Inlägg från: Escjohansson |Visa alla inlägg
  • Escjohansson

BF december 2023

Hej alla,
    Hoppas det går bra att jag hoppar in här också. Glad Plussade igår, vårt första barn och vårt allra första plus efter att ha försökt i ett halvår. Är såå nervös och såklart förväntansfull Skrattande 
    Enligt NC är BF den 17/12 och är nu i v.4+3, jag har inga direkta symptom mer än lite molnande värk ibland, speciellt på kvällen och mycket flytningar(förlåt för TMITyst). Är såklart orolig för så fort vi fick se plusset börjar huvudet automatiskt planera framtiden, och man blir direkt rädd för vad man kan förlora vid ett MF. Gissar att jag kommande veckor kommer vara ett nervvrak!

Hur tidigt brukar ni andra berätta för närstående? 

• Escjohansson
    oshark skrev 2023-04-13 09:43:40 följande:
    Ja, det är så galet! Första graviditeten var jag ungefär halvvägs när jag var hemma hos dem och han nosade mig i skrevet och låg och slickade på mina bröst typ hela tiden. 

Jag känner mig ofta varmare. Under hela graviditeten + hela amningsperioden med första. Så nästan 3 år 😅
    Åå vi har två hundar så det ska bli spännande och se om de reagerar något när jag är länge gången Hjärta speciellt vår hane som är en riktig mattegris vanligtvis 
  • Escjohansson
    Rosen3 skrev 2023-04-14 18:11:34 följande:

Plussade igår, beräknad BF på julafton 24/12. 

Har haft svag molande ?mensvärk? sedan äl typ, har lite smått illamående oxå. Någon annan som har samma symtom?. Har två missfall i bagaget så hoppas inte på att det blir samma visa igen. Tredje gången gillt hoppas jag!

Grattis ❤️❤️ 

Jag har också mognande värk från och till, men inget illamående än. Hoppas man slipper det såklart men är bara i v 5 än. Men tänker att det är normalt med lite växtvärk ☺️
    Är det första barnet? 

• Escjohansson
    Rosen3 skrev 2023-04-15 07:08:18 följande:

Tack och grattis själv ❤️

Skönt att vi är två :) Yes, första barnet. Vi har haft ett MA och ett missfall och nu tog det ca 8 månader sedan vi blev gravida sist, så hoppas verkligen detta går vägen. Är det första för dig?

Usch måste vara så fuktansvärt jobbigt med mf och med väntan. Jag tyckte det var psykiskt påfrestande att försöka ett halvår utan plus, även om jag vet att det är fullt normalt. men vi håller tummarna att det går vägen denna gång ☺️🙏
    ja det är första barnet här också ☺️
  • Escjohansson

Rosen3: ja men det hoppas vi verkligen på 😍 
    Jag har bf den 17/12 enligt natrual cycels-appen 

• Escjohansson

LOVIISA92: Usch vad jobbigt, håller alla tummar för dig att det trots allt går bra i eftermiddag!! ❤️❤️

• Escjohansson

Lyftaren och Cykelhjul, usch jag förstår oron, men vi håller verkligen tummarna för att det bara är falsk alarm och att allt slutar bra! 

HATAR verkligen frågan om barn från alla runtomkring, det är så himla okänsligt för man har ingen aning om vad andra går igenom. Min mamma är en sådan, som borde veta bättre då hon legat på min bror och hans fru som en igel för ett par år sedan och skämdes som en hund när de tillsist fick berätta att hon var infertil. Men hon lärde sig tydligen inte för nu är hon på oss lika mycket, och kommenterar min vikt hela tiden mm.. 

Svar på tråden BF december 2023