Inlägg från: Postman |Visa alla inlägg
  • Postman

Sådant jävla gnäll på kungen...

Det verkar vara några journalister som inte gillar kungen och som vill dra igång ett tjafs igen. Jag håller helt med dig Tom. Men jag är inte förvånad, typiskt den usla svensk media.

• Postman
    fornminne skrev 2023-01-11 07:06:46 följande:
    Precis, Carl Philip blev inte snuvad på något, beslut hade tagits innan han ens var tillverkad. Men lagar ändras sällan på en gång.  Kungen visste som sagt redan innan Carl Philip föddes att ålder kommer gå före kön, det var bara inte formellt ändrat än.  Kanske är det lite känsligt för kungen? Eftersom han drar upp det nu, mer än 40 år senare. Han har själv fyra äldre systrar. Han hade aldrig blivit kung om könsneutral tronföljd hade gällt då. 

Det är inte kungen som har dragit upp det utan media som har intervjuat honom och sen blåst upp det. Jag misstänker starkt att det har lite att göra att de vill dra tittare till sin serie om kungar som kommer att visas på tv.
  • Postman
    Anonym (S) skrev 2023-01-11 21:10:18 följande:
    Ja, fast alla visste ju att det skulle ändras 1980 redan minst fyra år tidigare. Att som kungen, bli förnärmad i efterhand är löjligt. Att sedan sitta och gnälla om det 40 år senare är senilvarning.  Du får också släppa det.     

Kungen gnäller knappast, han svarar på frågan han får. Det är media som drar upp det efter 40 år och ältar.
  • Postman
    Mimosa86 skrev 2023-01-11 19:39:31 följande:
    Visar bara hur inavlat sopdum han är vem säger så om sina barn? Dessutom när Viktoria har betydligt mer pondus än Karl-Philip.   

Att kalla någon för inavlat sopdum är genuint elakt och visar snarare på dina egna brister. Vad säger han om sina barn?
  • Postman
    Anonym (S) skrev 2023-01-11 21:21:05 följande:
    Då får väl du ock kungen fortsätta älta detta. Vi andra släppte det för länge sedan.  Du kan ju även tipsa kungen om att ändra sitt valspråk, För Sverige i tiden till Som det alltid varit.

Frågan är mer när media ska sluta älta.
  • Postman
    Postman skrev 2023-01-11 21:22:56 följande:
    Frågan är mer när media ska sluta älta.

Anonym (S) skrev 2023-01-11 21:28:09 följande:
    Ja, och det var ju inget smart svar. Vid hans ålder borde han väl förstå hur pressen fungerar. 

Som sagt, media frågar och kungen svarar. Det är media som drar upp och ältar. Varför ens ställa den frågan 2023 liksom. Sen försöker SVT dra tittare till sin serie , det ska man komma ihåg också.
  • Postman
    Anonym (S) skrev 2023-01-11 22:42:26 följande:
    Och du och Tom fortsätter traggla det. Snacka om att göra reklam för SVT. 

Ja jag tragglar för att du tragglar. Det ena ger det andra liksom men samtidigt tycker jag det förstås är intressant att diskutera. Jag tycker det är bra att man belyser typ detta och samtalar om det.
Svar på tråden Sådant jävla gnäll på kungen...