Inlägg från: Anonym (Normalt sett) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Normalt sett)

Hur mycket pengar lägger ni på resor/semestrar per år?

Ensamstående förälder till ett nu vuxet barn.

Snitt 10-20 000 kr / år fördelat på en resa per år. Har också alltid varit duktig på att planera så man fått mycket för pengarna. 

Men i år kommer mitt vuxna barn stå för sin flygbiljett och del i boendet.. så för första gången gör jag en 2 veckor lång vinterresa till paradisön Mauritius. Mitt utlägg blir 20 000 kr för flyg, boende o hyrbil. Sen räknar jag med ca 10-15 000 kr i reskassa. (aldrig tidigare rest så länge, långt eller vintertid förut).

Det blir en "once in a lifttime" resa för mig. 

• Anonym (Normalt sett)
    PH76 skrev 2022-10-15 15:36:39 följande:
    Jag har bott på Mauritius, du kommer få det toppen där. Försök komma ifrån hotellet och se ön medans ni är där.
    Men vad kul! Jo inget hotell bokat här :) Valde hyra en villa i La Gaulette istället. Så det blir nära till Le Morne stranden och klippan. Vi har kollat på tempel, nationalparker o dyl. Blir snarare boka ett dag, kvällspaket en dag på Club med la Plantation d albion (som hotellupplevelse)

Oavsett vart vi rest har vi alltid velat utforska och upptäcka just det som gör stället unikt. Vilka turistfällor ska vi undvika och vad tycker du vi inte får missa? Är det lönt åka ut på dagtripp till ex Flat Island eller Ile aux Cerfs.
Svar på tråden Hur mycket pengar lägger ni på resor/semestrar per år?