• Cocachins

BIM sept -22

Barbrastreisand skrev 2022-09-08 07:55:33 följande:

Äl+10 och testa-tidigt fortfarande blankt. Man står och vrider och vänder på testet med förhoppning om "det kanske ändå inte är ett torkstreck", men inser snabbt att så är inte fallet. Hade förhoppningar denna månad, men hoppet är rätt tömt nu då jag tycker det borde ha visat något hittills. Det var inte menat denna gång heller...

Ser inget grav streck här. Men upprepar det jag sagt förut äl+10 är väldigt tidigt även om du har ett testa tidigt test. Jag plussade på äl+13 eller +14 förra gången jag var gravid. 
  • Cocachins
    Jojjans skrev 2022-09-08 17:51:44 följande:

känner mig helt säker på att det inte blev något denna månad och kände för att riva av plåstret och få det bekräftat. Har nog aldrig sett ett blankare test i hela mitt liv.. äl+9 eller 10 med em-urin. Inte kissat på typ 4 timmar.

Är det ett vanligt eller testa tidigt? Kram Hjärta
  • Cocachins

@Barbrastreisand Jag ser också något på ditt test, jag har dock liten erfarenhet av test så vågar inte uttala mig om torkstreck etc. Men tycker absolut du ska ta ett nytt test typ i övermorgon.

@Janntan Jag tycker det ser ut som ett svagt streck! Håller tummarna! intressant det där med acetylsalicylsyra, är det en egen kur eller fått det rekommenderat av läkare? Jag läste faktiskt att det skulle vara bra i nånumdersökning, kom över det när jag försökte googla om det var ok att mot huvudvärk vid graviditet och det var det ju inte. Så motsägelsefulla uppgifter haha. Men just eftersom de i studien visats att det ökat fertiliteten kan det ju inte vara jättefarligt, dock kanske det ska tas i mindre dos då? 

Förövrigt herregud vad jag var nära att testa imorse, men jag klarade av att hålla mig, men det var nära ögat att jag åkte dit! Sambon är inte hemma så vill vänta minst till imorgon kanske söndag innan jag testar så han hinner hem. 

• Cocachins

@jojjans åh jag höll verkligen tummarna för dig när jag loggade in här nu. Tråkigt men det kommer snart ny chans! 

@Längtarefternästa Det här att man kan få pos test utan att vara grav är helt nytt för mig. Hur funkar det? Är det grav som är kemisk och vad innebär det? Eller är det testet som reagerar kemiskt fel på något? 

• Cocachins

1/9 Etaj Plus
    1/9 hejfredrikson PlusPlus
    5/9 Pörny Plus
    5/9 FruZ Plus

2/9 Cykelhjul
    3/9 Melsson
    4/9 Muurrreeee
    4/9 Virrevarr
    5/9 Hannis1983
    7/9 Jagälskarsommaren
    7/9 MyFirstBaby
    7/9 TrueResolution
    8/9 Ametisten91
    9/9 sofieodq 
    10/9 Inker000
    10/9 Trana123

11/9 katch91
    11/9 Längtarefternästa
    12/9 Barbrastreisand
    12/9 Jojjans 
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Roxwell
    15/9 PinknFluffy
    18/9 Idapida2022
    21/9 Rosen
    21/9 Amaaanda00
    21/9 Sjuttonmånader
    23/9 Idas1235
    2/9 maymom
    28/9 Acire94
    29/9 medioker
    30/9 Ewcia
    30/9 Swn

puffar upp BIM listan så den som vill kan uppdatera den :) 

• Cocachins
    Jojjans skrev 2022-09-10 13:55:40 följande:

glömde ju svara på det du skrev till mig, men ja, jag tror inte det tog så hårt, jag sörjde mer tidigare i veckan när jag inte hade några känningar.

det är tungt att det ännu inte tagit sig. Vi har bara försökt i 3 månader (med ett tidigt missfall på försök 2) men det var det fönstret vi hade för att hinna få ett barn innan nästa sommar. Eftersom en graviditet för mig kommer innebära sängläge nästan hela graviditeten så kändes det viktigt. Det har varit en otrolig press och stress och nu när chansen ändå är förbi så känns det kanske ändå lite?.lugnare? Det händer när det händer. 

