Inlägg från: Anonym (Erfaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Erfaren)

Varannan vecka

Hej!
    Jag har liknande erfarenheter och skulle i första hand råda er att kontakta en familjerådgivare. Kan hjälpa ganska mycket att ha en tredje part med i samtalen som reder upp vad som gäller och hjälper till med just kommunikation och att se saker från varandras perspektiv. Nästa steg är väl familjerätten om ni inte kommer till en lösning med familjerådgivning.

Vad gäller hus och ekonomi är mitt råd att snarast ta kontakt med mäklare för att få vet värdet på huset, banken, för att se hennes möjligheter ( och dina?) att behålla huset och vad det i så fall skulle innebära för er. Vi hade också planer på att hyra en etta, men jag är glad att det inte blev så då jag tänker att vissa konflikter kring hushållsarbete, ekonomi m.m hade fortsatt för oss, men för andra kan det ju fungera bättre.
    Ni kan också kontakta jurist för att få veta vad som gäller vid bodelning. Ser ju olika ut beroende på om ni var sambo, gifta om det finns äktenskapsförord m.m.

• Anonym (Erfaren)

Ska tillägga att det finns ingen som säger att man behöver ha barnen just varannan vecka, jag och mitt ex kör mer oregelbundet, anpassat efter våra jobbscheman.

Svar på tråden Varannan vecka