BIM sept -22
Är det någon som testat bidrottninggelé?
Är det någon som testat bidrottninggelé?
Vi ska till gyn om ett par veckor och börja "utreda" då vi hållt på ett år nu.
Men hoppas hoppas och kommer göra allt för att bli typ placebo-påverkad av dessa piller nu haha, kan man bli placebo-gravid xD
Jag testade med bidrottninggele (apiforce) med mitt första barn, tog sig den gången samma månad och första försöket. Började då äta dem på mensens första dag.
Testade rosenrot i förra månaden och har inte fått tillbaka mensen. är 16 dagar sen nu och är inte gravid. Kan ev ha påverkat till senare ägglossning och därför förskjutit cykeln. Hmm det återstår att se!
Katch91 - Åh jag förstår vad du menar, det var min första tanke med och började direkt spinna vidare såklart
Men jag blödde ganska mycket och har inte fått några som helst gravsymptom (har barn sedan innan) plus att jag tog äl test på dag 11 och 13 vilka var neg.. Mensen kom dag 18 (brukar ha 26 dagar typ på pricken annars) och höll ändå i sig ungefär som en vanlig mens och betedde sig lika dant.
Det jag har tänkt i efterhand är ju isf kanske supertidigt mf eftersom jag aldrig (!!!) haft en blödning som inte varit mens (förutom just mf/pga hormonspiral/efter jag fött barn). Så ja jag har funderat på alla möjliga saker. Gyn sa bara att det nog var kroppen som hoppat över en äl och att mensen kom tidigt pga det :S superweird anyhow...
Ang temp.. ja jag tycker den är hög men jag har typ bara tempat en gång innan i bara några dagar (för typ ett år sen), då har jag för mig att den var låg, runt 36,7 eller nåt.. Men minns inte säkert. Det är väl bara att fortsätta tempa I guess men fan vilken pers detta är!
Jag läser allt som skrivs i tråden även om jag inte är så bra på att svara. Är ny här på Familjeliv så sidan känns fortfarande lite rörig för mig mot hur jag är van vid från ett annat forum jag hänger mycket på.
Men jag känner verkligen med er som kämpat länge! Jag hoppas att det snart blir er tur, och att alla här inne får det där efterlängtade pluset.
För att uppdatera om mig själv så kan jag inte påstå att jag känner någonting alls. Kan testa på söndag med RFSU tidiga test enligt förpackningen, och på måndag med CB (superbra tips med att kolla när man kan testa på deras hemsida!). Tiden sniglar sig fram och jag vill bara veta nu nu NU. Så kan jag handskas med känslorna efteråt, oavsett resultat. Men ovisshet är verkligen fruktansvärt i alla situationer.
Var förresten med om en väldigt special sak igår. Fick upp en annons på facebook för en gravid-app så jag laddade ner den och fyllde i mina uppgifter som om jag är gravid nu. Appen räknade ut ett BF till mig, och det var på min pappas födelsedag. Min pappa gick bort i cancer för många år sen nu, alldeles för ung. Så hjälp vad jag grät när hans datum plötsligt stod med stora siffror på min skärm, som ett föreslaget födelsedatum. Det gav mig på ett sätt lite hopp, som att detta är meningen. Men jag vet också att livet inte fungerar så. Mindre än en vecka till BIM iaf, får se hur lång kommande veckan kommer kännas... gissar på SUPERLÅNG
Hjälp igen..
Då var det dax att skriva av sig lite igen.
Förra månaden hade jag en konstig blödning, alltså som en vanlig mens men den kom på dag 18 i cykeln (annars regelbunden cykel på typ exakt 26 dgr). Det var andra månaden jag testade med äl tester och fick inte utslag på de dagar jag testade (12 och 14). Månaden innan fick jag cb-smiley på dag 13 och mens efter dag 26.
Nu är jag på cykeldag 19 och har äl-testat var/varannan dag sedan dag 8 (efter den där "konstiga" mensen) utan resultat.
Nu har jag även skaffat natural cycles men går nog inte att analysera tempen än även om jag såklart gör det ändå xD
Har tempat i snart en vecka (i munnen) så jag har ingen aning om hur min temp brukar ligga där. Men fram tills igår har den legat på 36,3 ganska stadigt, började gå lite uppåt igår (36,5) och idag gick den ner till 36,15.. Har säkert ingen som helst betydelse, men igår fick jag även massa flytningar, verkligen som kletiga äl-flytningar! Detta har jag inte haft alls på flera månader men håller i sig idag. MEN inget positivt äl-test idag heller. Livmodertappen låg dessutom jättelångt ner igår, typ så man kände den direkt när man stoppade in fingrarna men idag verkar den ha dragit sig upp igen.
