Inlägg från: Maymom |Visa alla inlägg
  • Maymom

39 och planera barn

Pyret10 skrev 2023-02-27 07:58:22 följande:

Spöklumpan är det ditt första barn? 

nu är jag inne på Bim+3 och fortfarande ingen mens. Började må sjukt illq igår kväll Och nu på morgonen. Tänk om det ändå är så att jag är gravid. men testade ju i lördags och visade negativt. Först ÄL-test som visade positivt, men eftersom jag ska ha mens kan det väl bli så? Men så tog jag ett grav.test som visade negativt. Tog dom på eftermiddagen. 

Båda från testlagret. 

Är du säker på att ÄL var när du tror? Tycker ju det borde synas på gravidtest på bim. Du får ta ett nytt imorgon. hur många dagar efter ÄL är du? alla har ju lite olika längd på lutealfasen så ÄL+ brukar vara lättare att prata och jämföra än bim+-.
    äl-test kan ju ge positivt när man är gravid också..
    håller tummarna på ingen mens och positivt test imorgon bitti!
  • Maymom
    Pyret10 skrev 2023-02-27 08:20:21 följande:

Ja jag tog ÄL test som gav utslag när jag hade ägglossning. Det var 11/2. Ja men visst borde det visat på graviditetstestet i helgen även fast jag inte tog det på morgonen? 

Ja på bim borde det synas oavsett tid. Men har du ingen mens än så är ju hoppet kvar.
    ÄL test 11/2 så då är du ca ÄL+14-15 nu. borde ju synas på eftermiddagen om du vill ta idag..
  • Maymom
    Pyret10 skrev 2023-02-27 10:40:48 följande:

Och nu kom mensen ☺️

Segt. Men då vet du iallafall. Nya tag i mars!
    vi fick in ett ligg igår och jag tror jag känt av ägglossning nu på förmiddagen, hoppas rätt simmare möter upp och att det är ett bra ägg!😊
  • Maymom
    Anonym (35) skrev 2023-02-28 21:58:26 följande:

jag plussa idag och jag FLIPPAR UT. Jag blev inte glad utan fick panik och börja gråta. alltså? vi hade precis bestämt oss för att vänta till sommarn. vi har 3 barn som är födda i okt-nov. Det är SÅÅ hektiskt runt jul med alla kalas osv (han har två barn sedan innan, vi har 1 gemensamt). nu ska vi alltså få ett fjärde barn i november! Hur är det ens möjligt. vi som försökt i 8-9 månader! Så blir vi gravida på just den månad vi inte ens försökte. Vi hade skyddat sex alla gånger utom EN som jag trodde var EFTER ägglossning!!!! Hur kan det bli såhär. 

men. Efter att ha försökt så länge så vet jag att man inte kan planera sånt här och att jag BORDE vara glad Över detta. Jag har inte ens berättat det för min sambo än. Jag vill hinna smälta det själv så att jag kan berätta det som en överraskning, som något kul. Inte gråtandes och med panik. 

vi som dessutom varit dumma och bokat en resa till Thailand med min familj i november! Vi bokade för 2 veckor sen. tänkte att jag kan ju vara gravid då, det är inte hela världen. Men nu kommer vi inte kunna åka. Skulle åka hela familjen med syskon med sambos och barn.

Jag tänker nog inte klart nu. Jag känner mig så otacksam! vi har kämpat och haft oss och så blir jag ledsen istället för glad?

usch? jävla skit. 

Först av allt grattis! 

ni har försökt ett tag och kanske funkade det just för att ni slappnade av och inte försökte, och hade ni försökt hade det kanske dröjt länge innan pluss,

Thailand finns kvar, ni kan åka en annan gång, tänk om du inte blir gravid närmsta året.

det är ju tidigt, låt det sjunka in. Vänta lite med att avboka resan om ni kan. Man ska ju inte tänka på det men skulle det bli missfall så har ni en fin tröstresa.

hoppas jag Inte låter hård, förstår att det blir förvirrande och mycket tankar och kunde man planera barn helt är det kanske inte optimalt med så många födelsedagar samtidigt, men det är ett barn, du är gravid och det hoppas jag du snart kan njuta av och glädjas åt. Och kanske skratta lite åt tajmingen.

