Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

Sådant jävla gnäll på kungen...

Anonym (S) skrev 2023-01-11 06:45:46 följande:

Fast lagen gäller ju inte retroaktivt, han borde som kung, ha koll på det. Lagen gäller från den dagen den togs i kraft, dvs 1979. Dessutom togs beslutet att ändra lagen redan innan Carl Philip ens var påtänkt, så kungen visste att om de fick en son skulle denne aldrig bli kung, utan Viktoria skulle bli drottning.

Och detta borde vara överspelat nu, tycker man. Varför drar han upp detta nu?

Så det som retar folk är dels att han inte har koll, dels att han inte släppt detta. 

Men vaddå drar upp detta nu?

Nu har jag inte sett hela den här diskussionen då jag antar att det är som vanligt är en jävligt vinklad artikel.. 

Men för mig ser det ut som att det står en journalist där. Och då brukar det bli så att den brukar ställa lite frågor. Och då hör det till god sed att svara på dessa frågor, vilka det nu än är(?) och när det är klart, så går journalisten hem och får lön för det som kallas för att göra en "intervju"... 

Tror ni kommunister ärligt talat att han inte har något roligare för sig än att ploppa upp där det finns en kamera och dra upp lite random tankar som han gick runt och tänkte på precis nyss?

På dig låter det tame fan som att kungen personlingen satt och ringde ner dig.. 
  • Anonym (C)

Han är Kung.. Deal with it.. 

• Anonym (C)

Tycker inte det låter som något djupare än det jag misstänkte...

Då kanske frågan man borde ställa sig istället. Vilka journalister det är, som förtjänar att få lön?

Svar på tråden Sådant jävla gnäll på kungen...