Hur många gillar SD-killar?
Jag förstår om kvinnor inte vill ha SD-sympatiserande killar. Med tanke på den grova jargong och de generaliseringar de visa prov på i olika internetforum och i facebook-grupper. Jag själv lämnade SD bland annat för att jag tyckte att den allmänna rasistiska och hatiska, men inte minst enkelspåriga jargongen hos SD-sympatisörer var på en alldeles för låg nivå och jag ville till sist inte bli associerad med det.
Sedan gränsdragningen mellan vilka som i deras ögon kan ses som svenska och vilka som inte "hör hemma här" är ofta helt åt fanders. Vilka är vi, som haft det så bra och tryggt i vårt land i många decennier, att döma folk från avlägsna kulturer som vi inte vet ett skit om på individnivå? Att döma människor från vissa kulturer och länder enbart efter hur ett fåtal rötägg beter sig, är för mig ganska hjärndött. Det finns väl för håken rötägg och kriminella även bland svenskar?
SD-män har dessutom ofta samma dåliga kvinnosyn som de anklagar islamister för att ha, så frågan är om de inte många gånger kunde ta varandra i hand.