• Maymom
    MammaTillFyraHoppasJag skrev 2023-03-01 08:33:50 följande:

Hej allihop!
    Jag är 42,5 år och är gravid med fjärde barnet, i vecka 9, hoppas graviditeten håller i sig. Det känns som man har lyckats trotsa den kassa statistiken (5 % chans att bli gravid, 55 % risk för missfall, när man är 42+) 😋 Varit på tidigt UL, so far so good. Ska göra Nipt om en månad, hoppas det ser bra ut med.

Har googlat på andra svenskar som blivit gravida när de varit 42 och äldre för lite pepp: Carolina Gynning, Carina Berg, House of Philia, Charlotte Perelli, Hanna Widell, Eva Röse, Margit Bergman, m.fl.  👍👍👍

Nån mer 42+ här inne som försöker bli med barn/blivit gravid? 😋

Grattis! Härligt att höra att det tagit sig!
    jag blir 41 i år och hade två missfall förra året så tänker att statistiskt sett ligger jag bra till om det tar sig nu.😊
    man får verkligen tänka positivt och se till alla lyckade fall, det är ju verkligen inte ovanligt att få barn i vår ålder.😊

• Maymom

Båda var ma. Första upptäcktes på kub och kom ut med tabletter en vecka senare, hade stannat i v9.
    andra stannade v.7 upptäcktes v.11 tror jag och kom igång spontant nån dag senare. Båda var spontana graviditeter men efter har mensen varit lite oregelbunden, nån utebliven ÄL mm...
    så tänkte vi skulle försöka från augusti  22, efter missfallen, men vi har bara fått till 2-3 försök sedan dess.

• Maymom

Mammatill: Ja det tog ett bra tag efter senaste ma innan cyklerna var ok, plus att jag förlorade så mycket blod, blev inlagd, att jag ville avvakta några månader för kroppens skull, och sen utebliven ÄL en gång och efter det kom ÄL under mensen. Men nu är det tillbaka. Klockren cykel denna gång, ÄL i måndags, cd12, fick dock bara till ett ordentligt ligg i helgen, men det kan ju räcka.😊

• Maymom
    Hannis1983 skrev 2023-03-05 15:16:06 följande:

Jag vet inte om detta kommer gå vägen, fick ljusrosa på pappret i morse men efter det ingenting. Tog dock ett vanligt CB som inte gav utslag alls, har visserligen varit så vansinnigt törstig idag så druckit massor och springer på toa stup i kvarten så kan ju vara för utspett för att visa något dessutom mitt på dagen. Läste nämligen att mängden HCG kan vara låg i vecka 4+2. Känns ju märkligt att det bara skulle försvinna utan någon blödning så har kastats mellan hopp och förtvivlan idag. 

Håller verkligen tummarna för att det bara var en genombrottsblödning. Har flera vänner som blött lite i början utan att det betytt något.
    Är det första gången du plussar sedan ni började försöka?
  • Maymom
    Hannis1983 skrev 2023-03-05 17:24:38 följande:

Ja det är ju väldigt vanligt, flera jag känner som också gjort det. Har inte kommit något mer i alla fall så jag hoppas det bara vara ett blodkärl. 

Ja det är första gången. 

Skönt att det inte kommit mer!

Det är så sjukt att man först ska behöva försöka massa ggr och sen när man väl fått ett pluss så ska man behöva vara orolig för om det stannar kvar.

Idag kände jag för en stund att om det inte tagit sig nu så blir det inga fler försök, orkar inte fler missfall, orkar inte ligga speciella dagar. Jag har en fantastisk son, han kommer klara sig utan syskon..
  • Maymom
    Hannis1983 skrev 2023-03-05 18:30:44 följande:

Jag har känt hela dagen att om det skiter sig nu försöker vi inte igen men min sambo är fantastisk och vi har bestämt att köra på. Jag ska ringa gyn i morgon och se vad de säger. Vi ligger varje dag oavsett i stort sett så på den fronten är det ingen stor grej för oss. 

