• Maymom

BIM sept -22

Hoppar in här. Fick ma i juni och förlorade mycket blod då och blev inlagd, så nu väntade vi lite innan vi försöker. Blir faktiskt vårt första riktiga försök då tidigare graviditeter bara blivit. Har ett barn på 2 år. Bim kan nog ändras lite då jag är i cykeln innan fortfarande.

3/9 Barbrastreisand 

5/9 Pörny
    14/9 maymom
  • Maymom

Här inväntas augustimensen.
    hade låg temp i förrgår så trodde den var på väg dånen igår steg den och ingen mens i sikte. Undrar om jag hade sen ÄL, hade fertilt sekret nån dag innan. Isåfall äl på cd26...
    hade liknande efter mitt första ma och då blev jag gravid eftersom vi låg nån dag innan vad jag trodde skulle vara mens men visade sig vara ÄL...

så blir nog senare bim på mig, får avvakta och se. 

• Maymom

Började precis blöda, som ett missfall, det kom jätteplötsligt när vi satt i soffan och såg film, jag reste på mig och det var som att det buktade ut så jag sprang in i duschen. Var precis som en missfallsblödning med klumpar...

jag hade ju missfall 17 juni, mens 20 juli, trodde jag skulle få mens i måndags (15 aug) men hade fertilt sekret två dar innan samt höjning av temp 16 aug så trodde att det var sen ÄL, men nu måste jag nog ta ett graviditetstest och kolla om det var tidigt missfall eller om jag bör kolla upp detta...
    (vi har bara haft sex 2-3 ggr och sambon har inte kommit då så misstänkte verkligen inte graviditet)

• Maymom
    Katch91 skrev 2022-08-21 10:20:47 följande:

Maymom 

Det kan ju ha tagit sig ändå såklart! Jag blev gravid i februari när vi hade oskyddat sex dag 6 i cykeln och ägglossning var dag 11?.. alltså levde de kvar så länge. Beklagar 

jag fick missfall 15/8 var så i vecka 5 (4+1) Senaste mensen innan Det var 18juli och jag hade sex tre gånger mellan 25-30/7 det var mitt fertila fönster då. Med en cykel på 25-26dagar. 

Köp i så fall RFSU Testa tidigt Som jag upplever som det mest känsliga. Men hormonnivån kan ju redan ha sjunkit såpass nu eftersom du börjat blöda. Jag testade positivt på CB ultratidigt digitalt på BIM och på BIM+2 började jag blöda och testade negativt en dag efter det. kan tillägga att jag aldrig fick positivt på ett vanligt graviditetstest som mäter från 25umol/l utan bara på 10umol/l. Så jag tror att jag fick en typisk kemisk graviditet. 

Jag håller mina tummar nu för fertila sekret i början på nästa vecka! 

Tack för svar. 

jo man vet ju att det går men känns ju som små chanser. Men tog ett test inatt och visst var där ett svagt streck så verkar vara ett missfall, 4+4 isåfall.
    har avtagit nu, men är sjukt orolig eftersom jag jobbar idag, så nu blir det trosa med binda, plus menstrosa, plus cykelbyxa under hellånga byxor... och hålla tummarna att det inte drar igång igen...

men sååå mycket skönare att få det så tidigt jämfört med v.11 och 14 som tidigare, om man nu ska behöva få missfall. Dock jobbigt när det kommer utan förvarning och bara sprutar....
    ska jag behöva gå runt med binda jämt om jag blir gravid igen? :/

• Maymom

ändrar mitt datum då jag först nu fick mens, verkar hålla mig inom september iallafall, det var skönt. :)

1/9 Etaj   Plussat
    1/9 ewcia
    1/9 Acire94

2/9 Cykelhjul 
    4/9 Muurrreeee
    4/9 Virrevarr
    5/9 Pörny 
    5/9 Hannis1983
    7/9 MyFirstBaby
    7/9 TrueResolution
    8/9 Ametisten91
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    10/9 Inker0003
    11/9 Längtarefternästa
    11/9 Barbrastreisand
    12/9 Jojjans 
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Roxwell
    21/9 Rosen
    21/9 Amaaanda00
    23/9 Idas123
    25/9 maymom
    29/9 medioker
  • Maymom
    Sofieodq skrev 2022-09-02 07:16:41 följande:

Hur säker är Natural cycel på att bekräfta ägglossning?
    Jag är ny med den, började använda natural cycles denna månad så finns ju inte jätte mycket data från tidigare cykler , utan bara några ägglossningstest som jag hade sparat i kamerarullen från tidigare månad. 

Om det stämmer hade jag helt fel om vilken dag jag hade ägglossning och med det sex fel dagar också. Jag hade ett positivt ägglossningstest den 28/8 och den 29/8 hade det återigen sjukligt och var negativt. Natural cycles bekräftade ägglossning 31/8 med temp höjningen. Det innebär ju ett jag hade ägglossning 3 dagar efter positivt ägglossningstest.. Jag hade ju dessutom bara positivt ägglossningstest en dag..

Kan detta stämma eller behövs det mer data tro för att detta verkligen ska stämma?

Det behövs nog mer data. Är väl först vid första mensen som den verkligen kan registrera hur din cykel har sett ut. Så ge det nån månad. :)
    var temphöjningen 1/9 så var ju förmodligen ÄL 31/8.
  • Maymom
    TrueResolution skrev 2022-09-04 10:21:11 följande:

Glömde SÅKLART bifoga bild men här! är Babyplans övre som jag antyder kunna se något på men ytterst oklart om det är spök? Är lila i verkligheten 

Skulle kunna vara nåt. isåfall borde det synas hyfsat tydligt om 2 dar.
    mina har börjat synas äl+11, så jag tror du kan ha nåt där..
    :)
  • Maymom
    Amaaanda00 skrev 2022-09-18 08:43:46 följande:

@juliflicka 

jag har sen jag slutade med mina p-piller haft en cykel på 26 dagar, alla har olika långa lutefas. Och min mens startade 26/8 vilket innebär att jag har BIM 21/9. Har tagit ÄL test som visade positivt 8/9 men tempen ökade inte fören 11/9. det är liksom olika för alla. :) 

Kan tempminskningen vara en implantationsdipp kanske? :) 
Svar på tråden BIM sept -22