Jag har även haft molvärk till och från i nästan två veckor. Och jag minns att jag trodde att jag kanske hade äl precis efter att den där konstiga mensen tog slut pga hugg, dragande o stickningar nere i magen. Det är snart två veckor sedan. Men för övrigt inga direkta gravsymptom så jag tror inte det är det..
Men vad är det som spökar? Försöker kroppen ägglossa utan resultat? Eller är det på gång?
Som sagt.. inget positivt äl-resultat idag (eller på resten av månaden) och tempen har jag ju ingen koll på än. Men annorlunda flytningar sedan igår..
Jävlar vad långt det blev, hoppas nån orkar läsa xD
jag Vet inte om jag vågar mig på någon gissning om vad som händer med din kropp. Men jag vet att jag själv brukar ha äl-flytningar i ca 5 dagar innan äl, så fortsätt testa med äl-test så kanske den är på gång! Har du redan tempar i en vecka så kommer du också kunna se ett tydligt tempskifte när den passerat. Men jag skulle rekommendera att lägga in temperaturerna i tex fertility friend också. Tycker den appen är mycket mer informativ och flexibel och öppnar upp för fler egna tolkningar - vilket känns helt riskfritt om man inte ska använda tempningen som preventivmetod.
Jag vet ju för sjutton inte ens vilket datum jag ska vänta mig mens denna månad! Allt är ju uppochner sedan den där konstiga plötsligt tidiga mensen!
Äntligen positivt äl-test, cd 19!!
När man testat som en tok och den där smileyn äntligen dyker upp! Bara så konstigt att de där äl-flytningarna inte riktigt är kvar, hade som mest för 2 dagar sen... hmm..?
Aja nu håller vi TUMMARNA SÅÅ HÅRT för denna månad!
Evig väntan men nu kan jag äntligen lägga till mig i listan :)
1/9 Etaj
1/9 hejfredrikson
5/9 Pörny
5/9 FruZ
2/9 Cykelhjul
3/9 Melsson
4/9 Muurrreeee
4/9 Virrevarr
5/9 Hannis1983
7/9 Jagälskarsommaren
7/9 MyFirstBaby
7/9 TrueResolution
8/9 Ametisten91
9/9 sofieodq
10/9 Inker000
10/9 Trana123
11/9 katch91
11/9 Längtarefternästa
12/9 Barbrastreisand
12/9 Jojjans
12/9 Cocachin
13/9 A13xandra13
13/9 ettanvandarnamn123
13/9 klara1997
14/9 Roxwell
18/9 Idapida2022
21/9 Rosen
21/9 Amaaanda00
21/9 Sjuttonmånader
23/9 Idas1235
2/9 maymom
28/9 Acire94
29/9 medioker
30/9 Ewcia
Det är så nära nu!!! Hade temphöjning 9/9 så idag är det typ äl+8 och bim-5 (21/9).. Ooorkar inte vänta! Det har tagit extra lång tid för äl denna månad, som då skedde på cd 21. Brukar ha ca 26 dagars cykel normalt sett, hoppas det kanske är positivt! Får hoppas tempen håller i sig, för idag var den nere på gränsen (inte under dock) och kan inte låta bli o tänka att ägget kanske fäster..! Nu måste den gå UPP igen!
Fatta vad sjukt om man försökt i ett år, äntligen ska få hjälp på måndag o så visar det sig att man redan är gravid när man kommer dit?! Orkar bara inte vänta! Funderar på att kanske testa redan på söndag..
Hur mår ni som har bim inom en vecka? Alltså eftersom jag har varit gravid 3 gånger så vet jag ju så väl att jag har fått första symptom på typ bim-dagen, men ändå letar man för det kaaaan ju ändras xD
Idag på bim-4 / äl+9 så har jag fått konstiga äl-liknande flytningar ?! Igår gick tempen ner ca 0,2 grader och idag har den gått upp igen. Whyyy o vad händer brukar inte ha så mycket flytningar innan mens.. Men den som lever får väl se.. det kanske är bidrottninggelen också som spökar men slutade nån dag efter äl.