Härligt att sambon stöttar dig. Inte lätt för dem att förstå vad vi kvinnor går igenom i detta.
  • Maymom
    Pyret10 skrev 2023-03-14 17:03:33 följande:

Aha så ÄL var inte på fredagen utan dagarna därpå? Åh hoppas vi ändå prickade in för vi hade sex alla dagar utom söndag 😁
    kul att vi hade samma! 😄

Jag har för mig att ÄL beräknas ske 24-48 timmar efter pos ÄL-test. Så din ÄL var förmodligen lördag eller söndag. Så ni prickade nog in det rätt bra. Ett sätt att ha koll på om ÄL verkligen har skett är att mäta temperaturen varje morgon, den stiger dagen efter ÄL. 
    (basaltemperatur tas i munnen med termometer med två decimaler)
  • Maymom
    Pyret10 skrev 2023-03-14 19:23:05 följande:

Jag hade svullen mage och motvärn under förra veckan. Under helgen blev det mer en strålande känsla utåt ljumskarna. 

åh jag håller tummarna för oss! ✊🏼🌸❤️🤗

jag tror ni prickade in det bra. Tänker att dagen innan ÄL skulle Kunna vara bäst att ligga på, då hinner även långsamma spermier ta sig in en bit för att möta ägget.😊
    Pyret10 skrev 2023-03-14 17:03:33 följande:

Aha så ÄL var inte på fredagen utan dagarna därpå? Åh hoppas vi ändå prickade in för vi hade sex alla dagar utom söndag 😁
    kul att vi hade samma! 😄

• Maymom
    Pyret10 skrev 2023-03-14 20:46:14 följande:
    Tack för svar och engagemang! 🤗 Då håller jag tummarna för att det tar sig denna månaden 😊 
    Vi låg bara dagen innan ÄL denna cykel, och jag plussade i fredags.😊 så tror absolut ni legat på bra dagar!
    Hoppas det tar sig för er!
  • Maymom
    Pyret10 skrev 2023-03-14 21:37:32 följande:

Ååh grattis så himla roligt!! Hjärta 

men då måste jag också fråga om du kände av några symtom innan du testade? 😁

Nej det gjorde jag inte. Förra cykeln misstänkte jag graviditet pga ömma bröst, men då var det inget.
    jag tror iofs jag hade en nidblödning nu, för en dag var det pyttelite brunt när jag torkade mig och nån dag efter låg det en liten krämig rosabrun flytning i trosan. Hade jag inte letat tecken hade jag missat det.
  • Maymom
    Malu84 skrev 2023-03-18 07:41:43 följande:

Hej ! 

Får man hänga här med er ? Ny på stället ! 

jag fyller 39 år i år och har två fina flickor sen innan 16 och 8 år . 

träffat en partner som inte har barn och vi vill gärna ha ett gemensamt. 

Tog ut min spiral förra månaden , fick en mens och under månaden har jag haft 3 positiva äl test . Så det är väl något hormonellt fel på mig eller något för maximal fertilitet den 6,11e och 17e kan man ju inte ha . Men vi har iaf lyckats få till varannan dag sex hela månaden och bim nästa söndag . Så vi får vänta och se hur allt slutar ! Vet att man är äldre och det kan bli svårt men vi vill ge det lite chans iaf ! 

Hej!
    det kan ju ha varit så att din kropp försökt ägglossning tre gånger men inte lyckats, alternativt lyckats sista gången. Har du funderat på att tempa? Då ser du ju i efterhand när ÄL varit. :)
  • Maymom
    Anonym (35) skrev 2023-03-23 21:44:29 följande:

Hej igen! Nu har vi landat lite och är förväntansfulla inför hösten. Dock har jag drabbats av extremt gravidillamående så jag är sängliggandes hela dagen. mår illa exakt hela dygnet så nu har jag kex bredvid sängen som jag TVINGAR i mig när jag vaknar på natten av illamåendet. 

mediciner mot illamående är SLUT. kan ni förstå? 

det är alltså slut hos leverantörer och restnoterad och går inte att få tag på. 

Men jag kämpar på.

hoppas ni plussar snart. kämpa på Hjärta
    vet hur tufft det är att försöka månad efter månad men till slut så händer det. Hjärta

ska tillägga att jag tog folsyra, zink, d-vitamin. multivitaminer och rosenrot sedan 3 månader tillbaks.
    har läst att just d-vitamin kan hjälpa. 
    kommer ju aldrig veta om vitaminerna hjälpte mig men det skada iallafall inte 

kram 

Har du testat åksjukearmband? De kan funka mot illamående, jag hade dem på dygnet runt när det var som värst.
Svar på tråden 39 och planera barn