BF december 2023
Teriz- jag har precis samma känsla. Jag har mest molvärk på kvällen när jag lägger mig i sängen. Och att det hugger i ligamentet till o från. På dagarna känner jag inte av att jag är gravid direkt. 😅
Teriz- jag har precis samma känsla. Jag har mest molvärk på kvällen när jag lägger mig i sängen. Och att det hugger i ligamentet till o från. På dagarna känner jag inte av att jag är gravid direkt. 😅
Kul att tråden fylls på 😊välkommen alla nya 🌺
Har ni tänkt på en sak... Det kan ju vara så att nån/några i gruppen kommer bli tv/tidning kändis om bäbis kommer på nyårsafton? Visst brukar det vara så? Att ju närmare 12slaget bäbis kommer ju mer uppmärksammat blir det? 😊
Oshark- ja precis så är det ju såklart 😊
Alltså jag orkar inte?.Tog ett digitalt gravtest nu på morgonen och det visade texten ?inte gravid?. Så verkar inte bli något denna gång heller. Har inte börjat blöda än men mensen bör väl komma?Suck. Att det aldrig kan vara enkelt.
Idag 5+1 fick jag -3 på digitala. Jag har testat var 3dje dag för att få det bekräftat att det ökat. Jag var rädd att det var kört iom att jag har minskad aptit, inget illamående det var lugnt i magen i nån dag. Kom en tår när jag fick resultatet. Jag har väntat i snart ett år på det resultatet 🥹💞
Hej!
Hittade den här tråden av en slump men också beräknad Dec. 2023.
Jag har haft ljusarosa flytningar och blir lite nojig. Var inte så med min första. något ni andra har upplevt?
Att det är rosa eller brunt eller kommer färskt blod behöver ju inte betyda att något är fel. Men det är lätt få katastroftankar. När jag väntade min första hade jag en rejäl brun blödning i 4 dagar. Men graviditeten fortsatte ändå. När jag väntade andra barnet lyfte jag en tung kruka o började störtblöda och hade riktigt rejäl värk i flera dagar. Det berodde på att moderkakan satt för långt ner, vid första ul satt den över öppningen men flyttade lite på sig sedan. Och graviditeten fortsatte. Livmodertappen är ju extra känslig i början.
Lyftaren- hur gick det idag??
Är det likadant för er att molvärken och dom ömma brösten är olika varje dag. Det känns lite som kroppen kör varannan dag i styrka på allt? Höjs och sänks liksom. Tänkte igår att gud vad lite brösten ömmar idag och det fick jag igen idag. Känner bara av dovt illamående på förmiddagarna.
Hur gamla är dina andra barn? Finns det fler som har äldre syskon? Har de fått veta nåt?
Glömde skriva att vi inte berättat för någon. Inte ens barnen. Tänkte hålla tyst till v 11 typ.
Jag gick in i v7 igår och illamåendet har steppat upp ordentligt nu. Känner mig yr, trött och bakis dagligen.
Det konstiga är ju att trots illamåendet så är jag vrålhungrig. Vräkte i mig en hel pizza, massa pizzasallad o läsk till lunch och kände mig ändå inte riktigt mätt 😅
Pyret10: är att vakna tidigt ett gravsymptom? I så fall förklarar det min skumma sömn de senaste dagarna.. undrar varför det blir så?
Jah berättade för sonen idag men bad honom inte säga något till någon än. Jag berättade eftersom han påpekade att jag inte riktigt är närvarande och undrar varför jag blivit så tråkig...
Jag har inskrivning imorgon. Enligt bm som alltid räknar 28 dagar är jag då 6+3 och enligt mina beräkningar är jag 6+6 imorgon. nästa träff förutom läkarbesöket som är denna vecka är v10. På inskrivningen gör tydligen sköldkörtelnprover, har ni med fått göra det? Eller beror det på att jag är 40år som det görs?😊
Hur känner ni här för KUB/NIPT?
Kommer ni göra något sådant?
Alltså hjälp mig 😂
Jag har 3 katter... Och hur mycket de 2 lådorna än städas så stinker hela huset tycker min hormoner. Det luktar surt och mycket! Jag vädrar o så fort fönstret stängs så sitter jag och lider av lukten. Sambon skurade o fixade igår och idag luktar det precis likadant.
Lådorna är alltså på övervåningen och min näsa tycker att dom är precis bredvid mig på nedervåningen 😂
Längesen någon uppdaterade här! Hur går det för alla? 😄
Jag är idag på dag 200, går in i v30 på fredag. Det går så snabbt men samtidigt så långsamt.
Har blivit sjukskriven på 50% pga foglossning och ryggsmärtor. I övrigt mår jag ganska bra.
Tycker att lillkillens rörelsemönster har ändrats sedan ca 1v tillbaka? Förut var det hårda, starka sparkar - nu mer "knölar" han runt även om det ibland kommer hårda sparkar fortfarande också. Antar att det börjar bli trångt därinne! Men jag blir så nervös, för känner inte hans rörelser lika starkt längre när det inte är lika många regelrätta sparkar, har moderkakan fram så det dämpar säkert de mer svepande rörelserna en del. Upplever ni samma skillnad i rörelserna?
Har senaste veckan också fått tillbaka en hel del molvärk, och har även en hel del Braxton Hicks nu, på kvällarna kan de komma rätt tätt (men gör inte ont, bara en sjuk känsla när hela livmodern drar ihop sig). Någon mer som upplever ökning av molvärk och sammandragningar? 😊
Har dessutom redan fått upp 13,5 kg (!!) och SF-måttet första (och enda hittills) gången vi mätte låg 2cm över medel! Ska mäta igen nästa vecka så blir spännande att se då vad det visar. Lite orolig att det blir en JÄTTEbebis!
Hoppas allt går bra för er andra!