Inlägg från: sötmummy |Visa alla inlägg
  • sötmummy

39 och planera barn

Hej.37 år o är gravid med mitt 3e barn. Slutade med ppiller i maj och trodde inte det skulle lyckas på 3e försöket.
    Jag körde väldigt noga med ägglossningsstickor och även clearblues digitala. 
    Efter myset låg jag kvar i sängen minst 20 min o hade benen upp i luften med kudde under rumpan. (Måste sett knas ut)

• sötmummy
    Hannis1983 skrev 2022-09-02 10:24:11 följande:

Grattis! När är det beräknat? Baby{#emotions_dlg.flower}

Tack enl första dagen sista mens så blir det 19e april. 
    Men jag har på prematurer som e födda 34+6 och v36+4 pga havandeskapsförgiftning och ska gå på medicin för det. Så enl bm ska ja vara startklar från v 36 alltså mars
  • sötmummy

Kan ej citera men tack MajonäsSkrattande förstår du bara vill kunna gå vidare nu.
    Hannis1983 ah ja fyller ju år i mars så blir en fin sen födelsedagspresent 

• sötmummy

Fick lite brunt i trosan förut. E så nervös att smärta ska komma och det ska öka :(

• sötmummy

Inväntar läkaren  
    Så lång väntan. Smärtan är kvar o blödning har avtagit. 
    Då jag har dubbla livmödrar kan de vara blödning av den svagaste sidan för ge plats åt den starkaste. 
    Tack alla{#emotions_dlg.flower}

• sötmummy
    Majonnäs skrev 2022-09-03 18:51:21 följande:

Sötmummy, håller tummarna det är den andra som spökar . Hoppas snart smärtan släpper och de hittar vad det beror på .

Såg lillbönans hjärta ticka 🥰 de kunde ej säga vad blödningen berodde på. Kanske livmodern o alla kärl. Smärtan e från o till. Men mest pga hon som gjorde vul grävde runt för leta efter mina äggstockar. 
    Hade lite  socker i urinen men blodproven var bra. Så bvr gå t mvc o ta nytt prov. Så ja ej utvecklar graviddiabetes. Tack för stöd
  • sötmummy
    Anonym (mee) skrev 2022-09-04 10:04:43 följande:
    Vad skönt att höra! Och att du fick hjälp, här där jag bor är det svårt att få vul eller ul tom när man har en blödning.
    Ah ja har gynakutmottagning sahlgrenska öppet dygnet runt så. Ah skönt se att allt såg bra ut. Usch borde finnas hjälp till vul el ul överallt i landet

• sötmummy

Majonäs:kan förstå att man har svårt att tro o förstå när man är dig. Styrkekramar {#emotions_dlg.flower}

• sötmummy
    Majonnäs skrev 2022-09-06 08:50:40 följande:

Jag är hur som väldigt tacksam idag, jag tänkte jag skulle testa för skojs skull med billiga tester för att se om det är lite svagare streck nu. Antog såklart att det skulle vara samma men döm om min förvåning att det nästan är blankt. Inte ens ett dygn efter, därför jag svettades som en gris igår antagligen, hormonerna som sjönk. Är liiite synligt i verkligheten men det får man ju räkna med. Inte alls som tidigare. Så skönt att skrapningen funkade. 

Va skönt skrapningen gick bra{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden 39 och planera barn