39 och planera barn
Hej på er
nej det gick inte vägen den här gången för oss så vi får ta nya tag om några veckor igen! Lycka till ni andra 🤗
Hej på er
nej det gick inte vägen den här gången för oss så vi får ta nya tag om några veckor igen! Lycka till ni andra 🤗
Ja då börjas det om att ha koll på när ÄL sker, har köpt clearblue ÄL test denna gång. Hur går det för er andra?
Hm vad kan det bero på att det blir så? Man kan väl inte ha 3 ägglossningar på en månad? Men kanske du ändå är gravid men för tidigt att testa (om det tog sig runt den 17:e).
Jag tycker jag känner av att ÄL är på gång, men jag har också blivit extreeemt medveten om varenda liten känning i min kropp sista månaden så försöker rikta fokus bort från kroppen 🙈 man kan ju bli galen för mindre 😅
Nä precis , kanske kroppen försökt släppa men inte lyckats , iaf inte dom första gångerna , för då var hela kroppen i olag , jag mådde illa yr orolig i kroppen och kände mig konstig , efter den 17e är kroppen iaf lugnare och det är så skönt ! Jag väntar någon vecka till och ser om mens kommer annars får jag väl ta ett nytt test .
visst blir man knäpp ?! Jag tycker jag känner konstigheter hela tiden !
Ja två dagar sent dök den upp
åh jag är ledsen 🙁 nya tag nästa månad!
Får jag fråga en sak som du/ni andra kanske tycker är oväsentlig. Det handlar om alkohol när man försöker bli gravid. Jag har läst att man ska avstå helt eller vara måttlig. Jag har inga problem med att avstå MEN ska i helgen på familjekalas för en som fyller jämnt. Tänkte avstå helt men det kommer väcka frågetecken då jag vanligtvis tar ett glas till maten. Det är ju ingen stor sak kanske man tycker (att folk kan undra) men för mig väckte det stress och ångest. Så frågan är vad ni tror. Om jag tar ett glas till maten (inte mer) kan det då påverka möjlugheten att bli gravid? En viktig info är kanske också att ÄL test fortfarande visar hög (inte maximal) så ingen ÄL har skett ännu.
jag tänker att stress, oro och totalt fokus på barnaskapandet kanske är lika försvårande omständigheter som att ta ett glas vin och leva på lite som vanligt?
Vad tror ni? Och snälla inga dömande kommentarer. Vill resonera med andra i samma sits om hur ni tänker?
Jag har alltså druckit efter ägglossning precis innan jag fått veta att jag var gravid!
visste inte att man inte skulle det.
Min förra graviditet fråga jag barnmorskan just för jag ?råkat dricka? och hon sa att det är ingen fara för barnet får näring från gulkroppen och inte genom mig första veckorna.
Jag är också 39 och vi försöker bli gravida och har precis gjort en utredning. Den visade att allt ser "normalt" ut förutom att jag fick glad gubbe förra månaden men blodprovet visade att jag trots det inte fått ägglossning. På ultraljudet idag syntes 7 äggblåsor.
Nån som vet något om detta?
Åh jag har haft glad Gubbe precis med ! Får se hur det slutar , nu väntar den långa väntan !
Hejsan!
jag blir 42 i maj & är gravid i 10de veckan :)
vi har försökt i ca 1,5 år & jag har ätit diverse tillskott som munkpeppar, folsyra, zink mm, även kört med bisolvon & ägglossningstest.
vi kände väll lite att vi gett upp, slutade med allt, hade knappt sex, så gick de ca 3 månader & jag blev gravid :)
så när man minst anar de händer de
Oj, länge sen jag skrev här. Ville återkomma med uppdatering. Det tog sig snabbt denna gång, försök 2 gav plus men missfall, första försöket därefter gav plus igen och nu snart in i v 24 ser allt bra ut.
Är 40. Så det kan gå bra även när man passerat den magiska åldern verkar det som. Håller tummarna nu.
Här kom mensen inatt 😥 Är väl bara att inse att det inte funkar via naturlig väg för mig. Så otroligt frustrerande, så många olika känslor i detta. Känner mig uppgiven och aningen bitter tyvärr! Försöker hålla god min men känns så orättvist..
Vill ge en stor kram till alla där ute som kämpar, månad efter månad! ❤️
Jag är i chock! Tog just ett test 6 dagar innan Bim och det stod ?Gravid?.
Känns fel mot er som kämpar! Men jag är samtidigt så glad att det gick vägen för oss den här gången 😭❤️
Tack 🤗
Det här var 4:e försöket, men första gången tror jag vi helt missade ÄL. sen använde vi testlagrets ÄL-stickor/kassett två månader. Nu den 4:e använde vi clearblue med glad gubbe-indikator. Så den här gången lyckades vi pricka det till 100% (uppenbarligen 🙈😅).
Men vi båda har lite svårt att ta in det ☺️ Att det kommer en bebis om 9 månader 🥰
Nu börjar nästa oro, ska det gå vägen 🥺
Grattis allihop som har plussat! 🥰 En liten uppdatering från mig: Jag är nu i gravidvecka 16 och alla tester har visat att flickan i magen är frisk, inga kromosom avvikelser. Så nu börjar det verkligen bli verkligt att vi snart får ett fjärde barn, mot alla odds 😍 Jag kommer va 43 år när hon föds. Så jag är ett levande bevis på att det går att bli gravid även när man närmar sig 43, vår lilla tjej i magen kom till på fjärde försöket när jag va nästan 42,5 år. Hoppas min story peppar nån ?gamling? som kämpar 💗