• Idas123

BIM sept -22

Hej!
    jag hoppar gärna in här. 
    Första försöket med barn nr 2. Tog ut min spiral 24/8 och fick mens i förrgår. Så räknar med äl runt 9e och BIM 24/9 Glad

• Idas123
    Katch91 skrev 2022-08-29 20:33:47 följande:

@ida123
    Välkommen :)
    hade du hormonspiral eller kopparspiral? 

Hur var det när ni skaffade ert första barn? Hade du haft spiral innan det också?

Jag har nämligen aldrig haft något preventivmedel alls, förutom de två korta perioder jag provade som bara resulterade i dåligt mående.

Har två barn sedan tidigare 12 och 9 :)

Hej! Och tusen tack! :)
    känns så spännande att ha bestämt sig för att försöka! :)
    Hur länge har ni försökt? Mysigt med en liten sladdis. Var det bra mellanrum skulle du säga med ca 3 år som dina två tidigare?

Jag har haft hormonspiralen Mirena innan första och nu. Har funkat bra för mig, inte känt av något alls. Inte haft mens under tiden heller. skulle säga att mitt humör har varit mer stabil med spiral än utan. :,)
    Har e son på 2,5 år. 
    När vi planerade honom tog det ganska lång tid innan min mens drog igång, därför blev jag väldigt förvånad när jag redan nu började blöda. 
    Har köpt clear blue ägglossningstest som jag tänkte testa med. :)
    när i cykeln brukar ni börja testa? Jag vet ju egentligen inte alls hur lång cykel jag har eller när jag brukar ha ägglossning osv. 

• Idas123

Grattis till er som redan har plussat! Hjärta

Känner också att jag kommer bli en testoman, beställde direkt hem äl-tester och gravtester när vi bestämde oss för att försöka! 

Har slutat blöda idag också så ser fram emot att bara börja med äl-testerna Skrattande tänkte nog börja testa från kanske lördag och jag sen BIM 26/9. känns så spännande att vara igång Skrattande

• Idas123
    Idas123 skrev 2022-08-30 19:21:38 följande:

Grattis till er som redan har plussat! Hjärta

Känner också att jag kommer bli en testoman, beställde direkt hem äl-tester och gravtester när vi bestämde oss för att försöka! 

Har slutat blöda idag också så ser fram emot att bara börja med äl-testerna Skrattande tänkte nog börja testa från kanske lördag och jag sen BIM 26/9. känns så spännande att vara igång Skrattande

BIM 23/9, skrev fel. :)
  • Idas123

Jag tog mitt första äl-test nu iaf. Så nu är vi lite mer på allvar inne på första försöket med nr 2. Skrattande Visade bara låg fertilitet men jag började några dagar tidigare eftersom jag inte vet hur lång min cykel är. Är inne på dag 7

• Idas123
    ametisten91 skrev 2022-09-01 20:36:34 följande:

Jag läser allt som skrivs i tråden även om jag inte är så bra på att svara. Är ny här på Familjeliv så sidan känns fortfarande lite rörig för mig mot hur jag är van vid från ett annat forum jag hänger mycket på. 

Men jag känner verkligen med er som kämpat länge! Hjärta Jag hoppas att det snart blir er tur, och att alla här inne får det där efterlängtade pluset. 

För att uppdatera om mig själv så kan jag inte påstå att jag känner någonting alls. Kan testa på söndag med RFSU tidiga test enligt förpackningen, och på måndag med CB (superbra tips med att kolla när man kan testa på deras hemsida!). Tiden sniglar sig fram och jag vill bara veta nu nu NU. Så kan jag handskas med känslorna efteråt, oavsett resultat. Men ovisshet är verkligen fruktansvärt i alla situationer. 

Var förresten med om en väldigt special sak igår. Fick upp en annons på facebook för en gravid-app så jag laddade ner den och fyllde i mina uppgifter som om jag är gravid nu. Appen räknade ut ett BF till mig, och det var på min pappas födelsedag. Min pappa gick bort i cancer för många år sen nu, alldeles för ung. Så hjälp vad jag grät när hans datum plötsligt stod med stora siffror på min skärm, som ett föreslaget födelsedatum. Det gav mig på ett sätt lite hopp, som att detta är meningen. Men jag vet också att livet inte fungerar så. Mindre än en vecka till BIM iaf, får se hur lång kommande veckan kommer kännas... gissar på SUPERLÅNG Tungan ute

Fint ändå! jag håller tummarna för dig och alla andra här inne som väntar på bim{#emotions_dlg.flower}
  • Idas123

Men kul att se att det ramlat in lite positiva gravtest här i helgen!!
    grattis till er! 
    Själv har jag börjat köra ältesten nu i helgen. Bara en rund ring men hoppas det ändras i dagarna. :)

• Idas123

Jag räknade med ÄL imorgon men har inte ens dykt upp en blinkande gubbe än och strecket på testet är rätt svagt.. 
    så svårt att veta hur cykeln ser ut eftersom jag inte ens haft en mellanblödning under två år med spiralen.. 

