BIM mars 2023
Det gick inte i februari heller så startar en ny tråd....... :(
4/3, Laura90, 8e försöket, 1a barnet
Det gick inte i februari heller så startar en ny tråd....... :(
4/3, Laura90, 8e försöket, 1a barnet
Ni som tempar, hur gör man sen när man får positivt på äl test (använder CB's).
Tempar man en gång på morgonen och en gång på kvällen från och med då eller hur gör man?? Tänker så att inte dippen sker inom de 24 timmarna/halva dygnet när man ligger och sover. 😅
Och hur sjutton ska man se i t ex fertility friend när ens troliga äl blir, första månaden man loggar i just den appen?
Läste att basaltemp stiger mellan 0,2 och 0,42 efter äl, men om den bara skulle stiga 0,2 kommer man ju i princip inte märka skillnad på det och dagarna innan, mer än att man fått en glad gubbe på CB testet och äggviteflytningar.
Lulu:
Jag tempar och använder ÄL test (clearblue lila digitala) och fick denna ökning igår när jag hade haft 3 dagar blinkande gubbe och positivt (fast glad gubbe igår) 😊 Sjuk ökning just igår när jag fick positivt 😂
Hoppar in här!
Lulu:
Jag tempar och använder ÄL test (clearblue lila digitala) och fick denna ökning igår när jag hade haft 3 dagar blinkande gubbe och positivt (fast glad gubbe igår) 😊 Sjuk ökning just igår när jag fick positivt 😂
Är på cykeldag 24 nu, baserat på ägglossning+Natural Cycles bör denna cykel bli 27 dagar så BIM på fredag. Brukar ha ömma bröst kring dag 20 men känner ingenting denna månad, bara lite svullna. I övrigt har jag totalt ignorerat symtom och bara tagit för givet att det inte gick denna gång heller. Hoppas det blir en bra vecka för oss alla <3
Jag tror nog att jag är borträknad i mars redan. Mellanblödningarna är alldeles för kraftiga för att vara i närheten av en nidblödning. Det förklarar varför det gjort så pass ont också. Mensen är på ingång helg enkelt :(
Lulu:
Så lite så!
är mest fundersam eftersom min ökning inte höll i sig mer än en dag? kan ÄL skett ändå tro?
Jag mäter varje dag så appen kan ha mer data att gå på 😊