• Domas

Hur många gillar SD-killar?

Tjena 

Jag är som sagt en av de killar som röstar på SD och som man hört eller tänker ibland själv så har ju vissa svårt för detta partiet av olika anledningar.

Behöver inte gå in på varför dom har det, men jag undrar bara hur stor är egentligen polariseringen eller splittringen mellan könen?

Jag är 29 bast och är i den kategorin där jag inte kan hjälpa att tänka att det möjligtvis finns en stor verklighetsdissonans mellan könen idag. Alltså de som är i min ålder mellan 20-30 kanske.

Många tjejer röstar ju "vänster" eller vänster ut i de yngre åldrarna men där man sedan oftast går över och blir höger sen runt 40-50.

Vad hade ni sagt om ni fått reda på att er kille ni dejtade sa att han röstade på SD? Liksom hur stor är procenten att kvinnor idag mellan säg 25-35 ogillar partiet och liksom inte kan tänka sig att ens prata mer med en sån människa.

Några egna erfarenheter jag har själv är att en tjej höll med mig jag dejtade och de andra hade jag sagt till så fort som möjligt då jag vill få det ur vägen och se vad dom tycker eller om dom är lättledda av media osv. så man slipper att va ihop med en som gått på lite alltför mycket skrämselhistorier.

Precis som tjejer inte fjantar runt när dom vill ha nånting seriöst och kan ställa krav för vad dom vill ha för typ av man.

Så var går gränsen egentligen är SD-killar super-nej, ok?, Bra eller dåliga?

Motivera också gärna varför och möjligtvis vilket parti ni röstar själva på om ni har lust till det. Förmodligen är det väl så att någon som röstar M eller KD har större acceptans för SD än t.ex. en MPare.

Är polariseringen så stor som "dom" vill påstå eller bryr sig folk inte ens?

Mvh

• Svar på tråden Hur många gillar SD-killar?
  • Anonym (Klok)
    Anonym (Ville) skrev 2023-03-16 13:25:42 följande:

Vad gäller polariseringen så verkar det mest vara sd-sympatisörer som argumenterar om det. Dessa sd-sympatisörer verkar använda det för att tysta kritik angående sd. En form av åsiktsreglering som man kan hitta både i Kina och Ryssland. 

det konspiratoriska i dina tankar är såklart att du (oförrättat) identifierar någon på stan som en vänsterfeminist som hatar vita människor, din puls ökar och du känner dig förföljd, snart kommer något att postas på internet runt din person. Du känner dig manad att berätta för alla om ondskan och hatet mot vita inom vänstern så föräldrar kan hantera sina döttrar och omvandla dessa.

dina tankegångar saknar förankring i verkligheten.

Så otroligt kloka inlägg från dig!
  • Anonym (QWERTY)
    Fröken Allvar skrev 2023-03-16 00:54:54 följande:
    Tror inte att jag skulle citera dig men kom på nu i sömnens timma att i stort sett alla trådar där någon är 29 år eller 19 år är troll så du har nog rätt! Tack för vad du skrev förut. Hoppas du hittar något annat att rösta på, om du inte ens gillar SD borde det gå? 
    Jag har aldrig gillat och kommer förmodligen aldrig att gilla något politiskt parti, åtminstone inte av de som är etablerade nu.  Jag röstar helt enkelt på det minst ondskefulla alternativet.

När återvandringen har skett och samhället är friskt igen så får vi se vart vi landar. Kanske börjar jag rösta S igen. Eller M. Eller kanske rentutav MP. Men jag hoppas att bättre alternativ finns tillgängliga då.

Men vi är långt från målet. Vilka partier rekommenderar du?
  • Anonym (QWERTY)
    Anonym (Ville) skrev 2023-03-16 14:47:17 följande:

Jag tycker foliehatt är en bra beskrivning av dina åsikter att vita människor är förföljda och trakasserade av vänsterfeministerna, som är lätta att identifiera på grund av deras utseende. (Det har jag inte ropat heller) du är aggressiv för att jag inte håller med och kallar det för en konspirationsteori.

Vad du kanske inte utläser är att jag faktiskt är orolig över dina åsikter. De har ingen förankring till verkligheten. Du ser en människa på stan, identifierar den som en ?auktoritär vänsterfeminist? anser dig vara förföljd på grund av din vita hy, vad kommer att ske? Pulsen går upp, panikattacken är nära, kommer dom att posta näthat? (till skillnad från dina inlägg) Du verkar uppfatta verkligheten på ett skevt sätt. Jag är faktiskt orolig, både för din skull, men även för andra människor på stan eftersom du uppvisar en aggressivitet.

Jag har alltid tyckt att "gaslighting" är ett töntigt och onödigt buzzword. Men inte längre efter att ha sett hur du och dina kumpaner beter er.

