Inlägg från: ElaineBenes |Visa alla inlägg
  • ElaineBenes

Förälder helt slut av skolstartens krav

Förstår din känsla av att alltid ligga ett steg efter. Jag har bara ett barn som är i förskoleåldern och känner verkligen att dagarna inte räcker till. 

Men i ditt fall är det väl inte skolan som har så mycket krav? Nästan allt du räknar upp krävs ju även om barnet går i förskolan? Lunch till dig, borta tänder, lägga fram kläder, stängningsdagar osv. Så dessa sysslor bör ni alltid ha gjort? 

Kan ju vara en ekonomisk fråga, men i vår familj finns alltid frukt hemma. Min tjej får alltid en frukt antingen på vägen hem eller när vi kommit hem från förskolan. 

Finns alltid något alternativ till utflyktsmat hemma, förstår att det kanske är skillnad i vad en 3 åring och ett skolbarn äter. Vi behöver ju det till lediga dagar och helger. 
    Gör det inte så komplicerat, pizzabullar som nån sa är perfekt. Pannkakor i frysen är också kanon. 
    Kolla även vilka rester som kan frysas in och ätas kalla.
    Koka ett gäng ägg och ha i kylen, jättebra att ha som mellanmål också. Eller till dig till jobbet..

Känns som om du inte kommit ur semestermodet och stressar för onödiga saker. Mycket kommer nog att ordna sig när ni fått till fungerande rutiner

Kämpa på 
  • ElaineBenes

Kan inte citera, men i kyl håller äpplen och päron i flera veckor så det var ett bra förslag 

• ElaineBenes
    Fiona M skrev 2022-08-19 20:41:58 följande:
    Ganska vanligt i min bekantskap.
    Jag läser också matsedeln. Men mest i syfte att jag ser till att det blir något hon garanterat äter om det serveras något på förskolan som kanske inte är någon favorit. 

Är mer orolig för att hon inte äter alls en hel dag än att det blir samma till lunch och middag 
Svar på tråden Förälder helt slut av skolstartens krav