• Lyftaren

BF december 2023

Hej! Det känns som att jag ska jinxa min graviditet genom att skriva här men nu hoppas vi på att det ska gå vägen. Vi har tre MA i bagaget, missfallsutredning mm. Det har nu tagit oss ett år att få ett plus. Bf är beräknat till min födelsedag 14/12, vilket är lite roligt. Jag har sedan mitt plus ätit trombyl och ska göra det hela graviditeten. 
    Symptom: större bröst, något ömma, tröttare på em. Blir nervös över att jag inte mår illa. Idag är jag i v.6 (5+1). 

Är det någon mer som inte känner av illamående?
    I tidigare graviditeter kom illamåendet efter fostrets hjärta slutat slå. Fick i samband med det även rosa flytningar.

• Lyftaren
    Hawwa skrev 2023-04-15 09:55:40 följande:
    Beräknad samtidigt som du :)
    Mitt illamående kom idag ❤️ inga andra symptom
    Då kanske illamåendet dyker upp när som ???? kul att vi har samma bf! 
  • Lyftaren
    Swn skrev 2023-04-15 11:36:00 följande:

Lyftare: mitt illamående kom efter 6+0 det handlar nog mycket om hur snabbt hormonerna ökar och hur känslig man är för den ökningen tror jag. Så det är väldigt individuellt när man eller om man känner av illamående.

jag var så orolig att det inte kom tidigare för jag kände att det var lite som ett kvitto på att graviditeten löper som den ska så jag förstår din oro. Men nu ångrar jag mig att jag längtade efter det 🤮😂

Tack! Vad skönt att höra hur det var för dig. Det känns lugnande. Jag ser verkligen inte fram emot illamåendet men jag känner som du, det är som ett kvitto. Usch, jag vet hur pyton man mår EXAKT hela tiden när det väl slår till?
  • Lyftaren

Usch vad tråkigt att höra om era berättelser?
    Även jag har fått rosa flytningar. Precis så har mina tidigare MA (3st) börjat. Detta verkar bli mitt fjärde. Är helt förkrossad. v 6+1 är vår otursdag rakt igenom. Jag ska försöka få till ett VUL i slutet av veckan för att få det bekräftat. Jag har tidigare varit med om att det kommer röda/bruna flytningar och dagen/dagarna därpå har de trots allt hittat ett pickande hjärta men som sedan ska ha slutat slå följande dagar. Därav vill jag vänta lite.

Frågan är om vi någonsin kommer få ett barn. Jag är 25 år och har haft flera MA, gjort utredningar, blivit inlagd för komplikationer vid medicinsk abort, fått äta trombyl mm.
    Sen gör det inte mindre ont av att få frågan från människor omkring/kollegor ?När ska ni skaffa barn? Det är väl nästa steg i ert liv??. 

• Lyftaren

Jag var i kontakt med vården idag som tyckte att mina rosa flytningar lät HELT normalt. Däremot är det så mina tidigare MA har visat sig. Då blev hon lite fundersam i luren. Hon sa att ?blödningen i sig inte låter onormalt. Vid missfall brukar det komma mer? men att i mitt fall är det 50/50. Hon vill ha in mig på VUL redan imorgon. Så snart får jag ?domen??
    Kanske kan hennes ord lugna någon här i gruppen.

• Lyftaren
    ladylovely skrev 2023-04-25 16:20:31 följande:

Lyftaren- hur gick det idag??

Det gick bara bra. Sååå nervöst men hon hittade en plutt som mättes 6+3. Hjärtat tickade på. För att lugna  våra nerver ska jag på ett till VUL om två veckor. Det känns bra att de tar vår oro på allvar.
  • Lyftaren

Tycker symptomen ändras, precis som du säger. Nu gör brösten SJUKT ont, vilket de inte gjorde häromdagen. Igår var jag lätt illamående men idag har jag inte mått dåligt. Trött är jag mest hela tiden och mannen flinar åt mig när jag somnar i soffan bums efter jobbet.

Svar på tråden BF december 2023