Sättet som ni försöker gaslighta Fröken Allvarlig på är något av det mest obehagliga jag sett på internet och min första uppkoppling skaffade jag 1995.
  • nihka
    Fröken Allvar skrev 2023-03-16 15:04:12 följande:
    Okej. Så:
    Ingen säger att det du gör här är näthat, medan det jag gjorde mot Nikha är näthat. Självklart är det jobbigt att leva med sviterna från näthat och annan mobbning. Om det gör att du förstår mig bättre är jag glad. Men jag tycker inte att det verkar så. Frasen "Sök hjälp" är sällan ett tecken på förståelse. 
    Det var inte enskilda. Det skedde i grupper där uppåt 6000 feminister inte stoppade det utan uppmuntrade vithetshatet. Med admins goda minne. 
    Attackerad av 6000 vita feminister i maskopi med admin. Låter som jättejobbigt! Stackare där som utsetts för detta!

Förstår verkligen att man behöver ge igen med lite näthat och jag är ju både blå och berömd
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (QWERTY) skrev 2023-03-16 22:42:17 följande:
    Jag har alltid tyckt att "gaslighting" är ett töntigt och onödigt buzzword. Men inte längre efter att ha sett hur du och dina kumpaner beter er.

Sättet som ni försöker gaslighta Fröken Allvarlig på är något av det mest obehagliga jag sett på internet och min första uppkoppling skaffade jag 1995.
    Ja, som man beter sig. Måste bero på att jag är "Politiskt intresserad sedan tonåren, tappat vänner, lite ensam, svårt med självbilden och livet, tar ut det på nätet" samt blå och berömd förstås.

• Anonym (QWERTY)
    nihka skrev 2023-03-16 22:44:46 följande:
    Attackerad av 6000 vita feminister i maskopi med admin. Låter som jättejobbigt! Stackare där som utsetts för detta!

Förstår verkligen att man behöver ge igen med lite näthat och jag är ju både blå och berömd
    Du är obehaglig och dina åsikter är lika jävliga som de som trådstartaren uttryckte..

Mycket talar för att du eller någon av dina kumpaner startade tråden för att få spy ut ert hat mot (det ni uppfattar som) SD-stereotypen.

Du är inloggad dygnet runt och ägnar all din vakna tid till att hata på internet. Du dyker upp i varje tråd. Varför är hela din existens vigd åt att brunsmeta alla som vill leva i ett friskt samhälle?
  • nihka
    Anonym (QWERTY) skrev 2023-03-16 22:58:53 följande:
    Du är obehaglig och dina åsikter är lika jävliga som de som trådstartaren uttryckte..

Mycket talar för att du eller någon av dina kumpaner startade tråden för att få spy ut ert hat mot (det ni uppfattar som) SD-stereotypen.

Du är inloggad dygnet runt och ägnar all din vakna tid till att hata på internet. Du dyker upp i varje tråd. Varför är hela din existens vigd åt att brunsmeta alla som vill leva i ett friskt samhälle?
    Vilken insiktsfull analys. Allt är någon annans fel. Var känner man igen det från?
  • nihka
    BaraLillaJag84 skrev 2023-03-16 23:14:29 följande:
    Så du står nära ensamkommande afghan-analfabeter, eller vad menar du?? Vilka andra är det som t.ex. SD tycker bör söka lyckan nån annanstans??
    Om "dina nära" kommer till Sverige på laglig väg och väl här gör rätt för sig så får man dra sig betydligt mer till höger än SD för att man ska tycka att de inte har här att göra??
    Tack för att du berättar att du förakta "afghan-analfabeter". Så SD är numer OK med invandring undantaget "afghan-anafabeter". Källa på det?
  • Anonym (KD2022)
    Anonym (QWERTY) skrev 2023-03-16 22:58:53 följande:

Korrekt analys.
  • Anonym (QWERTY)
    nihka skrev 2023-03-16 23:22:09 följande:
    Vilken insiktsfull analys. Allt är någon annans fel. Var känner man igen det från?
    Det du antyder är patetiskt. Den rådande situationen i Sverige kunde förutses av alla som inte dränkt sig själva i värdegrundsträsket.

Nu står ni och svamlar om "allas lika värde" samtidigt som kulorna viner förbi era barns förskolor, kvinnor eldas upp levande och hela radhusgator blir söndersprängda (för att ta några exempel från de senaste dagarna).

Det enda er värdegrund tillåter er att oja över är de dumma, dumma Sverigedemokraterna. Varje gång som någon identifierar ett problem som inte kan härledas till majoritetssamhället så åker brunsmetsdunkarna fram och ni börjar kladda samtidigt som ni hör stöveltramp. Det är riktigt sjukt.

Nog är det någons fel alltid. Den största delen av skulden ligger på DIG (och dina meningsfränder) som lät det hända och som omöjliggjorde alla försök att komma tillrätta med problemen innan det var försent.

Det komiska är att ni på fullaste allvar tror att ni står på den goda sidan.
Svar på tråden Hur många gillar SD-killar?