Inlägg från: Anonym (Saknar ord) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Saknar ord)

Hur kan jag hjälpa och stötta min sambo på bästa sätt?

MammatillVochH skrev 2023-01-31 11:58:33 följande:

Men han ska tillgodose alla sina barn. Men om han ska ta även hennes tider så måste han ju säga nej till något av sina barn. Hur blir det rätt? Jag har vår yngsta att ta handom. 

Har man flera barn, kan inte alltid allas behov tillgodoses samtidigt. Att du tjafsar om en treårings badtid (herre gud, släng upp bebisen i en vattensjal) som om det vore det viktigaste i världen, visar bara hur ovilliga ni (du) är till sonen. Jag hoppas verkligen att ni inte skaffar fler barn, för ni verkar ha stora problem att ta hand om dem ni har. Och ja, sonen är ett barn i familjen. 
  • Anonym (Saknar ord)
    Anonym (Twiii) skrev 2023-01-31 12:30:49 följande:

TS: jag förstår det.. Jag har inget bra svar till dig men jag hoppas allt löser sig för er familj!

Anonym (Sakna­r ord): Har du inte lärt dig att vad 
    Som funkar för dig kanske inte funkar för andra?
    Men du är säkert också okapabel till att sätta dig in 
    I andras situationer.

Men grundläggande omsorg av barn bör man nog klara av innan man skaffar flera. 
  • Anonym (Saknar ord)
    MammatillVochH skrev 2023-01-31 14:46:42 följande:

Så han behöver alltså inte fader/dotter tid bara för att han bor ihop med oss? Okej då vet jag. Meddelar gubben då att han ska prioritera sin son då, för att det anser ju ni här. Ni låter som hans ex. 

Och ni som säger jag ska ta badet med dottern och att gubben ska ha 3 månaders, hur tänkte ni där? Ska våran 3 månaders vara utan till syn när han måste gå och byta om på Sonen? 

Badet är far/dotter tid, för hon behöver mer tid med sin far. Vi ska inte behöva kasta om det vi planerat bara för hon kommer drygt en vecka innan start att han ska ta allt med badet. Ena vecka var det bara pappa/dotter och andra veckan har han båda. Vilket redan var in planerat.  

Jag ser våra töser 24/7. Men i och med han jobbar mån-fre så vill han ha egen tid med sin dotter med på de helger som inte Sonen är här. I och med de helger han har Sonen så är det fokus på Sonen.  Han kommer hem 16:30 mitt i veckan och vår dotter lägger sig innan 19. Då är det mat och natta rutiner.  Varför skulle det då vara fel att han vill umgås på helgen som är son fri med sin dotter på 3 år? Plus 3 månaders. 
    Helgen han sen har sin son på så är det far/son tid. 

Jag har sagt till honom att försöka få mer umgänge. Men så länge de inte sköter kontakt via sms/e-mail så han kan visa upp mamman ger han mer umgänge så är det svårt för det blir ord mot ord. 

Du framstår bara hemskare och hemskare. Din man framstår som ett våp som inte har kapacitet att ta hand om sina barn. Får ni stöd i ert föräldraskap? Se till att ordna det annars. 

Det är ytterst märkligt att den enda tiden som far och dotter kan umgås på är en halvtimme på badet. Har din man någon funktionsnedsättning?
Svar på tråden Hur kan jag hjälpa och stötta min sambo på bästa sätt?