• Katch91

BIM sept -22

Hur går det för er andra, spec ni med BIM i tidig början av september. : )
    1/9 Etaj
    3/9 Barbrastreisand 
    4/9 Muurrreeee
    5/9 Pörny
    7/9 Jojjans
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    11/9 Längtarefternästa
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Maymom
    14/9 Roxwell

• Katch91
    Klara1997 skrev 2022-08-22 16:27:05 följande:

Katch91 har man inte ägglossning inom 48 timmar efter glad gubbe  ? 

Jag har cb advanced som mäter både östrogen och LH. Så blinkande glad gubbe visar på hög fertilitet och fast glad gubbe på maximal fertilitet. 

I morse blinkade den vilket Stämmer helt överens med mitt fertila sekret som började igår kväll = mkt östrogen just nu. Brukar ha fertila sekret i 5 dagar så ägglossningen räknar jag med på fre-lö. Kommer inte ta något mer ägg-test fören på Onsdag eller Torsdag. Väntar mig en fast glad gubbe på Tors Ish. :)

• Katch91

Barbrastreisand

Nej det har jag inte gjort tidigare :) Tar mina vanliga tillskott men ingen boost. Ska det hjälpa Implantationen på nått sätt? 

• Katch91

Klara1997
    Jag vet inte exakt hur man ska göra. Men jag själv kommer vänta tills på onsdag innan jag Boostar. För jag vill få en stark ägglossning men jag inte att den skall komma tidigare än va den redan planerat komma. Så därför vill jag bekräfta två dagar av fertila sekret först :) Men det är bara min egen magkänsla. Jag kan ha helt fel

• Katch91
    MyFirstBaby skrev 2022-08-22 21:09:10 följande:

Hej, hoppar in här i tråden och lägger till mig i listan? Har egentligen inga större förväntningar då detta är vårt första försök, men hoppas kan man ju!

1/9 Etaj
    1/9 ewcia 
    3/9 Barbrastreisand 
    4/9 Muurrreeee
    5/9 Pörny
    5/9 MyFirstBaby
    7/9 Jojjans
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    11/9 Längtarefternästa
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Maymom
    14/9 Roxwell

För mig och min man tog det sig på första försöket!
    så misströsta inte! 

för vår del blev det ett mkt tidigt missfall vilken är vanligt men behöver heller inte alls bli så! 

Vi hade sex två ggr när mitt fertila sekret hade börjat och en gång sista dagen utav fertilt sekret och blev gravida då.
    nu är vi inne på vårt andra försök

• Katch91

Idag tog jag min boosterdos på 30.000IE vet inte hur lång tid det tag för kroppen att nyttja intaget. Men är ju inne på min andra dag av Fertilt sekret 

• Katch91
    Ettanvandarnamn123 skrev 2022-08-24 15:28:03 följande:

Om min cykel är 28 dagar så ska jag ha ÄL 27e enligt appen (om jag har ÄL 14 dagar innan mens). Så igår fram till fredag morgon ska vi försöka ligga varje dag. Är tyvärr iväg fredag-söndag då det är ÄL? så typiskt att man är iväg just då. 

Har du ÄL lördag kan dem högst sannolikt vänta inne i livmodertappen såpass länge tills ägget är redo. Ni kan ju också ligga en gång söndag när du kommit hem då ägget lever i 12-24h :)
  • Katch91

Läskigt med bidrottningele om de kan skjuta upp allt!

jag var lite orolig igår och idag för mig fertila sekret kändes som bortblåst. fick blinkande gubbe idag ändå men va orolig att östrogenet var påväg ner innan ägglossning. Men ju på kvällen kunde jag se det elastiska halkiga sekretet igen tack och lov. Ska hoppa på varann ikväll igen så det blir bra!
    hoppas på fast gubbe på CB testet på torsdag Kväll typ. Eller kanske redan ikväll eftersom sekretet tilltagit.

• Katch91

@sjuttonmånader

Jag reflekterade över en sak som du skrev!
    Att din mens kom tidigt och att sen tog slut fort samt att du har hög temp.

Har du kollat så du inte är gravid men fick en nidblödning alternativt en genombrottsblödning? Bara för att utesluta.

i och med att tempen är hög som i vanliga fall skall sjunka kring mensen och först stiga när ägget släpps. Din temp kanske aldrig sjönk pga graviditet. 

bara en reflektion jag fick

• Katch91

Jag fick äntligen fast glad gubbe på CB digital advance igår kväll. Tog test igår morse som blinkade (hög fertil) och sen tog jag ett på kvällen vid 20.00 och då var det en fast fin gubbe (Max fertil)

Men när man fått maximal fertilitet på det digitala visas resultatet i 48 timmar och man skall Inte testa något mer denna cykel. Men om jag fick utslag igår kväll och det gäller för 48 timmar är jag bra nyfiken på när själva lossningen sker. Om det är exakt 48h är vi på Håkan Hellström  konsert då och det kan bli lite dålig stämning om vi försöker få till det där? Vi fick i alla fall till det igår eftermiddag och det lär ha kommit in en hel del i livmodern för det kändes som han var uppe i magen och tryckte på hahaha ursäkta för detaljen. Så känns ändå rätt bra nu. Kanske men gång ikväll också. 

@jojjans
    Vilken cykeldag är du på nu? Hoppas den bestämmer sig för att släppa loss ett ägg snart 

Svar på tråden BIM sept -22