Inlägg från: Juliflicka |Visa alla inlägg
  • Juliflicka

BIM sept -22

Hej! Hoppar in här med BIM 13/9 :)
    Alltså bim -6, är det vanligt med symptom såhär tidigt?

• Juliflicka
    Jojjans skrev 2022-09-07 07:53:29 följande:

välkommen! när symptom är rimligt beror ju helt på när du hade äl. Ägget gäster 6-12 dagar efter äl och därefter kommer symptomen. Vet du när du hade äl?

ÄL + 8 idag om min app stämmer :) 
  • Juliflicka
    Jojjans skrev 2022-09-07 11:50:09 följande:

svårt att lita på en app om du inte bekräftat med äl-test eller tempning eller har några känningar vid äl. Men om det stämmer med äl+8 så tror jag absolut du skulle kunna känna. Jag har vid flera graviditeter haft svaga symtom från äl+6 och 7, alltså direkt efter att ägget fastnat gissar jag. Det som kommit först är en svag stickande/molande känsla, därefter lite molvärk. ett annat väldigt tidigt tecken för mig har varit starkare hunger, alltså så det verkligen suger i magen.

jag är också på äl+8 (eventuellt en dag längre). I söndags på kvällen på äl+5 så kände jag nån stickande känsla i ungefär 15 sekunder, och hela måndagen kände jag vid flera tillfällen molvärk som strålade upp i ryggen. Men både igår och idag har jag inte känt någonting och börjar tappa hoppet. Har iallafall tappat motivationen att testa tidigare än jg bestämt (på lördag). 

hur känns det för dig? Anar du några symptom?

Jag har känningar i magen som mensvärk typ, men det hade jag förra månaden också utan att det blev något. i en hel vecka hade jag mensvärksliknande smärtor, så tror inget på det denna månad. Jag fick MF i maj i v8, och jag kommer inte ihåg om jag hade några symptom innan jag plussade, men hade väldigt ömma och spända bröst men minns inte när det kom.. Jag väntar bara på att brösten ska ömma för jag tror inte på nåt annat symptom.. De gör lite ont men tror det beror på något annat
  • Juliflicka

Bim 13/9 för mig 🙂
    Har inte tagit något early-test utan avvaktar och håller tummarna!

• Juliflicka
    Flyttkartong skrev 2022-09-11 18:52:34 följande:

Hoppar in här jag också, har bim på tisdag 13/9.
    Hade ägglossning nånstans mellan 26-28/8. Fick 6-7 dagar efter misstänkt äl en liten blödning, snarare blodblandad flytning, sen inget mer. Har aldrig hänt innan i tidigare cyklar. Har nu på senaste dar börjar må lite illa på kvällarna och har sedan igår vart väldigt svullen om magen. Känns snarlikt som sammandragningar i livmodern, väldigt suspekt.. Utöver det ökade flytningar. 

Jag har också bim tisdag 13/9 och testade positivt med vanligt test redan idag. Jag skulle vänta men kunde inte hålla mig :) 

Jag har också liknande känslor i magen, och nån märklig känsla i underlivet emellanåt, typ som svaga ilningar. Har ganska ömma bröst, och förra veckan steg kroppstempen och jag kände mig hängig, precis som innan man blir sjuk typ. Läste på libero att man kan känna sig på väg att bli sjuk och trött, så det stämde på mig. 

• Juliflicka

1/9 Etaj Plus Plus
    1/9 hejfredrikson Plus Plus
    5/9 Pörny Plus Plus
    5/9 FruZ Plus
    12/9 Juliflicka Plus

2/9 Cykelhjul
    3/9 Melsson
    4/9 Muurrreeee
    4/9 Virrevarr
    5/9 Hannis1983
    7/9 Jagälskarsommaren
    7/9 TrueResolution
    8/9 Ametisten91
    9/9 sofieodq 
    10/9 Inker000
    11/9 katch91
    11/9 Längtarefternästa
    12/9 Barbrastreisand
    12/9 Jojjans 
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Roxwell
    15/9 PinknFluffy
    18/9 Idapida2022
    18/9 Magnolia010
    21/9 Rosen
    21/9 Amaaanda00
    21/9 Sjuttonmånader
    23/9 Idas1235
    2/9 maymom
    27/9 MyFirstBaby
    27/9 Trana123
    28/9 Acire94
    29/9 medioker
    30/9 Ewcia
    30/9 Swn

• Juliflicka
    Jojjans skrev 2022-09-12 21:00:28 följande:

Nu sent ikväll fick jag lite blod på pappret så mensen är på g. Skönt att få det överstökat.

jag har boostat några gånger innan och har för mig att min cykel blev lite knäpp av det. Så kanske var det på grund av boosten mer än missfallet som min äl kom så himla sent den här månaden. 

hur känner du dig? ska du ta fler test eller försöka landa i att du faktiskt är gravid?

