Inlägg från: Carolatom07 |Visa alla inlägg
  • Carolatom07

Hur många gillar SD-killar?

Jag förstår om kvinnor inte vill ha SD-sympatiserande killar. Med tanke på den grova jargong och de generaliseringar de visa prov på i olika internetforum och i facebook-grupper. Jag själv lämnade SD bland annat för att jag tyckte att den allmänna rasistiska och hatiska, men inte minst enkelspåriga jargongen hos SD-sympatisörer var på en alldeles för låg nivå och jag ville till sist inte bli associerad med det.

Sedan gränsdragningen mellan vilka som i deras ögon kan ses som svenska och vilka som inte "hör hemma här" är ofta helt åt fanders. Vilka är vi, som haft det så bra och tryggt i vårt land i många decennier, att döma folk från avlägsna kulturer som vi inte vet ett skit om på individnivå? Att döma människor från vissa kulturer och länder enbart efter hur ett fåtal rötägg beter sig, är för mig ganska hjärndött. Det finns väl för håken rötägg och kriminella även bland svenskar?

SD-män har dessutom ofta samma dåliga kvinnosyn som de anklagar islamister för att ha, så frågan är om de inte många gånger kunde ta varandra i hand.

• Carolatom07
    Fröken Allvar skrev 2023-03-15 19:48:44 följande:
    Bra att du lämnat SD. SD-killar och islamister skulle kunna ta varandra i hand kring den dåliga kvinnosynen, men islamister har hittills gått mer eller mindre under radarn med sin kvinnosyn. En islamist dejtar inte utanför sin religiösa grupp heller, vilket SD-killarna gör. Islamisterna är försvinnande få jämfört med SD-killarna, men där SD-killar ser islamister och kulturella muslimer som grenar på ett stamträd av samma förpestande icke etniskt svenska avart så ser liberala rasister och vänsterrasister alla SD-killar som vidriga Hitlerdyrkande nazister. Det saknas nyanser, nyanser som skulle behövas. Du är till exempel inte SD-anhängare längre, men är förmodligen inte så mångas förstahandsval att dejta, då du genom din röst bidragit till det politiska klimat vi har idag. Så resonerar folk istället för att fokusera på problemet med våld. 
    Jag är väl medveten om att jag varit med och bidragit till ett hårdare samhällsklimat och polarisering. Och det är inget jag är stolt över, jag snarare skäms som en hund i dagsläget.

Jag var medlem i Facebook-gruppen "Stå upp för Sverige" som började som "Stå upp för Peter Springare", som Patrik Markström höll i, och det var när jag såg den väldigt grova och hjärndöda jargongen i kommentarerna där, fick jag nog kan man säga. Jag trodde det skulle vara mer sakliga diskussioner, men 9 av 10 kommentarer var uppenbart rasistiska, hatiska och ofta rent ut sagt vedervärdiga.

Gruppen hade väl som mest nästan 200 000 medlemmar, och jag tänkte, var kommer allt detta oförsonliga hat ifrån? Jag blev chockad när jag såg att så många sänkte sig till en så låg nivå.

Där tog jag beslutet, men även efter att ha insett att SD är ett populistiskt parti som gillar att kittla de ständigt missnöjdas öron. De värnar nog mer om att få makt och få ha fina politikertitlar, än "värnar om svenska folket". Jimmie Åkesson är ju en snackpåse av rang och Kenth Ekeroth drivs ju mer eller mindre av hat och rasism. Det har också blivit uppenbart att de verkligen är nazzar i kostym och med polerad retorik, som ska locka svenssons som inte begriper bättre.

• Carolatom07
    Anonym (QWERTY) skrev 2023-03-17 17:01:55 följande:
    Det du antyder är patetiskt. Den rådande situationen i Sverige kunde förutses av alla som inte dränkt sig själva i värdegrundsträsket.

Nu står ni och svamlar om "allas lika värde" samtidigt som kulorna viner förbi era barns förskolor, kvinnor eldas upp levande och hela radhusgator blir söndersprängda (för att ta några exempel från de senaste dagarna).

Det enda er värdegrund tillåter er att oja över är de dumma, dumma Sverigedemokraterna. Varje gång som någon identifierar ett problem som inte kan härledas till majoritetssamhället så åker brunsmetsdunkarna fram och ni börjar kladda samtidigt som ni hör stöveltramp. Det är riktigt sjukt.

Nog är det någons fel alltid. Den största delen av skulden ligger på DIG (och dina meningsfränder) som lät det hända och som omöjliggjorde alla försök att komma tillrätta med problemen innan det var försent.

