Inlägg från: Maymom |Visa alla inlägg
  • Maymom

39 och planera barn

Anonym (Anonym82) skrev 2023-01-06 00:03:20 följande:

Hej! hur går det för er alllihopa? Något plus än? Jag har förmodad ÄL nästa helg så hoppas verkligen det blir något nu! Har t.o.m. köpt folsyretabletter och dragit ner på kaffe 😅 Har också köpt digitala ägglossningsstickor för allra första gången...

Nej tyvärr inget här.
    förmodligen utebliven ÄL förra cykeln så får se hur denna cykel blir, cd5 idag.

spännande med ÄL-stickor, jag har inte kört det. Tempar på morgonen men då ser man ju mer när ÄL varit i efterhand. 
  • Maymom

Anonym82:
    det är ju inte helt lätt att veta, en utebliven temphöjning är väl det som framförallt vittnar om det. Men även att mensen är mindre riklig, ljusare, kortare och att den kommer senare kan vara tecken på det. 

jag hade ÄL-sekret och ÄL-smärta en dag sen försvann det men kom tillbaka nån dag senare och sen liknande smärta nån dag senare igen och sen blev cykeln längre än vanligt och mensen sparsam, ljus och kort. Sen tror jag att jag hade ny ÄL på cd5, så får se när nästa mens kommer.

nej det är vanligt i alla åldrar. Har man dock många uteblivna ÄL så kan det bero på pcos eller om man är äldre så klimakteriet.

• Maymom

Anonym35:
    jag hade så en sommar att tre cykler var runt 20 dagar. Då kontaktade jag gynekologimottagningen, alltså inte mvc, och fick komma eftersom det var flera cykler som varit så, allt såg bra ut och ingen förklaring hittades, sen blev cyklerna normala igen, blev gravid året efter, oplanerat, (37 år då)
    på vilket sätt känner du att mensen är svag?
    hur länge har ni försökt?

• Maymom

Anonym35:

ja det låter ju som att det är något med mensen. Är du säker på att du haft ägglossning? Tempar du?
    jag hade nog ingen ÄL förra månaden och då blev mensen betydligt sparsammare. Brukar också blöda igenom fort, så har menskopp nu istället så jag klarar 4 timmar åtminstone.

minns ej exakt men nån sorts ultraljud och kollade äggledare mm. Inget upptäcktes och mensen blev normal sen, så vet inte vad som hände den sommaren. hade cykler på mellan 12-19 dagar.

jag vet inte om jag hade koll på ÄL-flytningar då så ingen aning, plus att hade jag ägglossning så skedde den under mensen, så svårare att märka. 

vi blev oplanerat gravida för ett år sedan som slutade i ma som upptäcktes på kub. efter det sa vi att vi skulle försöka, och då hade jag redan blivit gravid igen innan mensen blivit regelbunden igen. Men det blev också ma, men  lite tidigare, dock jobbigare med extrema blödningar, inlagd på sjukhus mm. Efter det har mensen inte varit helt regelbunden, mannen var i höstas osäker på om han ville och nu i dec uteblev nog ÄL och denna cykel fick jag nog ÄL cd5....
    så vi sa i våras att vi skulle försöka 1 år men det har bara blivit 1 försök att pricka ÄL och det var nu i dec när jag tror den uteblev... nästan så man får skratta åt den ironin. :)
    jag hade hoppats bli gravid då så jag kunde plussa på det datum som hade varit bf om jag inte fått ma sist. En släkting fick barn tre dar efter vårt bf, så tungt sånt där..

Förförde du maken? ;)

• Maymom

Längtar efter syskon: välkommen hit! Jag är i samma sits som du. Barn från 2020 och två ma förra året i nästan samma veckor, ena upptäcktes på kub. Har haft flera oregelbundna cykler till oktober efter senaste missfallet (i juni) och nu hade jag nog utebliven ÄL i dec och kort cykel med ÄL under mensen i januari... så det har inte blivit så många försök senaste halvåret.

Hur känns din kropp efter dina ma, regelbundna cykler igen?

• Maymom
    Mariatess skrev 2023-01-26 12:07:44 följande:

Hej igen alla 🤗
    Ville bara berätta att jag plussade idag bim+2 
    Fyller 40 i mars och trodde inte att jag skulle bli gravid så här snabbt på första försöket till och med 🥲
    Håller tummarna för er andra nu 🤗❤️

Grattis!!
    Vad härligt! Lycka till med graviditeten!
  • Maymom
    Anonym (35) skrev 2023-01-28 21:55:59 följande:

Vi fortsätter försöka. 

nu börjar det kännas tufft.
    förra månaden var min cykel bara 20 dagar! 
    blir galen på det här. Verkar som min kropp flippat ut helt. 

bim om 4 dagar. Vågar man hoppas?

Jag hade också kort cykel nu senast, 18 dar. Vad händer?!
    hoppas på en vanlig cykel nu, å andra sidan ÄL nästa vecka och då kommer vi ha svårt att få till nåt.

verkar din cykel normallång nu då?
    klart du ska hoppas!
  • Maymom

Absolut, det har väl varit lite tyst här senaste tiden och jag och några till hänger även i 35+ tråden där det varit mer fart. 
    jag försöker få barn nr2, är 40 och har fått till 2 försök senaste året. hade 2 missfall förra året och haft lite oregelbunden mens och utebliven ÄL efter det..
    har förhoppningsvis ÄL på söndag så guess What im doing this weekend.😊

skönt att ni bara är på försök 2. Gick det fort för dig med de andra barnen? Mitt första barn och missfallen var oplanerade som bara råkade bli. Är ju så lätt att jämföra även om man inte ska det, framförallt nu efter 40 så är det ju absolut inte konstigt att det inte går direkt. 

• Maymom

För mig var det självklart men inte för sambon, så nja..
    Så jag kan väl känna mig lite ensam i barnlängtan här hemma.

• Maymom

Pyret10:
    ja vid första missfallet var han först inte sugen all men blev mer och mer och efteråt ville han verkligen ha ett till men efter andra blev han mer tveksam igen. Det är samma som är far till mitt andra barn som är 2 år.
    fick bara till ett ordentligt ligg i helgen så får se hur det går... :/

Svar på tråden 39 och planera barn