Ni med tre barn - se hit!
Hej!
Jag har två barn med 2 år och 3 månader emellan. Den äldste är nu drygt tre år och den yngste 10 månader.
Min sambo är uppvuxen i en familj med tre barn (han har två systrar), och jag själv är uppvuxen med en syster. Min sambo har alltid tänkt att han vill ha tre barn för att det är så han är uppvuxen. Jag själv har alltid tänkt mig två, fram tills nu. Tanken på att det här andra barnet skulle vara det sista känns lite sorglig. Jag längtar efter ännu en graviditet, förlossning och en ny liten bebis igen, att se hur barnet utvecklas och vem den blir som person tycker jag är så spännande och roligt.
däremot är det ju mycket praktiska saker som känns jobbigare med tre barn än ett om jag tänker på det. Fler barn att ha med på utflykt, fler barn som kanske trotsar och får utbrott, ny bil skulle förmodligen behövas, många fritidsintressen att skjutsa till osv.
jag slits mellan önskan om ytterligare en liten person i familjen, och tvivlen kring om jag och sambon skulle räcka till. jag tycker att vi båda hanterar två barn rätt så bra, men skulle vi bara bli för trötta av ett tredje? skulle den lilla egentid vi har nu inte hinnas med längre?
Ni som har tre barn relativt tätt (vi tänker i så fall 2,5-3,5 år mellan barnen om möjligt), hur tyckte ni att övergången från två till tre barn var? På vilket sätt blev livet annorlunda mot att ha två? Dela gärna med er av era erfarenheter för att hjälpa oss att nå ett beslut i hur vi vill göra.