Det komiska är att ni på fullaste allvar tror att ni står på den goda sidan.
    Tyvärr så är inte Sverigedemokraterna rätt parti att lösa problemen, ett oseriöst parti med idel politikerbroilers (sådana som tycker att det är häftigt att ha en politikertitel och att uppbära en fet lön), samtidigt som de kör det sedvanliga populistiska dravlet  om att "Sverige går under pga invandringen" Vi har 50% invandrare som jobbar inom vården, bidrar dessa till att "Sverige går under"? Om alla invandrare skulle sluta gå till jobbet skulle Sverige snabbt stanna av.. Ni fokuserar på det fåtal som är kriminella och inte vill sköta sig, samtidigt som ni bör medvetandegöras om att svenskar göder de kriminella gängen genom att köpa narkotika av dem. Dessutom är det MC-gängen som ofta är de som styr över de kriminella invandrargängen i förorterna. De vill själva inte göra skitjobben utan överlåter det till dessa gäng. Och MC-gängen brukar av SD:are ses som "lugna och hyggliga killar som gillar att åka hoj. Det avslöjades dessutom nyligen att SD är det parti med flest företrädare som är medlemmar i kriminella MC-gäng.

Ett parti som går starkt ut med att vilja bekämpa kriminalitet, är det parti som har flest kriminellt belastade medlemmar och de som har flest kopplingar till MC-gäng.

Hur går det ihop?

• Carolatom07
    Anonym (QWERTY) skrev 2023-03-17 18:35:29 följande:
    Trams och snömos.

Dina populistiska kalkyler kunde du kanske slänga dig med för 10 år sedan. Men sedan dess så har dessa sedan länge bevisats fullständigt felaktiga. Eller du kanske fortfarande tror på Sandvikenrapporten?

Sen är det en halmgubbe då absolut ingen har uttryckt något som helst intresse att utvisa alla invandrare.

SD är inte de som är terroriserar vårt land med bomber, skjutningar och rån varje dag. Men de såg det komma.

Hela MC-grejen som du gör något stort nummer av är för löjlig för att bemöta. Jag räknar med att samtliga sympatisörer har fått kicken.
    "Ingen har uttryckt något som helst intresse av att vilja kasta ut alla invandrare"? Haha, det ser man ju i varenda SD-vänlig Facebook-grupp. "Ut med dem allihop", "folk från icke skidåkande nationer" och "MENA-folk är ointegrerbara i vårt samhälle".

Jag har själv varit SD-sympatisör och tillochmed suttit för SD 4 år i en sydsvensk kommun. Ja, de brukar vara hyggliga killar och tjejer offentligt (för att kunna sälja sina budskap). Men det är i SD-vänliga Facebook-grupper och på alternativmedias kanaler man ser vad de verkligen går för. Jag var med i gruppen "Stå upp för Sverige" som började som "Stå upp för Peter Springare" för några år sen, som en viss Patrik Markström höll i.

Där flödade verkligen hatet och rasismen. Gruppen hade väl som mest uppemot 200 000 medlemmar och kommentarsfälten var fylld av det vidrigaste hat, jag blev chockad över detta och valde att lämna SD då jag inte ville associeras med sådana personer.

Det har för mig blivit mer och mer uppenbart att SD drar till sig främst folk som är djupt missnöjda med sina egna liv och därför måste hitta syndabockar att skylla på, som invandrare, sossar och vänsterpolitiker och myndighetspersoner. Man ser i dessa grupper och i kommentarer till alternativmedias artiklar nästan aldrig sakliga diskussioner. Allt mynnar ut i hat mot invandrare och styrande politiker.

• Carolatom07
    Anonym (QWERTY) skrev 2023-03-17 19:05:43 följande:
    Det finns gott om idioter som sympatiserar med SD och andra partier. Inget konstigt med det. Men att väldigt många helt saknar vilja att integreras är väl inte direkt kontroversiellt att påstå? Att våldsvågen drivs av människor som härstammar från länder där det inte finns skidbackar förnekar väl knappt ens miljöpartister längre?

Om jag fått en krona för varje gång du har postat din rövarhistoria om hur du satt för SD så hade jag kunna bjuda hela familjen på lyxrestaurang.
    Det är ingen rövarhistoria utan helt sant. Jag blev uppmuntrad av folk att engagera mig för SD eftersom folk såg mig som verbal och att jag kunde uttrycka mig på ett övertygande sätt. Men när jag blev mer och mer klar över vilken sorts människor SD faktiskt drar till sig, fick jag mer och mer avsmak. På 90-talet var jag mer vänster och blev då och då påhoppad av nynazzar som helst av allt ville slå ner mig. Stora delar av SD-svansen idag uttrycker sig på precis samma sätt som nynazzarna gjorde då, vilket visar att SD drar till sig människor med den sortens mentalitet fortfarande, trots att partiet idag säger sig ha "nolltolerans mot rasism".

Svar på tråden Hur många gillar SD-killar?