• Maymom

BIM mars 2023

1/3 Jordgubbsfelle, försökt i 1år 5mån, 1a barnet
    1/3 Sockerkakan, 1.a försöket, 1a barnet
    3-5/3 Sanlin90 7 försöket, 2a barnet. 
    4/3 Laura90, 8:e försöket, 1:a barnet
    4/3 Hannis1983, 7:e förösket, 4:e barnet
    5/3 Bär, 2:a försöket, 3:e barnet
    5/3 Ajn1993, första barnet, 6:e försöket efter ma
    6/3 Cykelhjul. Första barnet
    6/3 Amaaanda00 första barnet, 10:e försöker, Tempar med NC
    8/3 Lina95, 1a barnet, 7e försöket.
    9/3 87Snart5 5e försöket, 3:e barnet
    10/3 Spökplumpa, andra barnet 
    10/3 Etaj, 3:e försöket efter ma, 6:e barnet
    10/3 Pappersdocka: 6 försöket, 2 barnet
    13/3 NellyGirl93, 1:a barnet
    14/3 GuldKvinnan, 7e försöket, 1 barnet 
    14/3 Maymom 3e försöket(?), 2a barnet
    16/3 Agnesmamma01 2:a försöker 3: barnet
    18/3 Anile, 7:e försöket, andra barnet
    18/3 garderobsblomma, 8:e försöket, första barnet
    18/3 Potatisbulle, 4:e försöket, första barnet
    18/3 Gosis82, 4:e försöket, 3:e barnet
    20/3 Anonymcola andra barnet
    24/3 Embarazada - tredje barnet, 8:e försöket
    24/3 Lulu 1987, första barnet.
    25/3 trefaldigmästareikärlek, andra barnet 8:e (?) försöket 
    26/3 studerande 5 barnet Xförsök 
    26/3 Foodie92, första barnet
    26/3 Elisabeth83, 4:e barnet, 5:e försöket
    27/3 Frelwi, andra barnet, 2:a försöket
    28/3 Mathilda88, första barnet, 17:e försöket
    12/3 Hawwa, andra barnet, 1a försöket

30/3 Barbastraisend, andra barnet, 11e försöket 

31/3 Alleb, 4:e försöket, 2:a barnet

Hoppar in här. Äl i måndags och håller tummarna att det räcker med ligget i söndags.
    har 2 ma bakom mig från förra året, båda var spontana graviditeter, och nu när vi försökt händer inget...
  • Maymom
    GuldKvinnan skrev 2023-03-04 10:48:30 följande:

Alltså snacka om otur... hade ÄL i början av den här veckan och måste nu påbörja en kur antibiotika mot njurbäckeninflammation... känns inte som att chansen att bli gravid just den här månaden är på topp då direkt. Någon som har erfarenhet av liknande? 

Hänt mig nyligen också. Blev lite mycket sex en helg innan ÄL och jag låg nog kvar för länge efteråt. Tänk på att gå på toa efter sex för att minimera risken att ev bakterier frodas. Sjukt segt med antibiotika men bättre än att må dåligt.
  • Maymom

Amaaanda00: 
    ser ut som en vanlig kurva. Ingen implantationsdipp eller trifasisk graf. Men hoppet lever fram till mensen kommit.

• Maymom
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-03-10 07:43:35 följande:

Vad tror ni kära vänner som tempat längre än mig? Äl idag eller måste den upp mer? Är det för sent att sexa loss i eftermiddag? Sist var den 6/3 då alla simmare har förmodligen lämnat detta jordeliv
    ÄL ser ut att ha varit igår, men kan ju ha varit sent igår. Sexa på!!!
    Svårt att säga säkert om ÄL varit, behöver gå 3 dar med förhöjd temp innan apparna sätter ut det som ÄL. Men dagens höjning tycker jag ser ut som en höjning efter ÄL.
    (Och det är inte helt ovanligt att spermierna klarar sig 4 dygn heller, så det finns absolut goda chanser för er att pricka in ÄL )
  • Maymom
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-03-10 08:06:48 följande:

Tack snälla för svar maymom!
    Känns som en vinst bara att kunna få bekräftat äl, så även om det inte tar sig för oss denna månad är det jävulskt skönt att se att kroppen "funkar" 👏👏 Ja vi lär sexa på om inte annat för nöjes skull 😜 
    Är så glad att jag valde att sätta igång med NC för att få bättre kontroll på vad som händer i kroppen. Vart i cykeln är du? 

