Inlägg från: Anonym (Anpassa dig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anpassa dig)

Försova sig=Sparken! Sömnsvårigheter

Jobbar skift där jag började klockan 15 och slutade 23 ena dagen och 23 och slutade 08. Man vänjer sig snabbt.

Köp en väckarklocka. Be någon väcka dig om du inte bor ensam.
    Efter en tid slutar du försova dig.

Har aldrig hört talas om att arbetsgivaren måste anpassa arbetstiden. Skulle vara sinnessjukt om det stämde. Jobbar man skift är det de tiderna som gäller. 

• Anonym (Anpassa dig)
    Anonym (Bibi) skrev 2023-02-05 14:18:44 följande:

Om din medarbetare blir sjukskriven har du enligt lag ett rehabiliteringsansvar. Det innebär att du ska göra arbetsanpassningar som underlättar för medarbetaren att komma tillbaka till jobbet. Det kan vara ändrade arbetsuppgifter, arbetstider eller en anpassning i den fysiska arbetsmiljön. 

https://www.forsakringskassan.se/arbetsgivare/sjukdom-och-skada/sjuk-medarbetare-dag-1-90 

Nu har du det. :)

Då förstår jag bättre, alltså en tillfällig förändring i arbetstiden i samband med återkomst till arbetet. Missförstod och trodde att det som menades var en ändring permanent. Nu vet jag inte varför TS är sjukskriven men om det är kopplat till sömnsvårigheter.  Men under en period borde det absolut vara möjligt att få en förändring i arbetstiden. 
Svar på tråden Försova sig=Sparken! Sömnsvårigheter