Inlägg från: Elefanten92 |Visa alla inlägg
  • Elefanten92

BIM sept -22

Hej! 

Hoppar in här också. Har Bim 24/9. 
    Enligt äl-test hade jag starkt både 8/9 september men sedan negativt test 9/9 på kvällen. Så nu är det bara vänta tills Bim 😳 Sådär otåligt! 

Kul läsa om er alla och känna igen sig i de mesta. Har 3 tidiga missfall bakom mig (vecka 5 & 6 och vecka 9 2018-2019) sedan dem har de aldrig tagit sig. Så började med äl- tester i våras. Inte Riktigt Förstått helt hundra hur det funkar med dem än, men denna cykel har vi sett till att försöka intensivt hela veckan som det stegrat. Så hoppas på att det ska löna sig. 

Hejja oss Alla nu att vi lyckas få ett plus 😀

• Elefanten92

Hallå! 

Kan inte ni hjälpa mig tyda lite ?symtom?. 

Hade äl Starkt utslag 8/9 och även 9/9 för sen på em få blankt äl-test. Hade såklart myst på fram tills 10/9. Sen den 13/9 får jag lätt lätt blödning. Dvs 4 dagar efter första positiva äl-test. Kan detta va nidationsblödning? Känns som det är lite orimligt? samtidigt så vet jag att man kan få blödning vid äl. Men kan äl komma så långt efter positivt test? Står ju att de kommer ske efter cirka 24-48h från positivt test. Eller är det bara vanlig mellanblödning då? Och isf kan mellanblödningar betyda att det inte kmr ta sig denna månad då?
    någon som varit med om liknande? som kanske har Ngn förklaring varför kroppen spelar sig ett spratt ? Bim är 24/9😤

• Elefanten92
    Amaaanda00 skrev 2022-09-15 17:35:24 följande:
    Man kan få stegring på ÄL test tydligen men ändå inte ha någon ägglossning, du behöver tempa för att va helt säker på att ägglossning har varit ska du ha en tempökning. 

Ahaa ja jag fick stegring på äl-test från 7/9 till att bli starkt utslag då 8/9 & 9/9. Men Okej, aldrig tempat innan. Får nog Invänta Bim och börja tempa i nästa cykel. 

• Elefanten92
    Jojjans skrev 2022-09-15 18:24:36 följande:
    En blödning vid tex äl eller implantation kan ju starta en dag men rinna ut först dagen eller dagarna efter tex. Det kan ju ha varit så att äl kom två dagar efter men blödningen kom strax efter?

Ja så kan det ju också vara i och för sig. Det kan ju förklara även varför ja fått starka utslag på äl test. Men att äl eventuellt kom 48h efter och blödning några dagar efter. Skulle kunna vara. Då har jag nog missat äl denna cykeln om de är så  Cool

• Elefanten92
    Jojjans skrev 2022-09-16 08:38:12 följande:

behöver ju inte vara kört för att ni inte hade sex just på äl-dagen. Jag har som mest blivit gravid av sex 4 dagar före äl (bekräftat både med temp + ul-datering sen i graviditeten). så ge inte upp hoppet för det!

Aaa okej, nä får håll hoppet uppe. Hade ju sex isf fyra dagar innan äl-blödning (om de nu va äl-blödning) de får vi se när Bim är då om de tog sig eller inte. Kämpa kämpa!
  • Elefanten92
    Jojjans skrev 2022-09-16 12:56:40 följande:

då låter det ju som helt ok timing enligt mig, eftersom äl måste ha kommit innan blödningen. lycka till! För mig är det tyvärr kört den här månaden, mensen har precis tagit slut och jag har hoppat in i oktobertråden men hänger också kvar lite här av nyfikenhet. 

Aa får hoppas de blev bra tajming! Denna eviga väntan till Bim alltså? tack så jättemycket ! 

Aa men skönt mensen är över & det är bara börja försöka igen! Skrattande Vi får se om jag kanske också kommer in till er i oktobertråden. Får se om en vecka! 

• Elefanten92
    Solros22 skrev 2022-09-18 13:09:21 följande:

Varför går tiden mellan äl å bim så otroligt långsamt?? 

är mitt emellan? äl+7 å bim-6? redan testat 2 ggr med supernegativt såklart? 

Håller med dig! Undrar också de? Är på äl+10 och bim - 5. 
    Redan testat också och negativt? Tålamod är inte min starka sida Tyst

• Elefanten92
    Längtarefternästa skrev 2022-09-19 09:27:55 följande:
    Graviditetstest från äl+13, +15, +17 och +19 (BIM, BIM+2, +4, +6 om jag räknar med att ägglossningen var en dag sen och att mensen då även skulle bli en dag sen). Nu tycker jag ändå att stegringen är tillräckligt tydlig för att jag ska våga tro på att jag faktiskt är gravid. Så nu slutar jag att testa och hoppas på det bästa! Lycka till till alla er som snart har BIM, hoppas på att se många plus här i tråden!
    Åå Grattis! Väl kämpat! Lycka Till med liten Gravid
Svar på tråden BIM sept -22