Ja tempning är grymt bra för att få koll på sin cykel. Har du koll på ÄL-sekret också? också toppen för att känna innan att ÄL närmar sig.
    jag är ÄL+11 idag och hoppet lever ännu denna cykel. 😊 
  • Maymom
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-03-10 08:35:46 följande:

Jag har i stort sett inget fertil sekret, har endast mer "glidit" sekret men inte dom klassiska äggviteflytningarna hade det då jag åt BDG men inte annars, enl gyn läkaren kan det bero på min PCOS 🤷?♀️
    Däremot har jag en kraftigt ökad sexlust runt äl så det funkar rätt bra som indikation 😂
    OH så spännande, riktigt nära för dig Mao. När har du tänkt börja testa? 😊

Haha, ja det är ju både en bra indikation och väldigt praktiskt. Känner också av det tydligt, känns ibland som enda gången i månaden jag är sugen😅
    jag har också haft dåligt med EW senaste tiden, så testade bisolvon denna cykeln, då fick jag en dag med det.(har inte pcos)
    Denna gången testar jag nog inte före bim, möjligtvis dagen innan om tempen ser grym ut, men annars inte.
    Försöker att inte bygga upp för mycket förhoppningar i mitt huvud.🙈
  • Maymom

Tredaldigmästareikärlek:
    Jag kunde inte hålla mig... tog ett test nu och ja det var ju ingen tvekan.😃
  • Maymom
    Plussat:
    4/3 Hannis1983, 7:e försöket, 4:e barnet
    5/3 Bär, 2:a försöket, 3:e barnet
    13/3, NellyGirl93 1:a barnet
    14/3 Maymom, 2:a barnet
    jippy1234 

BIM: 
    1/3 Jordgubbsfelle, försökt i 1år 5mån, 1a barnet
    1/3 Sockerkakan, 1:a försöket, 1a barnet
    3-5/3 Sanlin90, 7:e försöket, 2a barnet
    5/3 Ajn1993, 6:e försöket efter ma, 1:a barnet
    6/3 Cykelhjul, 1:a barnet
    6/3 Amaaanda00, 10:e försöker, 1:a barnet
    8/3 Lina95, 7:e försöket, 1:a barnet
    9/3 87Snart5, 5e försöket, 3:e barnet
    10/3 Spökplumpa, 2:a barnet 
    10/3 Etaj, 3:e försöket efter ma, 6:e barnet
    10/3 Pappersdocka, 6:e försöket, 2:a barnet
    10/3 Diklofenak, 3:e försöket, 1:a barnet
    12/3 Hawwa, 1:a försöket, 2:a barnet 
    13/3, NellyGirl93 1:a barnet
    14/3 GuldKvinnan, 7:e försöket, 1:a barnet 
    16/3 Agnesmamma01, 2:a försöker 3: barnet
    18/3 Anile, 7:e försöket, 2:a barnet
    18/3 garderobsblomma, 8:e försöket, 1:a barnet
    18/3 Potatisbulle, 4:e försöket, 1:a barnet
    18/3 Gosis82, 4:e försöket, 3:e barnet
    20/3 Anonymcola, 2:a barnet 
    21/3 ladylovely
    24/3 Embarazada, 8:e försöket, 3:e barnet
    24/3 Lulu 1987, 1:a barnet
    25/3 trefaldigmästareikärlek, 8:e(?) försöket, 2:a barnet  
    25/3 syskonförsök, 11e försöket, 2:a barnet
    26/3 studerande, X försöket, 5:e barnet 
    26/3 Foodie92, 1:a barnet
    26/3 Elisabeth83, 5:e försöket, 4:e barnet
    27/3 Frelwi, 2:a försöket, 2:a barnet
    28/3 Mathilda88, 17:e försöket, 1:a barnet
    30/3 Barbastraisend, 11:e försöket, 2:a barnet
    30/3 Laura90, 9e försöket, 1:a barnet
    31/3 Alleb, 4:e försöket, 2:a barnet
  • Maymom

Trefaldigmästareikärlek: tack!!🥰
    För en 40-åring med 2 ma bakom sig så började ju typ ångesten direkt. 😅

• Maymom

Syskonförsök:
    Bra tolkat! ja den har ju hoppat upp lite precis som när jag var gravid med sonen, brukar nästan aldrig ha 36,7 annars. Ska fortsätta tempa nån vecka till så får vi se om den ser så där fint trifasisk ut. :)

• Maymom
    Sannet skrev 2023-03-13 10:22:30 följande:

Hej på er! 

