Försova sig=Sparken! Sömnsvårigheter
Hej!
Jag har precis blivit medlem, eftersom jag behöver hjälp.
Jag har stora sömnsvårigheter och är sjukskriven just nu, men snart ska jag börja jobba igen och får panik eftersom jag tror att jag kommer att försova mig och få sparken. År 2018 innan jag blev sjukskriven fick jag en varning p.g.a. jag hade försovit mig flera dagar i rad. Grejen är att jag jobbar skift också och kan liksom inte somna på beställning för att ha tillräckligt med sömn innan jag måste vakna. Jag jobbar ena dagen från 18.00 till 01.30, samma dag ska jag börja 11.30 till 18.00 och dagen efter ska jag börja 04.20 till 11.30. Det är liksom inte normalt att ena dagen jag går och lägger mig ungefär kl.3.00 och andra dagen vaknar kl.3.00. Men jag har just nu inget val, jag måste ha det här jobbet. Jag undrar bara hur jag kan göra för att inte försova mig? Det verkar som om mina kollegor aldrig är sena till jobbet. Jag vet inte hur dom gör? Finns det någon här som jobbar skift och som aldrig försover sig? Och hur gör ni då? Själv har jag problem med att somna så snabbt, behöver flera timmar att lyckas och många gånger kan jag inte somna alls innan jag blir utmattad på morgonen. Sedan när jag väl har somnat har jag svårt att vakna. Jag hör inte klockor och jag har ont i hela kroppen. Jag tar Zolpidem och Zopiklon för att kunna somna och just nu under sjukskrivningen tar jag Olanzapin också och ibland inte ens då med hjälp av läkemedel lyckas jag somna. Jag har mycket ångest och panikkänslor att jag kommer att förlora jobbet p.g.a. problemet jag har. Vad ska jag göra? Jag är desperat.