Anonym35:
ja det låter ju som att det är något med mensen. Är du säker på att du haft ägglossning? Tempar du?
jag hade nog ingen ÄL förra månaden och då blev mensen betydligt sparsammare. Brukar också blöda igenom fort, så har menskopp nu istället så jag klarar 4 timmar åtminstone.
minns ej exakt men nån sorts ultraljud och kollade äggledare mm. Inget upptäcktes och mensen blev normal sen, så vet inte vad som hände den sommaren. hade cykler på mellan 12-19 dagar.
jag vet inte om jag hade koll på ÄL-flytningar då så ingen aning, plus att hade jag ägglossning så skedde den under mensen, så svårare att märka.
vi blev oplanerat gravida för ett år sedan som slutade i ma som upptäcktes på kub. efter det sa vi att vi skulle försöka, och då hade jag redan blivit gravid igen innan mensen blivit regelbunden igen. Men det blev också ma, men lite tidigare, dock jobbigare med extrema blödningar, inlagd på sjukhus mm. Efter det har mensen inte varit helt regelbunden, mannen var i höstas osäker på om han ville och nu i dec uteblev nog ÄL och denna cykel fick jag nog ÄL cd5....
så vi sa i våras att vi skulle försöka 1 år men det har bara blivit 1 försök att pricka ÄL och det var nu i dec när jag tror den uteblev... nästan så man får skratta åt den ironin. :)
jag hade hoppats bli gravid då så jag kunde plussa på det datum som hade varit bf om jag inte fått ma sist. En släkting fick barn tre dar efter vårt bf, så tungt sånt där..
Förförde du maken? ;)