-
-
Svar på tråden Det Fattig-Sverige du inte trodde fanns
-
Fan vad du skriver kvinna, se till att göra något för de fattiga istället än för att sitta o gapa här.
Snacka går ju... -
Hej. Absolut. Jag slutar skriva nu. Jag har tänkt det ett tag, att jag mår inte väl av reaktioner som dina. Alla har inte samma förutsättningar i livet. Du till exempel klarar att leva off grid. Det skulle jag inte klara, åtminstone inte enkelt. Däremot klarar jag att dela mina erfarenheter och tankar. Det orkar inte alla, men även jag har gränser såklart. Jag tycker att du beter dig svinaktigt mot mig och skulle använda skällsord som luffare om det inte var en komplimang för någon med din självbild. När du ser en bok om någon som lever i total frihet som inbillat sig själv att ensam är stark så kan det vara jag som skrev den. Eller tvivlar du på att jag kan skriva böcker? Eftersom du inte tycker om att jag skriver här menar jag.me33 skrev 2023-03-02 08:09:03 följande:
Fan vad du skriver kvinna, se till att göra något för de fattiga istället än för att sitta o gapa här.
Snacka går ju...
-
Me33, jag fattar, du vill knarka och langa ifred offgrid. Min åsikt är att det du gör inte bidrar till det samhälle jag vill se.
-
Borde gjort research innan jag startade tråden
www.familjeliv.se/forum/thread/64041258-hur-kan-ni-pasta-att-det-inte-finns-fattiga-manniskor-i-sverige/157 -
Det här var väl ändå en högst onödig kommentar? Dygnet har många timmar och du har ingen aning om vad Fröken Allvar gör IRL som inte hindrar att hon dessutom engagerar sig på nätet.me33 skrev 2023-03-02 08:09:03 följande:
Snacka går ju...
-
Hade hon lagt hälften av all energi som hon spyr på forumet till det riktiga livet istället hade det kanske blivit bättre i samhället.
-
Vi har som sagt olika förutsättningar. Du säljer knark och bor i husbil, jag lever ett annat liv. Vi prioriterar olika saker. Ditt sätt att leva verkar inte göra dig lyckligare än att du lägger energi på att solka ner tråden med personangrepp på mig, och jag har - utifrån hur mitt ständigt föränderliga liv ser ut just nu - energi nog att uppmärksamma vad du gör. Men hellre skulle jag förstås slippa lägga den energin, varför jag hänvisar till att du lyfter dina intressen i någon av de trådar jag länkar till i denna tråd.
-
Det vet du väldigt litet om. Exakt vem som spyr här tror jag att vi kan överlåta till utomstående att bedöma.me33 skrev 2023-03-02 11:29:23 följande:
Hade hon lagt hälften av all energi som hon spyr på forumet till det riktiga livet istället hade det kanske blivit bättre i samhället.
-
Det är även svårt att berätta om hur jag använder och använt min energi genom livet utan att outa mer än vad jag redan gjort.
Jag kan berätta att jag övergivit vänstern. Jag trodde tidigare att de var för jämlikhet, men efter att ha sett kulturinstitutioner inifrån och dokumentet Maktspelet utifrån så har jag - som den relativt förnuftiga person jag vet att jag inte uppfattas som men är i grund och botten - tvingats ändra uppfattning. Jag är utan politisk hemvist och förstår inte hur vi ska lösa samhällsproblemen. Greta Thunberg har radikaliserats in i det genomsnittliga överklassvänstertänkande jag minns från min ungdom och är inte längre någon jag vill lyssna på.
En femtedel av alla svenskar med utländsk bakgrund vänder sig till Sverigedemokraterna, gissningsvis för att de liksom jag lider av vad som sker i förorterna. Regeringen har under året varit upptagen med de övre klassernas navelskådande kring elräkningar och är inte intresserad av att lösa något för de fattiga.
Ärligt talat Me33, vad är det du tänker att jag ska göra mer än att swisha hemlösa och stödja organisationer som alla andra? Du behöver inte svara. Jag är inte intresserad av tjafs. Jag är intresserad av att fattigdom ska bli så synlig att det händer något, men kände förstås inte till den gamla tråd från 2012 som på ännu fler sidor skapat samma typ av epos som detta blivit. Minus länkar. Länkandet är väl vad som skiljer denna tråd från de andra. Diskussionen i övrigt är i stora stycken inte på högre nivå än att det är synd om rika människor som blivit fattigare. Jag förstår att de här människorna tycker att det är tråkigt, och man kan även jämföra Sveriges fattiga med andra fattiga i andra länder. Men trådens syfte var att lyfta Sveriges fattiga och deras situation. -
Ja, och allt räknas. Även engagemang på nätet.Mentat skrev 2023-03-02 12:04:12 följande:Det vet du väldigt litet om. Exakt vem som spyr här tror jag att vi kan överlåta till utomstående att bedöma.
Sedan gör man klokast i att vara krävande gentemot sig själv men inte mot andra. Det är trots allt endast mot sig själv som man har den kompletta bilden.