Är samma för mig med sängläget. Varför blir det sängläge för dig? 
  • Cocachins
    Leonas1 skrev 2022-09-10 14:32:00 följande:

Hej!

Känner igen några här från bim augusti tråden. Kul att ses igen! 

Jag plussade i augusti, slutade i mycket tidigt missfall. Har bim på måndag 12/9 och plussat igen nu på digitalt och på sticka. Denna gång starkare plus än sist och det stegrar starkare och starkare så håller tummarna. I augusti var det svagt plus och det blev inte mycket starkare. 

Grattis !!! 😍
  • Cocachins
    Jojjans skrev 2022-09-10 16:06:12 följande:

jag födde min son 33+3 pga spontan värkstart, och vi förlorade hans lillasyster i 20+1 för ett år sen av samma anledning. Så dom misstänker cervixinsufficiens och jag kommer få cerklage och sjukskrivning i vecka 15 nästa graviditet. vet inte om det kommer funka så kommer knappt våga hosta mellan vecka 15-30, utan bara vara hemma och vila. 

vad gör att du kommer tvingas till sängläge?

Jag beklagar Hjärta  usch det låter tufft men man får försöka göra det bästa av situationen och tänka utifrån vad man faktiskt kan göra, man kan göra förvånansvärt mkt ifrån sängen även om det inte är att föredra.. så får man tänka det är värt mödan. Har en kronisk sjukdom som bl.a. ger mig en brutal foglossning när jag är gravid kan inte gå alls. Fick även havandeskapsförgiftning sist. 
  • Cocachins
    Magnolia010 skrev 2022-09-10 10:40:24 följande:

Ny här och är på mitt första försök att bli gravid, 36 år gammal. Aldrig varit gravid innan så det här ska bli intressant. 

Köpt Natural Cycles innan mitt första försök för att förstå hur kroppen fungerar och när ÄL är.

Dagboken:

1 sep: Negativt ÄL-test 

2 sep: Negativt ÄL-test på morgonen, svagt positivt ÄL-test på kvällen

3 sep: strakt positivt ÄL-test på morgonen 

4 sep: Negativt ÄL-test (appen har ej bekräftat ägglossning, men den misstänker det för denna dag)

Från 5 sep -10 september (dvs idag) har jag haft följande symtom: 

Ömma bröst (på ett annorlunda sätt än innan mens) Känner av de bara av att gå i en trappa

Ovanligt ont i ryggslutet, sitter och skruvar på mig på kontorsplatsen på jobbet 

Tröttare än vanligt, sovit middag 4 gånger under dessa dagar (även på jobbet)

Typ mensvärks smärtor mitten av buken och ut åt vänster, som kommer och går

Glömsk, glömmer datorn på jobbet, missar möten, dåligt minne överlag 

Lätt illamående ibland, men inget som stoppar mig från att äta 

Vill tillägg att min BIM är beräknad den 17 sep.

Jag har läst och förstått att vissa är överkänsliga mot hormonet som utsöndrar redan efter befruktningsögonblicket och kan därför redan innan BIM få symtom.

Jag har även läst att många befruktade ägg aldrig leder till en graviditet, vilket skulle kunna förklara (inte alla) men kanske vissa skengraviditeter? Eller vad tror ni? Någon annan som upplevt alla dessa tidigt symtom efter befruktning, där det både lett till en graviditet men även när det inte gjort det?

Jag vill inte hoppas för mycket för min egen del beträffande dessa symtom men jag tycker ändå att det är intressanta - då jag är ny med allt detta.

Jag hoppas vi kan följas åt ❤️

Hej, jag tror det är extremt ovanligt att ha några gravidsymtom 2 dagar efter ägglossning. De tidigaste symtomen brukar komma efter ca 1 vecka när ägget fäst, och majoriteten får nog först symtom vecka 5-6 skulle jag gissa. Men med det sagt, ingenting är ju omöjligt och såklart är man olika och olika känslig. Håller hur som helst tummarna för dig! <3
  • Cocachins

Hallå! Tittar in här för en liten uppdatering från mig. Testade negativt idag med ?vanligt? test och är på Äl +12 idag så vi syns nog inom kort i okt tråden. 

