ladylovely skrev 2023-10-06 11:51:15 följande:
Jag går in i v 30 på måndag och upplever precis samma känsla som du. Rörelserna har ändrats. Läste nånstans att runt denna vecka börjar bäbis ha växtspurt och vi har extra mycket hormoner i kroppen.
Jag märker av det väl iom att jag har mindre matlust och illamåendet kommer efter middag mot kvällen.
Jag är sjukskriven på heltid sedan i början på september och mina sammandragningar har minskat rejält efter det. När jag jobbade gjorde de ont och triggades igång av stress och rörelse.
Nu kan har jag nån sammandragning typ några gånger i veckan bara, absolut inte varje dag.
Jag har hittills gått upp 10 kg och ligger strax under medel.
Vad skönt att sammandragningarna har blivit bättre när du får möjlighet att vila mer. Påverkade de tappen också?
oshark skrev 2023-10-06 22:42:35 följande:
Jag låg 2 cm över medel hela graviditeten med mitt första barn - dvs längs med den övre streckade linjen. Ledsen att säga att det barnet vägde 4254g när hen kom ut 3 dagar innan BF 😅 Nu ligger jag "bara" 1 cm över så hoppas på en lite mindre filur här inne.
Gick upp 30 kg totalt med första. v.30 nu och har gått upp 11 med denna.
Haha åh nej 🙈 min värsta farhåga är att jag ska gå en massa över tiden, särskilt när jag redan blev flyttad 6 dagar fram efter RUL och sen kanske har otur och får gå 14 dagar över "nya" bf innan igångsättning och att det ska vara en MEGAbebis som jag då ska behöva föda ut 🙈🙈