Inlägg från: Hannis1983 |Visa alla inlägg
  • Hannis1983

39 och planera barn

1Ellis1 skrev 2022-11-05 09:39:41 följande:

Anonym 35: Jag känner igen det där när man missar ägglossningen, det är jobbigt. Jag tänker att jag inte har så många månader på mig totalt att försöka bli gravid och då känns varje månad som en stor förlust. Gråter Men ägglossningen kan ju faktiskt komma tidigare eller senare än beräknat så det är ju inte helt kört... och spermier kan leva upp till 5 dagar i äggledaren... Tycker fortfarande det är lustigt att det enda man fått höra är hur viktigt det är att skydda sig för tar en spermie sig in så blir man direkt gravid.... och sen är det så många, både yngre och äldre, som verkligen försöker tajma in ÄL och ändå funkar det inte... Obestämd

Jag har en app där jag loggar symptom, men det verkar som det kan vara vilka symptom som helst innan mens... förut hade jag ömma bröst innan, men har det inte nu längre... känns bara som det inte hänt något i kroppen alls den här månaden, så jag har redan gett upp. BIM om 9 dagar nu.

Håller tummarna att det ändå tagit sig denna månad du har ju långt kvar till bil så många symptom kan dyka upp ♥️

• Hannis1983
    1Ellis1 skrev 2022-11-05 09:48:04 följande:
    Tack! ❤ Du får hoppas åt mig istället haha. Jag kan hoppas åt dig, lättare att hoppas åt andra... Skrattande
    du får hoppas åt mig nästa månad här väntar jag bara på att mensen ska börja 😂
  • Hannis1983
    1Ellis1 skrev 2022-11-06 08:45:53 följande:
    Jag kan hoppas nästa månad, absolut. {#emotions_dlg.flower} Men är det alltid så att man får mens när temperaturen går ner? Finns det ingen chans att vara gravid då? 

Är bara andra månaden jag tempar så ingen aning, idag hade tempen stigit något men testade negativt igår morse. 

min sista app säger att mensen Ska komma idag mina andra två säger att jag är två dagar sen så vet inte alls vad som händer. 

• Hannis1983

Igår kväll kom mensen precis enligt temp appen så bara ta nya tag.

någon annan som det går bättre för så man kan glädjas lite?♥️

• Hannis1983

Absolut inte ge upp. Försök fyra för min del, känns som ingenting egentligen. Så länge inte längtan tar över mitt liv så kommer vi försöka. Och där är jag långt ifrån nu. Njuter av det jag har och tänker att till sist blir det 🙂

• Hannis1983
    1Ellis1 skrev 2022-11-08 19:12:02 följande:
    Jag försöker också tänka så, men jag vill verkligen verkligen ha ett barn. Dock behöver det inte vara biologiskt, så jag kan tänka mig äggdonation och även adoption. Men vi hoppas såklart på att det går naturligt, det är ju enklast och skonsammast för kroppen. Men efter nyår blir det nog att ansöka om att få göra ivf, om det inte gått innan. Tycker det känns skönt med en deadline, då vet vi när vi ska ta nästa steg i processen, och då blir varje mens mindre dramatisk, tänker jag. 

Jag förstår, vi kommer inte ta hjälp utan går det inte så går det inte men vi kommer försöka så länge jag har mens som jag ska och det hoppas jag är några år till😃

• Hannis1983
    1Ellis1 skrev 2022-11-11 16:42:26 följande:
    Ja, i bästa fall har du mens typ 10 år till, så det finns ju tid. Men såklart är det inte många som blir gravida vid 49. Men än så länge är du ju inte ens 40 så bara att försöka vidare!

Här verkar mensen vara på gång. Fått bruna flytningar som jag brukar ha dagen innan mens. Så den kommer väl i helgen då. 

om jag följer i familjens fotspår så ja, mamma var över 50 ovh min syster är 50 nu och har fortfarande så tid finns väl😃

• Hannis1983
    1Ellis1 skrev 2022-11-13 09:55:18 följande:
    Utan att ha något vetenskapligt belägg för detta tänker jag ändå att en av orsakerna till att det föds så få barn efter 40 också är att folk oftast inte försöker skaffa barn då... Jag tror det hade varit väldigt vanligt med graviditeter över 40, om normen var att skaffa barn då... Min mamma blev oplanerat gravid med mig 42 år gammal. Hon trodde att hon inte längre kunde bli gravid och slutade med p-piller.

Såklart är det mycket svårare vid den åldern, och har man låg fertilitet från början är det nog kört när man passerat 35. Men om det skulle vara så att alla par som har barn hade försökt skaffa ett vid 40 år, då tror jag att statistiken hade sett något annorlunda ut... Men jag har inte forskat i detta. 😉

jag tror absolut att du har en poäng där, jag vet flera som fått vid 40 och alla jag vet om som försökt har lyckats. Sen tror jag att det är många som är så nöjda då så det tar ner statistiken precis som du säger. Vi få se till att höja den 😃

• Hannis1983
    1Ellis1 skrev 2022-11-13 12:36:06 följande:
    Precis, vi tänker att det är så! Hjärta
    Jag förstår att det är svårare och därför tar längre tid, men är man fertil så ska det nog gå tillslut. Gravid Såklart kan man inte börja vid 40 om man tänkt ha flera barn, men jag är så nöjd om jag får ett. Tänker inte heller testa för downs syndrom om jag blir gravid. Det är ju ändå ett barn, och är det friskt i övrigt och har chans att klara sig så kommer jag föda det! Baby

Jag tänker också att det kan ta längre tid, fick min senaste vid 33 så  var ju inte ung då heller. Jag tänker inte ge upp i första taget i alla fall. Vi vill bara ha ett till och skulle vi verkligen inte få ett till så är det så. 

vi kommer nog att testa men det kommer inte förändra något i så fall utan enbart vara förberedda i så fall på vad som komma skall. 

• Hannis1983

På väg mot ägglossning här nu, håller tummarna för denna månad för då har jag den perfekta födelsedagspresenten till min pojkvän. 😁

Hur ligger ni andra till? Hejar på oss alla ♥️

Svar på tråden 39 och planera barn