• Anonym (Nej)

Bonusbarn naken i min säng, sambo respekterar inte mig

Anonym (A) skrev 2022-09-14 20:43:15 följande:
    Bonusbarn naken i min säng, sambo respekterar inte mig

Min sambos dotter som är 7 år kommer ibland in på natten till vår säng. Hon lägger sig förståss där när jag innan har fått gå in till vårt gemensamma barn på 2 år under natten. Inga problem för mig så långt, men hör till saken att hon inte vill ha varken pyjamas eller underkläder på sig när hon sover just nu. Så där ligger hon naken i min säng, vilket jag tycker känns sådär. Jag påtalade för sambon att jag gärna skulle vilja att hon hade åtminstone trosor på sig om hon ska sova i min säng. Vad jag fick till svars var om jag tyckte att hon var äcklig och att han minnsan inte respekterar min önskan.

Detta gör mig såklart uppgiven och besviken på min sambo. Jag känner att det ända lilla "egna" jag har i huset får jag inte ha någon önskan eller åsikt om utan att ska bara anpassa mig.

Överreagerar jag eller är det fel av mig att tycka/känna som jag gör?

Nej, jag tycker inte du överreagerar. DIN säng, DU bestämmer vem som ska ligga i den och om denne då får vara naken eller inte. 

• Anonym (Nej)
    Anonym (A) skrev 2022-09-14 21:16:25 följande:
    Hur ska jag få honom att förstå det utan att han ska ifrågasätta mig på det vis han gör?

Testa med: Nej, du vet mycket väl att jag inte tycker illa om [barnets namn] men jag tycker inte om att hon ligger naken i min säng och det får du elt enkelt lov att respektera. 

För egen del skulle jag säga att du bör kasta ut honom eller flytta för en sådan idiot är inte värt att leva med. Jag tycker det liknar psykisk misshandel det han sysslar med. 

• Anonym (Nej)
    Anonym (Är skitjobbigt) skrev 2022-09-15 18:53:39 följande:
    Sambons sits är skitjobbig. Han har tre arga kvinnor med tre olika viljor att försöka hantera och kompromissa mellan så att allt blir så smidigt som möjligt. Dottern, sambon och dotterns mamma. Vem som helst av dem kan när som helst göra hans tillvaro jäkligt jobbig. tre kvinnor med oerhörd makt över honom. Är som att ha tre seriemördare att försöka ta hänsyn till. Bråkar en så bråkar snart tre, så terrorbalansen måste hela tiden vara exakt jämn. 

Eller så skaffar han sig lite folkvett och inser att dotterns mamma inte har ett skit att säga till om hemma hos dem och att sambon har all rätt i världen att sätta sina egna gränser kring sin person. 

Dottern behöver också få lite uppfostran och få förklarat för sig att sover du i vår säng sover du med minst trosor på. 

• Anonym (Nej)
    Anonym (Är skitjobbigt) skrev 2022-09-15 19:16:19 följande:
    Ja du...då blir dottern sur, skvallrar till sin mamma, mamma blir arg ställer till problem, sambo blir arg ställer till problem och ber mig fixa problem jag inte kan fixa. Dotterns mamma hotar med vårdnadstvist, sambon hotar med att gå isär. Dubbla underhåll och totalt fukkad tillvaro. Visst trosorna hade jag krävt att hon hade på givetvis. Men det får framföras med finess för att inte påverka den delikata terrorbalansen med minsta möjliga provokation åt tre håll. 

Addera en kvinnlig chef på det där som är krävande och bråkar och kräver hon med så har du en stor del av orsaken till mäns självmordsstatistik. Det blir helt enkelt för mycket med kvinnor som drar i en från olika håll och tycker olika saker och alla måste bli nöjda.

Dottern får två val, ta på trosor eller sova i egen säng. 

Bråkar mamman säger man: Du bestämmer hemma hos dig, vi bestämmer här och så vägrar man helt enkelt lyssna på hennes skit. Lägg på luren i värsta fall. Hotar hon med vårdnadstvist så låt henen, INGEN kommer att ta henne på allvar om hon stämmer pga att man vill att dottern har trosor på sig. 

Män måste inse att den de lever med går före ex, även om exet är mamma till ens barn. Barn behöver förstå att man inte får som man vill i alla lägen utan att man måste kompromissa. 

Chefen går ju inte att göra så mycket åt, man får byta jobb isf. 

Svar på tråden Bonusbarn naken i min säng, sambo respekterar inte mig