BF december 2023
Godmorgon tjejer. Blött mer under natten och fick ett hårt uppvak till dagens tester. 😭❤️?????
Jag beklagar verkligen Syskonförsök, så himla tråkigt :(
Godmorgon tjejer. Blött mer under natten och fick ett hårt uppvak till dagens tester. 😭❤️?????
Hur många har ringt BM för inskrivningssamtal? När ska man göra det? :)
Jag har inte riktigt vågat det ännu, det känns som att jag ska jinxa det om jag skriver in mig haha
dock ska jag på VUL där jag gjorde fertilitetsutredningen, hoppas man ser ett hjärta slå då så man sen vågar skriva in sig
Teriz / Ladylove- Jag känner samma sak haha
det "enda" jag känner jag är ligimenten och att brösten verkligen har exploderat, dom har inte slutat värka sedan ÄL och är så svullna att bharna nu är för små. Hur är det ens möjligt, går in i v7 imorgon.
I övrigt så känns det som man "hittat på" att man är gravid.
Skulle vilja ha en egen maskin där man kan höra hjärtat så man vet hela tiden haha
Åh nej! :(
Jag håller tummarna för dig under dagen, hoppas hoppar det går bra ändå!
Hej alla!
Idag går jag in i v7 och illamåendet kickar in rejält dock har jag inte kräkts ännu men känslan är verkligen där.. Hur fasiken ska man lyckas dölja måendet på jobbet?
Hur gör ni andra som drabbats av illamående/trötthet och jobbar? Jag hade tänkt försöka dölja graviditeten på jobbet så länge som möjligt.
Hur gör ni andra, har ni några bra tips? Ni som har barn sedan innan har ni några roliga historier där ni försökt dölja för omgivningen och lyckades/misslyckades?
Hejsan!
Grattis till er alla som plussat! håller tummarna att det går hela vägen för er!
Själv plussade jag i lördags och är nu i vecka 4+6
Det är första gången jag är gravid och jag längtar super mycket. Men vågar inte riktigt gå in i det än just för rädsla för missfall osv.
beräknad ankomst blir 22 december.
Haft lite illamående, lite ömma bröst, ökade flytningar men det jobbigaste är väldiga värkar i livmodern och ländryggen. Och att det liksom sticker till ifrån slidan och upp ibland. 😬 är det någon mer som har problem med mycket värk såhär tidigt ?
Usch är så orolig nu ☹️ dom senaste dagarna har jag haft ganska starka grav symptom. Men imorse började en brun blödning och nu efter att jag var på toa så kom en röd blödning. Börjar dessutom få värk i mage och svanken 😭
Känns riktigt riktigt kasst
Jag har vart lite off i dagarna och inte läst i tråden.
Men vad "skönt" att flera också har fått blödningar och rosa/bruna flytningar och ännu skönare är det att läsa era egna erfarenheter och positiva historier Sån super härlig tråd!
Jag var på tidigt VUL idag och såg ett tickande hjärta. Det stämde även överens med min egen uträkning att jag var i v8. Sån otrolig lättnad att se hjärtat slå, även om det är tidigt än så var det en skön känsla.
Jag ska på återbesök i mitten på maj då jag har ett gäng stora cystor dom vill hålla lite koll på. Jag vill mest ta chansen att se ett tickande hjärta igen haha
Ladylove- samma här! Det är som ett svart hål i magen som inte går att mätta 😂 jag är rädd att jag kommer gå upp alla gravidkilon jag ska
innan jag ens gått ut offentlig med graviditeten haha
Kul med så många nya i tråden! Grattis till era plus och hoppas alla mår bra! ❤️
Jag går in i vecka 9 imorgon och förutom rejält svullna bröst så känner jag ingenting sedan ett par dagar tillbaka. Ingen trötthet, illamående, molvärk eller liknande. Det enda jag känner är andfådd och blodtrycksfall då och då.
Jag har för mig att några andra skrev dom upplevde liknande, att symptomen försvann. Hur mår ni nu? Och ni som vart gravida tidigare är det vanligt gravidsymtomen försvinner och man mår oförskämt bra såhär i början? Det känns för bra för att vara sant 😅
Cykelhjul:
Mina symtom försvann, tog även nya grav test och de blev svagare och svagare. Helt 100 på missfall. Har fortfarande inga symtom kvar, men mina test är starka och fina igen 😍
Idag var vi på RUL och fick veta att det bor en liten pojke i magen 🥰💙 precis som jag trott sen plusset! Alla organ såg bra ut. Han låg helt dubbelvikt med både händerna och fötterna uppe vid ansiktet så det blev en utmaning att få en bra bild på hjärtat 😁 moderkaka i framvägg så det förklarar också varför det tagit lite tid att känna fosterrörelser (men har gjort det sedan ca 1v tillbaka). BF framflyttat till 21 december, slår vad om att det blir på julafton 😁 eller vem vet, går jag ordentligt över tiden kanske det blir en 2024-bebis!
Helt otroligt var det iaf och vi är så lyckliga nu 🥰