur hCG-stegringen skett. 

Det har du ju rätt i! Har helt ärligt inte haft 100 koll på min ägglossning och lutealfas förrän förra och denna cykeln. Bara ett hum utifrån vad kroppen säger.

Förra månaden var lutealfasen 12 dagar. Då kom dessutom min ägglossning (enligt tester) på cykeldag 25?. Så ovanligt sent för mig som brukar ha cykel på 29-30 dagar med ägglossning runt dag 18. Men jag va exalterad över att just lutealfasen höll sig normallång. Var orolig för att den skulle bli kortare.   Denna månaden kom ÄL det på cykeldag 19 och min app förutspådde dag 18. Så det borde såklart blivit förskjutet en dag eller två! så långt har jag inte tänkt ens. 

Tack för pepp!
    Tar inte ut något i förskott eftersom det såklart kan gå hur som och det är som sagt bara första cykeln vi verkligen försöker. Men jag upplever att jag sen kanske två dagar har en del symptom som jag inte tycker jag brukar ha med PMS. Det kan ju såklart va spöken.

Men nu kan jag kanske slappna av lite och inte känna mig jättestressade inför helgen eller för den delen lägga allt för mycket i att mensen blir någon dag senare än jag räknat med. Men håller tummarna för att den håller sig borta ett tag!

(Försökte infoga lite smileys i mitt svar men det fungerade inte alls från mobilen. Så hoppas jag inte verkar ha en trist ton!) 

• PinknFluffy

Mensen kom idag. 

Känner mig såklart lite besviken, tiden sedan ägglossning har känts så annorlunda mot min vanliga PMS. Samtidigt inte förvånad eftersom det är första försöket.

Gissar att alla nya PMS-symptom dels är från att jag letat tecken och dels kanske för att jag börjat äta ?mamma-vitaminer? som stärkt min ägglossning eftersom lutealfasen också blivit 1-2 dagar längre. Så mensen var två dagar ?sen? vilket såklart bygg på besvikelsen lite nu. 

Tog ett testa tidigt-gravtest på ÄL+9 som va negativt. Skulle tagit ett nytt test imorgon hade jag tänkt om inte mensen dykt upp idag. 

Nya tag i oktober! 
    Hoppas ni andra inte dyker upp i oktobertråden utan får fina positiva tester nu! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden BIM sept -22