Inlägg från: Majonnäs |Visa alla inlägg
  • Majonnäs

39 och planera barn

Här får man inte heller vul hur som helst , när jag fick min blödning fick jag boka tid på samma privata ställe jag vart några dagar innan för att kolla om det ens fanns något i magen (man har svårt att tro på det när man fick kämpa över två år och ivf med första ) nu plussade vi på första försöket men det gick ju åt skogen. Äntligen skrapning imorgon.

Skönt att du fick se ett hjärta sötmummy .

• Majonnäs

Nu är skrapningen gjord och det gick bra, hon gjorde vul efter för att kolla men det har jag inget minne av för jag sov Flört så nu ska allt vara borta och jag känner att jag äntligen kan gå vidare. Från plusset i maj till nu.... puh. Det var långdraget minst sagt.

• Majonnäs

Håller tummarna för att ni ska få Plus

• Majonnäs

Anonym (mee) vad trist. Men hoppet är det sista att överge en. (Försöker med lite pepp även om jag vet hur man tänker, jag är likadan ) Obestämd

• Majonnäs

Jag är hur som väldigt tacksam idag, jag tänkte jag skulle testa för skojs skull med billiga tester för att se om det är lite svagare streck nu. Antog såklart att det skulle vara samma men döm om min förvåning att det nästan är blankt. Inte ens ett dygn efter, därför jag svettades som en gris igår antagligen, hormonerna som sjönk. Är liiite synligt i verkligheten men det får man ju räkna med. Inte alls som tidigare. Så skönt att skrapningen funkade. 

• Majonnäs
    Anonym (mee) skrev 2022-09-06 09:54:44 följande:
    Skönt att det är avklarat, gått igenom samma och det var skönt att känna att man kunde börja om. 
    Ikväll ska jag gå ut med kompisar..passa på innan det blir nya tag. 

Det gör du helt rätt i ! {#emotions_dlg.flower}

Precis, just så känns det. 

• Majonnäs

Trist med negativa tester men det är bara att ta nya tag , jag är med er om ett par veckor. De sa två veckor ska jag hålla mig ifrån bad, sex och tamponger men läser så olika överallt. Men när man slutat blöda borde det väl ändå vara lugnt att försöka bli gravid igen ? Blöder knappt något idag. Skulle jag få missfall igen innan v 12 kommer jag begära skrapning. Går inte jämföra med medicinsk.

• Majonnäs

Menar då MA inte spontant missfall. 

• Majonnäs

Anonym (Sara) välkommen hit {#emotions_dlg.flower} håller tummarna för ett positivt test idag Glad

• Majonnäs

Var länge nöjd med ett barn men sedan insåg både jag och maken att vi längtade efter ett barn till . Vi sa att går det så går det med tanke på vår historia och ålder. Vi vart halvt chockade att det gick på första försöket men var väl medvetna om missfallsrisken och ja, kände hela tiden det kanske inte stod rätt till. Men nu när man fått ?känna på? det hela igen vill vi ju såklart bli gravida igen så fort som möjligt men samtidigt stressar det mig otroligt mycket med min ålder. Dottern visste ju om att jag var gravid och hade ställt in sig på att bli storasyster. Hon har dock tagit det hela väldigt bra tycker jag. Så vet inte hur man ska tänka....försöker också fokusera på barnet vi har . Är så tacks över henne Hjärta

Här blöder jag fortfarande, går upp och ner hur mycket ibland ingenting, ibland som mens. 

• Majonnäs

Ja hejja oss {#emotions_dlg.flower}

Har haft extremt dåligt humör sista två dagarna. Är väl hormonerna.... lider I vanliga fall av väldigt jobbig pms så det har varit skönt att slippa men nu är det väl tillbaka.

• Majonnäs

Hur går det för er alla ? Här verkar mensen kommit, förstår ingenting med kroppen. Hade jättestark äl-känningar förra måndagen så borde inte få mens än. Men misstänker det aldrig skedde någon ägglossning och kroppen är lite ur balans. För så kort lutealfas har jag aldrig haft. Är alltså inte gravid, vi försökte verkligen runt de dagarna men med tanke på att jag blöder nu så tror jag inte ens det var nån ägglossning. Så räknar nästa månad som försök ett. 🙂

• Majonnäs
    82lindis skrev 2022-09-29 13:08:07 följande:
    Har du testat så du inte är gravid? Man kan ju ha blödning under graviditet.

Jag plussade igår med cb digital. Hoppas på att det funkar bättre denna gång.
    Stort grattis 🌺 nej tog ett test igår för skojs skull men det var väldigt blankt. Tror kroppen krånglar lite efter skrapningen. 
  • Majonnäs

Maymom, vad jobbigt. Man bara vill ju att allt ska funka direkt . Känner med dig, det är jobbigt när man missar en månad för en har ju inte riktigt åldern på sin sida. Hoppas ni kan försöka nästa månad 🌺 
    Tredje dagen på mensen och jisses vad jag blöder mycket om man jämför hur det brukar vara. Men läst det är vanligt efter mf/ma.

• Majonnäs

Här har mensen precis slutat. Hade glömt bort hur jobbig pmds jag har i vanliga fall, mår mycket bättre som gravid ! 

Svar på tråden 39 och planera barn