Sådant jävla gnäll på kungen...
Jag förstår inte det heller. Han är väl bara människa. Han kan tycka att det är taskigt mot hans son, men bra för att hans dotter.
Jag förstår inte det heller. Han är väl bara människa. Han kan tycka att det är taskigt mot hans son, men bra för att hans dotter.
Kungen är skenhelig. Utåt sett vill man framstå som ett kungshus i tiden men ändå vill man att sonen ska bli kung och inte dottern trots att h, det är så ur tiden det kan bli.
Jag kommer aldrig att förstå mig på svenska folket. Den där kungen är god för MILJARDER och ändå "utfodras" han av apanage som skattebetalarna står för.
Det där kungliga etablissemanget borde skrotas! Jag blir så arg varje gång jag läser i tidningen att "Kungen har tiotals bilar stående i sin garage värd mångmiljonbelopp, Kungen har fått en gåva till x-miljoner, Kronprinsessa Vickan ståtar runt med klänning(ar) till x-hundratusentals kronor. Och sen finns det folk i detta avlånga land som har jobbat i HELA sitt liv och har en bedrövlig pension och knappt råd till mat!
Det är verkligen skam på torra land! Och sen gnäller gnällspiken över tronföljden? Han borde bekymra sig om andra saker!!!
Han har bara sagt, att man då borde ha skapat lagen först, och inte ha använt den retroaktivt. Han störde sig på att Carl-Filip redan var kronprins och blev ifråntagen detta sedan. Hanteringen var osmidig, det var taskigt mot Carl-Filip, menade han.
Jag håller inte helt med - C-F var högst 3 år då och förstod nog inte än. Men kungen har faktiskt aldrig sagt att han har något emot att lagen ändrades. Bara att den användes retroaktivt.