• Idas123
    Solros22 skrev 2022-09-10 09:18:54 följande:

Äntligen positivt äl-test!! 

cd13, så redo den här månaden. Provade boosta med d-vitamin igår. 

försök nr 6 med barn nr 2? 
    ett missfall iv12, ett ma i v 11 och en kemisk graviditet det senaste året. 

bim 24/9.

Åh spännande!
    väntar fortfarande på mitt positiva. Har dock fått blinkgubbe för 3e dagen i rad. Hade egentligen bim 23/8 men känns som att det är lite förskjutet.
    Är på första försöket med andra barnet. :)

hur boostar du med d-vitamin? Och vad ska det ha för effekt? :)
  • Idas123
    Solros22 skrev 2022-09-10 10:10:25 följande:

D-vitamin ska tydligen boosta ägglossning å göra ägget bättre på nåt sätt? 

hittade en tråd här på fl. folk tar det en-två dagar innan ägglossning. Mellan 15000-30000 ie, jag tog 15000ie igår. 

håller verkligen tummarna den här månaden. Blev inget förra. Å kemisk innan det. Så less på blanka test. 

Tack! Inne på dag 6 med blinkande gubbe så jag tänkte testa en d-vitamin boost för att se om det händer något.
    Hur har dina äl-stickor sett ut runt ägglossning? Kan man se om strecken blivit starkare kring ägglossning även när man använder CB? 
    För enligt kalendern så skulle jag egentligen haft äl kring typ 8/9 och då var strecken på stickorna också som starkast. Men har inte fått fast gubbe än och senaste 2 dagarna har jag upplevt att strecken blivit svagare igen. Dock fortfarande blinkande gubbe.

• Idas123
    L 91 skrev 2022-09-15 07:20:32 följande:

Tror ni det är kört..? Enligt appen var äl igår. Äl-flytning igår och sex senast i måndags kväll...

Nej det tror jag inte! Håller tummarna.

jag går in på 8e dagen med blinkande gubbe och ?hög fertilitet?.
    tänkte testa imorgon och övermorgon sen väntar jag på mensen ist. Är på cykeldag 21 idag..
  • Idas123
    Anile skrev 2022-09-16 20:04:04 följande:

Hej på er. 

jag följer trådarna ett tag, men hoppat över några då min ägglossning är oregelbunden. Nu har jag skitit i mina ägglossningstester på sticka och köpt digitala både ett som mäter LH och ett som mäter både LH och Östrogen. 

jag tog två test idag. jag tycker det är lite konstigt att stickan ger lite ökat LH men den lila som mäter både LH och Östrogen ger inget utslag på något. Har någon av er någon förklaring till det här? Jag trodde jag skulle bli klokare, men jag blir bara knäpp. 🤣

Är det första gången du tester med Cb?
    tänker att den kanske behöver någon dag att känna in dina hormoner och ev visar på en ökning imorgon. 
  • Idas123

Jag fick iaf positivt äl test idag efter blinkande gubbe i 10 dagar. Cykeldag 24 så min bim är flyttad till början på oktober.

Lycka till alla ni som snart har bim. 

• Idas123
    Anile skrev 2022-09-21 06:00:41 följande:

idas123:
    ingen aning. Det borde ju inte vara någon skillnad tänker jag Eftersom de ger utslag på nivåer av hormonerna. 

Kan det inte vara ägglossningen som du känner eftersom du käkar p-piller ett tag? Det kan ju ta ett tag för ägglossningen att komma igång. Ägglossningen kan ju också kännas likt hugg/molvärk. 

Nej men det står väl också ens ?individuella? hormonnivå. så för att känna den kanske cb digital behövde en dag för att se en ökning. Jag vet inte hur det funkar för jag hade rund ring 7 dagar och sen blinkande i 10 dagar innan den slog om till fast. Och det är första gången jag använder de testerna. Solig

hur har cb sett ut nu senaste dagarna? :)

Svar på tråden BIM sept -22