Inlägg från: Anonym (Bl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bl)

Besviken på regeringen

Hedda04 skrev 2022-12-02 17:47:14 följande:
    Besviken på regeringen

Jag var en av de som röstade för regeringsskifte men nu känner jag mig grundlurad och desillusionerad. Vi blev utlovade elstöd innan jul och kraftigt sänkt bensinpris. Det enda som levereras är skattesänkning för höginkomsttagare. Någon mer som ångrar att ni röstade för ny regering?

forfarande besviken? 😂 denna regering han lyckas betydligt bättre med sina löften än röd sörja 

Du kanske trodde att alla löften kunde ändras/göras på en halv dag???????????

• Anonym (Bl)
    KillBill skrev 2024-07-04 19:12:55 följande:
    Du bluffar. Den SD styrda regeringens miljöpolitik bygger på kraftigt ökad reduktions plikt från år 2027. så det kommer du få oavsett vem som regerar landet.  det finns inget förslag från oppositionen om att höja fastighetsskatten. 

När det gäller skatten på ISK och höjda inkomstskatter för de med högst inkomster så måste detta ställas mot den SD styrda regeringens föreslagna politik som kommer resultera i att försäkringskassan drar in sjukpenningen för cancersjuka.. 

www.dn.se/sverige/klimatkalkylen-som-regeringen-inte-visade/

Röd är de sämsta du kan rösta på.
    låter bra med alla löften som kortare arbetstid 
    Men vem tror du vill betala för det??? Slutkunden eller företaget? Kommer sluta i katastrof 
    För de anställda vill väl inte går ner i lön för kortare veckan, vill säkert behålla samma lön och några % högre vid näste lönelyft 

Tänk en gång till om du vill behålla jobbet 

Svar på tråden Besviken på regeringen