• Lolml

BF december 2023

Hej jag har följt tråden sen start men jag har vart väldigt känslofylld och därför inte skrivit något än. Men jag är gravid i vecka 7+3 och har bf 2/12 om allt går som det ska. Jag har fyra missfall i bagaget och utredningar som visade på en bakterie i magen som är borta nu givetvis, jag har efter det fött två fina tjejer, lillasyster blev jag oplanerat gravid trots helamning och ingen mens så det blev bara 10,5 månader emellan dom. Det bästa beslutet jag tagit! Nu blev jag oplanerat gravid igen trots preventivmedel så jag var i total chock när jag plussade denna gång. Först var jag osäker på vad jag skulle göra dels för att jag skulle studera till hösten och känner mig som en jobbig anställd som behöver förlänga mammaledigheten med sisådär ett helt år till och för att både pappan och jag vart tydliga med ?inga fler barn? men när jag berättade för honom så vill han inget hellre än att behålla och trots min skräck för förlossningen så vill jag inget hellre än att behålla jag med. Och nu när man bestämt sig för det så är jag livrädd för missfall istället? denna ständiga oro är ju jätte jobbig.. om bebisen i magen stannar kommer det vara nästan 2 år mellan dom yngsta. Skönt att äntligen skriva av sig till folk i liknande sits. 

Det som gör mig så sjukt orolig för missfall är för att med mina flickor så spydde jag mycket från vecka 5 ca och den här gången har jag mått jätte lite illa och absolut inte behövt spy eller liknande. Är det någon annan som vart gravid där det gått vägen och mått riktigt dåligt för att sen bli gravid och må helt okej och ändå gått vägen? Känns som att jag förknippar en frisk graviditet med kräkningar för att det vart just så för mig, mådde okej vid alla missfallen också.. är så orolig. Lite symptom har jag och känner mig absolut gravid men just illamåendet är väldigt väldigt svagt och har vart sen jag plussade. Känns just därför som att något kommer gå fel, någon med samma erfarenhet som kan lugna mig lite?
    Hoppas det går vägen för oss alla {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden BF december 2023