Jag tycker det var intressant att det är fler än jag som har lite blandade känslor inför graviditet. För mig skulle ett pos test vara både glädje men också lite ångest. Jag vill såklart bli med barn men jag vet också att det kmr bli tufft för min kropp, pga tuff graviditet senast. Så jag tycker det var skönt att höra att det finns fler än jag som också känner lite rädsla, att det är okej med dubbla känslor. Men för att vinna storvinsten så måste man våga satsa och ta lite risker också, så är det ju med det mesta i livet ändå. 

Så mot nytt satsande nästa månad för storvinsten Hjärta

• Cocachins

Kan någon länka BIM oktober tråden jag hittar inte hur man söker rätt på den?

• Cocachins
    Anile skrev 2022-09-16 20:04:04 följande:

Hej på er. 

jag följer trådarna ett tag, men hoppat över några då min ägglossning är oregelbunden. Nu har jag skitit i mina ägglossningstester på sticka och köpt digitala både ett som mäter LH och ett som mäter både LH och Östrogen. 

jag tog två test idag. jag tycker det är lite konstigt att stickan ger lite ökat LH men den lila som mäter både LH och Östrogen ger inget utslag på något. Har någon av er någon förklaring till det här? Jag trodde jag skulle bli klokare, men jag blir bara knäpp. 🤣

Varför vill man mäta östrogen? Förklara för en okunnig :)
  • Cocachins
    liiisaa89 skrev 2022-09-17 13:07:03 följande:

Känner mig osäker när jag egentligen ska ha bim. Enligt app igår 16e september. Ingen mens i sikte. 
    Jag slutade med piller den 19e augusti, dagen mensen kom. 
    Kanske får jag ingen mens denna månad då kroppen ställer om sig. 
    Jag har molvärk/ mensvärk till och från och har haft det i 1,5 vecka. Illamående någon gång ibland men går över ganska fort 
    Jag tog ett digitalt cb i torsdags kväll, negativt. 
    Nu är jag utomlands och kan inte släppa tanken om det är något på gång. Kan såklart vänta några dagar till och sedan ta test, men sambon och jag är väl inte riktigt lika överens om det är dags för barn just exakt nu i livet.. och jag vill inte "förstöra" våran resa. 

Förlåt för långt inlägg men behövde få skriva av mina tankar. Kanske har någon varit med om att man plussar väldigt sent eller att mensen upphört efter man slutat med piller? 
    Kram

Om man är säker på att man haft äl för 14 dagar sedan alt om man senast hade sex för 14 dagar sedan, och man är gravid så får de allra flesta ett positivt grav test kring dessa dagar, kanske med nån dags fördröjning möjligtvis iaf om man ska läsa bruksanvisningar för grav test etc. Men sen finns det ju såklart alltid undantag på dom som plussat senare, men statistiskt får de flesta ett korrekt resultat om man testar då vad jag förstått när jag googlat osv. 

Men om man är osäker på när äl var är det ju svårare. Särskilt efter p piller stopp, det kan ju ta några cykler innan mensen och därmed äl kmr igång och blir regelbunden. Så att din mens är sen efter p-pillerstopp tror jag inte är speciellt ovanligt. 

• Cocachins

Sen är min erfarenhet iaf att jag ofta får pos äl-test under 2-3 dagar före äl. Dvs det blir starkare och starkare tills dess att ägget släpper, För att sen testa neg på äl test kort efter ägget släppt. Därför tror jag inte att man ska på ren princip räkna äl från dag ett man får utslag för äl. Det kanske är så för vissa men inte för mig tex. Man kan ju fortsätta testa nån cykel när man får utslag så ser man själv hur egna kroppen fungerar :)

• Cocachins

Någon som har koll på ursprungliga BIM listan, vore kul att veta hur många som plussat? Kan inte alla som plussat annars lika det här meddelandet så ser vi :) 

Svar på tråden BIM sept -22