Nyfödd, glömt bort hur han ammar?
Hej,
Min 2 veckor gamla bebis har börjat bli super svår att amma på natten. Det har gått ganska bra fram tills för en vecka sedan då han en natt var extra otröstlig och började med detta beteende.
Han ser ut som att han helt glömt bort hur man ammar och "stångar" bröstet men tar aldrig grepp om det, sedan är han liksom där och nafsar, vänder och vrider på huvudet som Stevie wonder så gnyr han lite till att gallskrika, detta pågår i allt från 5-15 min Tills han helt plötsligt hugger tag om bröstet som en kobra och börjar amma som normalt 🙈😅
På dagtid är han helt vanlig när det ska ammas och har inte några problem att greppa, men på nattetid eskalerar det tycker jag
Vad är detta för trots?
Har läst lite om ammningsvägran och tuttförvirring, men tycker inte det liknar helt på min bebis..
Han blir ju frustrerad för att han vill amma , men inte klarar att ta grepp. Kan tillägga att det aldrig va ett problem innan och att det va därför när vi blev rekommenderade att ge ersättning i tillägg till amning pga lite trög viktuppgång, fick "lov" att ta till flaska för han va såå bra på att ta rätt grepp 🤔
Det är det enda jag kan tänka mig, att flaskan har gjort att han blivit förvirrad och blir frustrerad då det inte funkar på samma sätt vid bröstet
Hoppas någon har erfarenhet av detta och kan ge en orolig förstagångsförälder lite ro i själen ❤️