Inlägg från: PernillaAndersson |Visa alla inlägg
  • PernillaAndersson

BIM februari 2023

Hej, kul med en ny tråd!

4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket
    4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket

• PernillaAndersson

Är 37 och det har inte varit rätt tid för mig förrän nu, pga jobb och dåliga förhållanden. Tempar och ältestar inte men har tänkt göra ett fertilitetstest denna månaden. Vi har mys rätt regelbundet så jag hoppas att vi ska lyckas pricka in äl.

• PernillaAndersson
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-01-08 17:21:22 följande:

Pernilla: vad är det för fertilitetstest som du ska göra? 

Anile: ja, lätt att man tänker att det går snabbt andra gången med om det gjorde det första gången. Min mamma behövde ta någon medicin för att få igång ÄL efter p-piller för första barnet och det tog väl över ett år innan hon blev gravid, med andra barnet gick det direkt. Det är så olika! 

Jag känner mig så kluven, å ena sidan vill jag vara tålmodig och vänta, det är ju normalt att det tar upp till ett år innan man blir gravid, men å andra sidan är jag orolig för att det är något fel och då vill man ju åtgärda det direkt.

Jag bor i England så vet inte om det är tillgängligt i Sverige, men det testar AMH och progesteron som tas med ett blodprov 1v innan beräknad mens.
  • PernillaAndersson

Beräknar bim var 4/2 med en cykel på 32 dagar. Igår var det som att dra ur en propp. Blev så förvånad, mina bröst brukar sluta ömma innan mensen kommer men de är fortfarande ömma. Känns tråkigt men bara att hoppa på det igen.

Svar på tråden BIM februari 2023