Paus här för mig denna månad, men kan ju inte låta bli att gå in och läsa hur det går för er. 
    Stort grattis till er som plussat!! 😍

Jag var med om något i lördags jag aldrig tidigare varit med om. 
    Fick riktigt ont i äggstocken på vänster sida. Verkligen riktigt ont!! Det höll i sig någon timme och försvann då jag tog värktablett. Tänkte att det kanske är ÄL. Tog test men det visade negativt. Testade även igår men även det negativt. 
    Någon som vet vad det kan va? 
    Beräknad ÄL enligt FLO är imorgon, enligt P-Tracker igår (men det stämde ju ej). 

Kan det ha varit en cysta som sprack?
    jag kan inte så mycket om det men läste några som beskrev den smärtan och insåg då att det kanske var det jag hade för några år sedan när jag svimmade i samband med kraftig värk där nere, höll också i sig typ en timme och jag har inte varit med om liknande sen dess. Ska ju vara ofarligt och tydligen rätt vanligt.
    läs lite om spruckna cystor, min gissning är att det var det.
  • Maymom
    Sannet skrev 2023-03-13 11:01:36 följande:
    Tack för du svarade ❤️
    Exakt det jag var inne på också faktiskt. 
    Skönt att det är ofarligt, man blir ju lite nojig. :/ 
    Kan man få ÄL som vanligt trots det?

Ingen aning, jag skulle gissa det, annars tänker jag att man borde läst nåt om det direkt vid en snabb googling. 
    var du precis innan ÄL?

• Maymom
    Barbrastreisand skrev 2023-03-16 22:14:35 följande:

Nu börjar min eviga väntan på Bim vilket blir 29/1. Ångrar lite att vi inte började med sex tidigare, denna gång fick jag äggviteflytning tätt inpå den snabba lh-ökningen. Dock upplevde jag att tappen fortfarande var öppen idag.. Får se hur tempen beter sig nu. Nåväl nu kan man inget mer än att hålla tummarna:) 
    Håller tummarna, 
    vi hade sex en gång dagen innan ÄL och det räckte tydligen.:) Så gräm dig inte för mycket, det kan gott räcka med det ni fick till!
  • Maymom
    Syskonförsök skrev 2023-03-20 11:59:29 följande:

Jag har också tagit innan mens någon gång och fått lite förhöjt då! Men inte så här och absolut inte flera dagar innan mens. Jag provade dock ett gravtest babyplan early men som vanligt tycker en sig skymta något men de där testen alltså.. jag tror ändå de var negativt och annars för tidigt att synas ordentligt på knappa 3h urin. MEN jag ställer in mig på äl istället trots höjd temperatur? försökte känna flytningarna och kan inte bestämma om de börjar bli hala eller är klibbiga. Jag tror time Will tell. Passar på att sexa och provar annars testa om någon dag ifall jag inte märker på flytningar eller kropp att de absolut inte känns som äl!
    så lustigt när en gått och varit nästan säker på att äl varit på tecknen på kroppen och temp😂 om de är äl var det ju jäkla tur jag tog ett test just idag för annars hade vi absolut missat!!

Har svårt att tro att du skulle ha så hög temp innan ÄL.😊  Hoppas få se ett nytt test imorgon bitti!!

• Maymom

Charlottaaaaa: ser positivt ut. Ta nytt på fredag så blir det lättare att se att det blivit starkare. :)

• Maymom

Potatisbulle: Låter som ett streck där Vätskan går över upp i själva testområdet. Det är vanligt att det blir ett litet streck där i skarven. Betyder inget.

Barbrastreisand: finnarna beror väl på att balansen progesteron östrogen ändras efter ÄL, du har som mest progesteron runt ÄL+7 hörde jag i en annan tråd här. Och det är ju runt ÄL+7 ägget ev fäster. Så betyder inte att mensen är på gång utan snarare att hormonerna sköter sig som de ska, skulle jag tro. 
    förstår att det känns tungt och att du letar tecken tidigt. Som nån mer skrev, börja kolla upp om ni kan få hjälp, bara att ta tag i det kan hjälpa mycket för hur det känns.

• Maymom

Barbrastreisand: ser väldigt lovande ut. Ser med spänning fram emot att se temp och test imorgon.😃

Svar på tråden BIM mars 2023