Bröllopspresent till syskonbarn
Jag och min man har rätt olika åsikt om vad som är lagom summa för en bröllopspresent till syskonbarn. Vore intressant att se vad andra tycker!
Jag och min man har rätt olika åsikt om vad som är lagom summa för en bröllopspresent till syskonbarn. Vore intressant att se vad andra tycker!
Oavsett relation så tycker jag att 500-1000 kr är lagom för en bröllopspresent. Möjligen att jag skulle lägga mer till mitt eget barns bröllop.
Det beror väl på. Syskonbarn är ju nära släkt. 2000-3000 kanske?
Svårt att svara på då olika familjer kan ha helt olika traditioner för hur dyra presenter man ger. Men om någon av mina systrar hade haft barn så hade jag personligen lagt mig runt 2.000-3.000.
Det handlar väl mest om egen budget, vad man har råd med. Har man inte råd med 1000 kr är det ok att lägga 500, har man inte råd med 500 är det ok att lägga 250, har man inte råd alls så är sällskapet värt mer än något annat.
Sedan måste inte en present vara dyr för att vara fin. Det kan vara något hemmagjort. En egenskriven dikt som läses upp. En burk hemgjorda kakor.
Viktigaste är väl vad man hår råd med och att man hittar något som passar brudparet? Just en specifik pengasumma känns så sekundär.