Varför tog du d-vitaminboost?
    Hög dos d-vit kan ju skjuta upp ägglossningen. 

Förmodligen var det boosten som stökade med din äl.

• Juliflicka
    Nellygirl93 skrev 2022-09-13 09:26:24 följande:

Vad kul! Jag hakar på här Glad

Skulle fått mens 31/8 men har fortfarande inte kommit, så vet inte när min nästa är planerad! dock fortfarande negativa gravtest trots 13 dagar försenad mens?

Har du några gravsymptom? 😃

• Juliflicka
    Roxwell skrev 2022-09-15 15:54:30 följande:

Idag kom mensen. Har gråtit massor. Är så besviken. Fjärde försöket nu? Visst, kanske inte mycket. Men vill så gärna. Fick för första gången positivt ÄL test och hade sex varje dag dagen efter det. Dock ingenting på utslaget test samt dagen innan det. Så var i princip bara två sex-lösa dagar. men räckte tydligen inte. Kanske bäst att ha sex innan ÄL också varje dag? Kram till er alla där ute som kämpar.

Tråkigt! 🌸
    Vi hade sex dagen innan ÄL, ÄL och dagen efter.
    Började även ta b-komplex från helhetshälsa, som heter ?mammaoptimal? nu tror jag. Då tog det sig för oss efter 3 månaders misslyckande. 

Lycka till nästa månad 😃

• Juliflicka
    Trana123 skrev 2022-09-15 22:21:35 följande:

Jag fyller år 4 dagar innan min BIM, och hade tänkt att vänta med å testa tills BIM-dagen, men vågar inte riskera att kanske missa chansen å få den bästa födelsedagspresenten!! 

tänker om jag tar med cb digitalt early, då alltså på ÄL+10. Är det värt det? 

sist plussade jag starkt på ÄL+12/13 med vanligt Test.

Varför skulle det inte vara värt det? 😃
  • Juliflicka
    SskEmma skrev 2022-09-17 10:07:55 följande:

Hej!

har inte skrivit meddelande här innan men läst kontinuerligt  

har bim 20/9 med mitt andra barn, men plussade tydligt idag!

finns det någon grupp där vi som har bf i maj kan följas åt? håller nu tummarna att det går vägen och att ni som fortfarande väntar på ett plus får det snart ❤️

Grattis!! 😃😃
    Här är en tråd
    https://www.familjeliv.se/forum/thread/81966115-vi-som-har-bf-i-maj-2023
  • Juliflicka
    Amaaanda00 skrev 2022-09-18 05:09:15 följande:

Min temp har gått ner till 36.5 Från 37.2?(aldrig haft så låg temp) kanske inte var en nidblödning då..? 

Det kanske är jag som inte får ihop det, men om du var på äl+6 igår, har du inte BIM nästa helg och inte onsdag 21/9?
  • Juliflicka
    Trana123 skrev 2022-09-25 07:08:59 följande:

tog detta test imorse, äl+11/12. 

har testat sen tre mornar tillbaka och de har varit helt blanka, idag fick jag fram detta strecket!! Vad tror ni? 🙈 

tog även ett äl-test som var starkt nästan positivt när jag var gravid sist, idag var det lika starkt som då! Har varit blankt tidigare i veckan!  

håller tummarna!!😍

Hur utvecklar det sig? ☺️

• Juliflicka
    Gullesnutten skrev 2022-09-27 21:26:45 följande:

Hej! 

Jag och min sambo har ett bra tag försökt skaffa syskon till vår lille kille och har nyligen påbörjat en fertilitetsutredning. På första besöket som var den 15/9 tyckte hon sig se att jag hade ägglossning eller var väldigt nära den. Vi hade samlag den dagen. 

jag har sedan ett par dagar efter det haft ont i magen så kände mig tvungen att ta ett test idag trots att bim är på fredag.. 

va säger ni?? Jag ser ett svagt svagt streck men vågar inte tro något. Är de alldeles för svagt eller skulle de kunna vara ett plus på gång? kan vi ha lyckats? 

Så tacksam för att ni läst och ännu mer tacksam om ni vill svara mig! kram! 

lycka till, hoppas ni alla som vill plussar ❤️

Ja det är nog bara att säga grattis! 🌸😀

• Juliflicka
    Trana123 skrev 2022-09-27 22:14:21 följande:
    Jag tog ett digitalt efteråt, jag är gravid 🙏🏼🥰

Grattis!!! 🌸😀

• Juliflicka
    L 91 skrev 2022-09-29 12:49:00 följande:
    Oj.. skulle varit en bild..

Grattis!!!! 🌸😃😃😃

Svar på tråden BIM sept -22