BIM sept -22
Spännande att få förkovra sig så mycket om allt som rör kroppen! Är du läkare? Inom vilket område?
jag har i stort sett inte känt någonting, mer än den vanliga molvärken dagarna efter äl. Nu går jag som på nålar och väntar på det som borde komma. Jag har vid nästan varje graviditet känt av nån slags ilande hugg på äl+6 eller 7, och därefter har mina symptom dragit igång. Har antagit att det är implantationen jag känt även om det inte helt finns belägg för att man ens kan känna den.
jag mår nog ändå ok. Var beredd på att kunna få missfall. Missfallen har varit flera, och två gånger väldigt sena. Men det barn jag har gör att vardagen ändå rullar på och hoppet om att det kan gå består.
Något jag definitivt lärde mig var att alla vetenskapliga studier görs på en viss populationsnivå och det finns alltid variation på individnivå, så bara för att det ännu inte finns några vetenskapliga studier som konstaterat att man kan känna implantationen så betyder det ju inte att det är omöjligt. Oavsett häftigt att få symptom så tidigt. Med mitt första barn kände jag absolut inget förrän slutet på vecka 6. Du får berätta om "hugget" dyker upp i början på veckan.
Jag kan inte tänka mig hur tufft det måste ha känts - och fortfarande känns. Det låter dock som att du är väldigt stark och jag är imponerad av din inställning. Jag tror absolut att hoppet i sig kan göra underverk. Så fantastiskt att du känner att du kan dela med dig av det du gått igenom (även om du absolut inte behöver dela något mer). Jag har inte gått igenom något missfall men jag hade en oerhört traumatisk förlossning, och jag vet hur svårt jag har haft det att prata om den.
Hur gammalt är ert barn? Vår dotter blir 1 år nu i september.