• mari123

Hur mycket pengar lägger ni på resor/semestrar per år?

RÄKNAR man verkligen på vad det kostar? Rimligtvis så är semesterpengarna sådana man har råd att spendera och varför kalkylera?

• mari123
    Anonym (Vanlig tjänsteman) skrev 2022-10-14 20:47:33 följande:
    mari123 skrev 2022-10-14 03:41:02 följande:

RÄKNAR man verkligen på vad det kostar? Rimligtvis så är semesterpengarna sådana man har råd att spendera och varför kalkylera?

Det hjälper att ha en budget om man vill uppnå ekonomiska mål, oavsett hur stort utrymmet är.

Jag följer upp våra pengar mot ca 40 kategorier och vet ganska exakt hur mycket vi spenderade förra året på bil, p-avgifter, träning, systembolaget, tandvård osv.
    Okej men jag tänker att semesterpengar är lite "lyx"? När man betalat tandläkaren och gymmet så blev det pengar över! Semester, i min värld, är en tid för maximal avkoppling och handlar inte om pengar. 
  • mari123
    Anonym (Vanlig tjänsteman) skrev 2022-10-15 13:26:30 följande:
    Men utan budget där man jämkar kostnader för bilar och annat som inte är månadsbaserat utan går på halvår eller helår så är det svårt att veta vad semsterutrymmet är, kanske?
    Ja så kanske det är! Jag är pensionär och har inte haft semester sedan barnen var små och jag hade turen att kunna vara obekymrade mamma. Pappan skötte stughyran och tankade bilen och allt sådant. Han trivdes i den rollen och jag i min
Svar på tråden Hur mycket pengar lägger ni på resor/semestrar per år?