Inlägg från: Doris1982 |Visa alla inlägg
  • Doris1982

Ivf och ensam vård vid föräldraledighet går ihop?

Hej alla! Jag och min sambo har gått genom IVF och det syns att vi lyckades, blev jag gravid HjärtaJag funderar om föräldraledighet. Jag fick ett tips från någon om man är inte gift får man ensamvård så sätt jag kan stanna med barnen hemma längre. Vi båda tänker att det vore bättre för barnen att den umgås med mamman istället pappan. Vi kan lösa ekonomin lite bättre på detta sätt. MEN hur får det om vi gick genom ivf tillsammans? Får man automatisk delad vårdnad eller får vi välja ensam vårdnad? Vi tänkte gifta oss lite senare. Vi bor på samma adress också. Hjälp :)

• Svar på tråden Ivf och ensam vård vid föräldraledighet går ihop?
  • Doris1982

Den var intressant allasnåsint. Jag tror kanske inte värd för 60 dagar köra på ensamvårdnad. Vi vill göra vårdnaden självklart tillsammans. Men det vore lite bättre för barnen om jag kunde stanna hela tiden med denne eftersom pappan behöver jobba. Det är svårt situation. Han kan ju känna 4-5 ggr mycket än jag. vi tänker inte att den är ens fråga att jag som ska kämpa för lite peng. 

• Doris1982
    Doris1982 skrev 2023-01-11 18:35:54 följande:

Den var intressant allasnåsint. Jag tror kanske inte värd för 60 dagar köra på ensamvårdnad. Vi vill göra vårdnaden självklart tillsammans. Men det vore lite bättre för barnen om jag kunde stanna hela tiden med denne eftersom pappan behöver jobba. Det är svårt situation. Han kan ju känna 4-5 ggr mycket än jag. vi tänker inte att den är ens fråga att jag som ska kämpa för lite peng. 

* allas åsikt
Svar på tråden Ivf och ensam vård vid föräldraledighet går ihop?