• Rosen3

BF december 2023

Plussade igår, beräknad BF på julafton 24/12. 

Har haft svag molande ?mensvärk? sedan äl typ, har lite smått illamående oxå. Någon annan som har samma symtom?. Har två missfall i bagaget så hoppas inte på att det blir samma visa igen. Tredje gången gillt hoppas jag!

• Rosen3
    Escjohansson skrev 2023-04-14 22:13:57 följande:

Grattis ❤️❤️ 

Jag har också mognande värk från och till, men inget illamående än. Hoppas man slipper det såklart men är bara i v 5 än. Men tänker att det är normalt med lite växtvärk ☺️
    Är det första barnet? 

Tack och grattis själv ❤️

Skönt att vi är två :) Yes, första barnet. Vi har haft ett MA och ett missfall och nu tog det ca 8 månader sedan vi blev gravida sist, så hoppas verkligen detta går vägen. Är det första för dig?

• Rosen3
    Escjohansson skrev 2023-04-15 08:42:07 följande:
    Usch måste vara så fuktansvärt jobbigt med mf och med väntan. Jag tyckte det var psykiskt påfrestande att försöka ett halvår utan plus, även om jag vet att det är fullt normalt. men vi håller tummarna att det går vägen denna gång ☺️🙏
    ja det är första barnet här också ☺️
    Ja det har inte alls varit kul, har verkligen varit som en berg-och dalbanan här. Men tänker att det måste vara vår tur någon gång :) När vi fick våra missfall tog det sig på max 3 månader, men denna gång tog det tid. Hoppas på tredje gången gillt :) Håller tummarn för er oxå! När har du BF?
  • Rosen3

Någon mer som har (nästan konstant) molvärk? Är bara i vecka 5 nu (4+0). Vet att det är normalt men eftersom jag har med mig två missfall i bagaget blir man ju orolig direkt och går och kolla på toa ifall man börjat blöda. 

Har lite illamående spända bröst. Tänkte köpa två digitala test och se om det ökar vecka för vecka :)

• Rosen3
    Loviisa92 skrev 2023-04-17 16:04:18 följande:

Det gick bra🙏🏼  man kunde se en liten minimänniska på 2cm med ett pickande hjärta. De kunde inte hitta källan till varför jag blöder så mycket. Känns så overkligt, jag var totalt inställd på missfall efter de där graviditetstestet jag tog som visade så svagt.

Såå skönt att höra!! :)
  • Rosen3

Är på Äl+18 idag (vecka 4+1) och testade med clearblue digitalt imorse, visade dock gravid 1-2 v. Blev lite tveksam. Bör det inte ligga på gravid 2-3? Eller kanske är i gränsen där. Plussade inte förens på Äl+13 (blankt test Äl+10). Kanske tog ett tag innan ägget fäste i så fall?
    Blir orolig nu, så typiskt att man inte bara kan slappna av (missfallen har gjort mig övertänkande)?.

Snälla ge mig lite pepp! Någon annan som varit med om samma? 

• Rosen3
    oshark skrev 2023-04-18 09:07:51 följande:
    Hur bekräftade du ÄL? 
    Via temphöjning :)
  • Rosen3
    Emelie 01 skrev 2023-04-18 15:15:38 följande:

Jag vill gärna vara med här och i FB gruppen men länken fungerar inte ;)

Plussade den 16/4 och har bf på självaste Julafton..
    Känns helt overkligt. Jag hoppas symptomen kommer för just nu känner jag bara av tröttheten. Så när jag tog testet kunde jag knappt tro att det var sant. Var helt inställd på ett negativt resultat. 

Grattis! Då har vi samma BF, 24/12 ;)
  • Rosen3
    banankakan123 skrev 2023-04-20 12:25:01 följande:

Hejsan! 

Grattis till er alla som plussat! håller tummarna att det går hela vägen för er! 

Själv plussade jag i lördags och är nu i vecka 4+6
    Det är första gången jag är gravid och jag längtar super mycket. Men vågar inte riktigt gå in i det än just för rädsla för missfall osv. 

beräknad ankomst blir 22 december. 

Haft lite illamående, lite ömma bröst, ökade flytningar men det jobbigaste är väldiga värkar i livmodern och ländryggen. Och att det liksom sticker till ifrån slidan och upp ibland. 😬 är det någon mer som har problem med mycket värk såhär tidigt ? 

Grattis!

Har oxå värk nästan dagligen (är i vecka 4+3). Svårt att inte tänka på missfall bara (har haft två stycken tidigare). Men det ska ju vara ett bra tecken med värk oxå. När började dina värkar? Mina började redan lite smått efter Äl och framåt :)
  • Rosen3

Alltså jag orkar inte?.Tog ett digitalt gravtest nu på morgonen och det visade texten ?inte gravid?. Så verkar inte bli något denna gång heller. Har inte börjat blöda än men mensen bör väl komma?Suck. Att det aldrig kan vara enkelt. 

• Rosen3
    ladylovely skrev 2023-04-21 06:41:08 följande:
    Ta ett nytt test och se om du får samma resultat? Det kan ju vara fabrikationsfel. Annars beklagar jag verkligen 💞
    Tyvärr kom mensen nu med :( Så kommer lämna gruppen nu. Känns ledsamt men snart får man ta nya tag. Snart måste det bara vara vår tur <3
Svar på tråden BF december 2023