• Swn

BF december 2023

Hej alla 😊
    jag har plussat för tredje månaden på raken. Tredje gången gillt?!
    Har en bra känsla denna gången och känner mig lugn. Enligt ÄL är BF 2/12 😍
    jag har 2 december barn sedan innan som är 14 och 8 Så detta blir vårt tredje december barn 😂❤️❤️
  • Swn
    t123 skrev 2023-03-24 21:14:58 följande:
    Åh grattis och välkommen! Precis samma här, tredje gången gillt och har plussat varje månad 😅 Nu är det vår tur!! Decemberbebis 😅❤️ Kul att du redan har decemberbarn också 🤩
    Grattis till dig med! vi har verkligen haft en lik resa till den tredje graviditeten i år. Nu är det vår tur tycker jag 😍
  • Swn

Elisabeth83 jag kunde inte citera, grattis till dig med! 

ja jag har aldrig blivit gravid någon annan tid än på våren och då har vi försökt med alla barnen på hela året men mars verkar vara min månad 🤣
    såg du var 40, jag blev 39 precis så jag känner mig inte som en ungdom längre. Var 24 när jag fick min första så glappet är stort. 

• Swn

Kul att det börjar fyllas på lite här 😍
    Själv är jag så nervös!! 4+0 idag och med två missfall bakom mig så känner jag efter i min kropp hela tiden. Denna gånger har jag fått Lutinus och Trombyl av min läkare pga missfallen och min ålder så jag hoppas det hjälper. 

• Swn

Jag är gärna med i en dold grupp på fb t123! 

• Swn
    MadeleineM skrev 2023-03-29 14:46:36 följande:

Hej!
    vad glad jag blev när jag hittade den här tråden.
    Jag fick två positiva graviditetstest 23:e och 24:e mars, är beräknad 30:e nov-2:a dec.
    Men har ett möte inbokad på bvc om två veckor, så jag antar att man får reda på mer då. 

Jag är 33 år och det här är första barnet, så jag är både glad, nervös och livrädd.
    Ser fram emot att få massor tips från er här i gruppen :)

Välkommen och stort grattis! Ja man känner verkligen ALLA känslor på en gång! 
  • Swn

Mina symtom nu 4+3 är 
    växtvärk 
    ömma bröst
    trött
    gasig
    lite yrsel som kommer ibland
    svagt illamående om jag inte äter i tid
    känslig för lukter 
    lätt till tårar

• Swn
    Syskonförsök skrev 2023-04-03 06:26:41 följande:

Hej tjejer !

Inte trodde jag att jag skulle få skriva här efter att ha läst er tråd från start. Känns så roligt att få plussa med flera av er jag skrivit en större del med i Bim trådarna❤️

Här väntas äntligen syskon och plussade igår kväll med svagt streck men idag med ett digitalt som sa Gravid.❤️ Elfte försöket och lustigt plussar vi i samma månad som vi plussade med dottern så känns kanske som vi har en månad per år som är bästa ;) 
    lite lustigt att det även händer den gången vi inte prövar efter ägglossning. Jag står en dag och tror mig vara gravid och tar ett ägglossningstest bara för att men de visar glad gubbe. vi lyckas ha sex först tre dagar efteråt pga influensa och tror oss missat ägglossningen så jag har inte känt efter eller väntat på annat än mensen. Men så tog jag ett test igår kväll bara för att utesluta för tempen har varit så hög. och här står jag nu.🥹
    Lite sjukt att de blev just denna gång och även lite jobbigt för jag fått en ny tjänst och det presenteras denna vecka på företaget och börjas omgående och är ett projekt jag ska driva ett år (nu blir det 8/9 månader istället då😅). 

Men familjen är viktigast så självklart var det otroligt välkommet efter nästan ett års försök.❤️
    BF bör bli runt 14 december! vilka gravidappar bör en ha?🥰🥰

Åh 😍 stort grattis! Så kul att få följas åt. 
  • Swn
    Cykelhjul skrev 2023-04-03 10:27:33 följande:

Härligt att äntligen få vara med i en BF tråd! Och som Syskonförsök redan skrivit så är det både kul och väldigt mysigt att man känner igen en del namn sedan tidigare. 
    Jag plussade igår och idag testade jag digitalt veckoindikator 1-2v och rfsu stickan var även mörkare än igår Hjärta

Det känns dock som jag har hittat på och att det inte är på riktigt. Trots att vi försökt 1 1/2 år så trodde jag aldrig det skulle ske. Jag gjorde spolning innan denna ÄL och skulle börja äta letrozol nu denna månad. Haha huvudet har inte hängt med än.

Vill bara veckorna ska gå så man känner sig tryggare. Enligt Flo så är BF 11e dec om det stannar Skrattande

Stort grattis 😍 jag har också spolat, det tog sig 3 gånger efter spolningen 👏🏼 
  • Swn
    Petra2023 skrev 2023-04-08 09:46:58 följande:
    Tack men idag har jag blödit mer och CB visar Gravid 2-3 istället för 3+ som innan så hormonerna är på väg ur kroppen. Har inga gravidsymptom kvar heller. Så det blev tyvärr missfall för mig Gråter 
    Fy va tråkigt att höra 😔 stor kram till dig! Jag fick själv missfall i både januari och februari och det suger. jag kände mig så sviken av min kropp. 
  • Swn
    Syskonförsök skrev 2023-04-09 18:57:27 följande:
    Mina test var samma, så jag läste lite om det och efter BIM så ökar hcg varje 2-3 dag så det kan stå still på testerna i några dagar. Ser ut som en fin stegring tycker jag 😍👏🏼
  • Swn
    Iriss skrev 2023-04-13 20:56:27 följande:

Jag fick en blödning idag, bara litegrann men blev så orolig. Fick komma in till en läkare som gjorde ultraljud och det visade sig att graviditeten avstannat redan runt vecka 4. Är i vecka 6+1 nu. Känns så tungt nu men försöker ställa in mig på att jag nu vet att jag iaf kan bli gravid vilket jag varit orolig för tidigare när det tog så lång tid. Önskar er alla massa lycka till❤️

Beklagar, stor kram! ❤️
  • Swn

Lyftare: mitt illamående kom efter 6+0 det handlar nog mycket om hur snabbt hormonerna ökar och hur känslig man är för den ökningen tror jag. Så det är väldigt individuellt när man eller om man känner av illamående.

jag var så orolig att det inte kom tidigare för jag kände att det var lite som ett kvitto på att graviditeten löper som den ska så jag förstår din oro. Men nu ångrar jag mig att jag längtade efter det 🤮😂

Svar på tråden BF december 2023