Inlägg från: Anonym (hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hm)

Hur mycket pengar lägger ni på resor/semestrar per år?

Jag räknar inte resor till familjen i en annan del av Sverige som semester. Semester utomlands åker jag inte på varje år, kanske vart tredje, vart fjärde år, då lägger jag ca 25 000 för allt för hela familjen. Oftast reser vi någonstans i Asien i en månad, men iår blev det i Europa och gick på ca 16 000 för tio dagar.

• Anonym (hm)
    Anonym (Hejsan) skrev 2022-10-02 16:32:33 följande:

Svårt att säga faktiskt

Utlandsresa - två veckor Asien. Ca 80.000 med allt. 

Tex camping med stuga i Sverige, skara/Varberg liknande 3-5 dagar 15.000 

Två handbollscuper där hotellövernattning på hotell sker 6000- 8.000 (barn bor på skola med lag men vi vill ju vara där och titta).

Resa 1 vecka till Norrland hemstad (5000 en vecka)

Två - tre weekend årligen, Liseberg, Teater i Sthlm samt Kolmården hotell. Blir/blev det iår säg - 15.000 

Så massor med pengar i år och övriga tidigare år. 

Nu får vi se....nästa år skulle jag kunna gissa att vi bara åker till Norrland samt en liten camping. Man törs inte boka något nu när priserna är som de är.

Var i Asien kostar det så mycket? Japan? Eller är ni en väldigt stor familj?

Jag reser iof mer backpackerstyle när jag är där, men skulle nog ha svårt att komma upp i de summorna i Sydostasien i alla fall. Japan fullt möjligt, men även där klarar jag mig på en tredjedel om jag stannar i en månad.
  • Anonym (hm)
    Anonym (Elma) skrev 2022-10-04 12:54:12 följande:
    Fast det är inte så konstigt. Vi var i Singapore/Australien i 3 veckor innan pandemin. Det gick på 200 000 kr för 2 vuxna och 3 barn. Men vi bor 5🌟 och då räknarcjag med mat och alla aktiviteter. 
    Singapore kan jag förstå blir dyrt.
  • Anonym (hm)
    Anonym (Fattiglapp) skrev 2022-10-04 17:22:54 följande:
    Det går att leva väldigt billigt i Singapore också, finns billiga hostels och streetfood och enklare restauranger är inte alls dyrt. Billig utmärkt kollektivtrafik och väldigt gåvänlig fin stad. Och det finns massor att göra som inte kostar pengar. Gardens by the bay t ex. Singapore är ett fantastiskt turistmål, jag längtar tills jag kan åka dit igen. T.o.m flygplatsen är i sig själv värd ett besök :)
    Jag har velat besöka Singapore länge. Men nästa resa blir nog tillbaka till Japan då jag inte varit där på länge och har vänner jag inte träffat på många år där, skulle vilja visa mina barn Japan också.
Svar på tråden Hur mycket pengar lägger ni på resor/semestrar per år?