39 och planera barn
Hej! 40-åring här som försöker få en sladdis! 🙂 Fick tidigt missfall denna månaden men kommer försöka igen efter nästa mens. Har för mig att man ska avvakta någon månad efter ett mf, visst stämmer det?
Hej! 40-åring här som försöker få en sladdis! 🙂 Fick tidigt missfall denna månaden men kommer försöka igen efter nästa mens. Har för mig att man ska avvakta någon månad efter ett mf, visst stämmer det?
Välkommen!
beklagar ert missfall! Så tufft.
Jag har 2 vänner som fick missfall men som blev gravida sen på första ägglossningen efter missfallet (de hade alltså mens och sen försökte de). en annan kompis fick missfall och blev sen gravid innan första mensen kom, alltså på första ägglossningen efter missfallet och deras dotter är idag 2.5 år.
Lite svårt att veta nu också när ägglossning är kanske.
Jag ska ha mens om 7 dagar. Har hemsk pms precis som vanligt. Tyvärr!
När jag blev gravid med min dotter kände jag ingen pms alls utan var bara glad hela tiden! Så jag letar ju hela tiden efter tecken på att PMS uteblir.
Så det verkar inte ha tagit sig denna gång heller trots mycket sex kring ägglossning..
Hoppas ni alla haft en riktig god jul!
Tack detsamma!
Hej! hur går det för er alllihopa? Något plus än? Jag har förmodad ÄL nästa helg så hoppas verkligen det blir något nu! Har t.o.m. köpt folsyretabletter och dragit ner på kaffe 😅 Har också köpt digitala ägglossningsstickor för allra första gången...
Maymom: Men hur vet man att ÄL uteblir? Hade ingen aning om att man inte har äl varje månad? Är det pga ålder? 🤔
Hannis1983 & anonym (mee): Då har vi äl ungefär samtidigt - spännande!
Maymom: Jag förstår! Bra att kunna ha koll på har inte alls tänkt i banorna att ägglossning kan utebli. Fick en glad gubbe idag med hjälp av clearblue, lagom till helgen 🙂
Hannis1983: Så tråkigt att höra. Hur länge har ni försökt? Jag försöker peppa mig själv att det faktiskt finns de som fått barn (och som är ännu äldre än vad jag är).Har en tanke att vi försöker ett år, som max 1,5 år. Om det inte gått då så är vi färdiga.
Anonym (Minna): Låter ju jättehärligt. Fick ni kämpa länge eller gick det snabbt?
Vi är inne på 6e försöket, vi har sagt att vi kommer försöka så länge kroppen tillåter det. men ibland är det tungt. Men sen försöker jag tänka att 6 månader är ingenting många som är runt 20 som får försöka längre.
Förstår att det känns tungt, jag hoppas att ni får ert lilla frö den här gången! När har du bim?
Jag har bim på lördag eller söndag så få se hur det går. Just nu har jag inga känningar alls (pyttelite molvärk men kan lika gärna vara pms) så ställer in mig på mens helt enkelt.
Jag har precis haft ÄL så är två veckor kvar typ. 5/2 är BIM.
Har en liten önskan om ett vinterbarn så jag hoppas det tar sig inom de närmaste månaderna i alla fall. Har ett vår, sommar och höst barn 😍
Åh jag håller tummarna att din mens håller sig borta ♥️
Vad roligt att se fler äldre som försöker 🙂 Tråkigt att höra om missfallen och att det inte tar sig. Fick själv ett tidigt missfall i december (vårt första försök). Jag har två barn (10 & 13 år) som kommit till på första och andra försöket. Om det inte går denna gången (bim på lö/sö) så hoppas vi på tredje gången gillt 🙃
Tror starkt på 2023 för oss alla!!