Anonym (mee) skrev 2022-10-18 08:05:59 följande:
Tack så mycket :)! Jag oroar mig massor, har vul om ca 1,5 vecka som tur är. Ser fram emot det samtidigt som jag är jätterädd-tänk om det inte kommer visa något? Jag kommer bli så ledsen. Tar ut lite av den känslan redan nu tyvärr.
1Ellis1 skrev 2022-10-18 07:42:07 följande:
Tog ett testa-tidigt test idag BIM -4 och det var negativt. Bara att kämpa på...
Hur många dagar sedan Äl? Jag plussade på ca äl+12(lite svårt att veta exakt när äl var trots tester).
Jag förstår hur du känner. Jag fick blodiga flytningar direkt jag plussade så jag tänkte missfall redan från början, dock kom det aldrig riktigt igång. Men ultraljudet visade att fostret dött i vecka 6.
Jag ångrar ändå att jag tog ut missfallet i förskott så att säga, för inget blev ju bättre av det. Nu försöker jag tänka att jag blev ju faktiskt gravid, naturligt dessutom. Gyn sa att missfall och MA är jättevanligt även när man är yngre. De allra flesta graviditeter går däremot bra. Så försök bara att tänka att graviditeten går bra, tills motsatsen bevisas.
Vet inte exakt när jag hade Äl nu, min app säger 10 dagar sen, men jag har inte testat med Lh-stickor denna månad. Bruksanvisningen till testet säger att det är 95% säkert på BIM -4 och jag har inga symptom, så jag utgår ifrån att det stämmer. Bättre lycka nästa gång!