• t123

BF december 2023

Cykelhjul skrev 2023-04-03 10:27:33 följande:

Härligt att äntligen få vara med i en BF tråd! Och som Syskonförsök redan skrivit så är det både kul och väldigt mysigt att man känner igen en del namn sedan tidigare. 
    Jag plussade igår och idag testade jag digitalt veckoindikator 1-2v och rfsu stickan var även mörkare än igår Hjärta

Det känns dock som jag har hittat på och att det inte är på riktigt. Trots att vi försökt 1 1/2 år så trodde jag aldrig det skulle ske. Jag gjorde spolning innan denna ÄL och skulle börja äta letrozol nu denna månad. Haha huvudet har inte hängt med än.

Vill bara veckorna ska gå så man känner sig tryggare. Enligt Flo så är BF 11e dec om det stannar Skrattande

Stort, stort grattis! Så underbart efter att ha kämpat så 🧡
  • t123
    Sandybandy skrev 2023-04-04 09:59:57 följande:

Hej allihopa ☺️ Jag hoppar in här jag med!

Har plussat på fjärde försöket med PGT (som IVF fast med testning av embryona innan de sätts in). Enligt BM och gravidappen är jag i vecka 4+6 idag. Vi påbörjade processen 2018 och detta är vårt första plus, så det känns riktigt kul, spännande och oroligt!

Symtom jag har känt av hittills är molvärk, ömma och ev lite svullna bröst, och så tycker jag att mat är vääldigt gott just nu 😅 Illamående kanske lite till och från, men det kan också vara i mitt huvud bara.

Jag är testnarkoman så testar minst en gång om dagen, och har gjort det sedan 22 mars. Det var två dagar efter insättning 😂 Jag är lite crazy. Nån här som är likadan?

Hoppas att allt går bra för oss. Det ska bli kul att följas åt ❤️

Grattis!! :) Jag har också testat massor! Men efter några dagar kunde testerna inte bli starkare och digitala visade 3+ så nu kan jag inte riktigt göra det mer och det känns nästan lite tomt utan, haha!
  • t123
    Syskonförsök skrev 2023-04-04 17:27:54 följande:

Haha jag är precis i början istället!!

Ja! Och det är ju jobbigt på sitt vis istället för då analyserar man ju styrkan så enormt 😅 Men tydligt är det ju på dina!! 😍
  • t123
    Sandybandy skrev 2023-04-05 09:34:07 följande:
    Haha förstår saknaden! Jag längtar till dess att jag är i samma situation som du, att testen inte kan bli så mycket starkare. Igår var teststrecket starkare än kontrollstrecket på ett testa tidigt. Det var första målbilden 😁 (bortsett frånatt ens bli gravid då, haha). Nästa målbild är att samma ska hända fast med ett ?vanligt? test. Och sen att CB digital ska visa 3+ för det är väl max?
    Det är ett mycket bra första steg! Tycker att det inte brukar vara så stor skillnad på testa tidigt och vanliga tester faktiskt! 😀 Precis, 3+ är max, sen får man försöka förlita sig på kroppen 😅 Jag har såå svårt med det efter tidigare erfarenheter men jag försöker verkligen 😅
  • t123
    Syskonförsök skrev 2023-04-05 06:32:49 följande:

Haha jag går bara naivt och hoppas jag ska få må lika bra som nu även när de vuxit sig riktigt starkt! blev illamående redan vecka 5 med dottern till v.25 och spydde morgon till kväll men än så länge mår jag prima! Men bara vecka 4 ;) lägger med dagens bild med.

Det ökar ju finfint 😍 Åhh! Intressant att se om det blir samma nu! Vecka 5 är ju väldigt tidigt att börja må så pass illa 😩 Jag brukar börja må illa i vecka 7, vilket jag går in i idag och mycket riktigt har illamåendet börjat ge sig tillkänna nu 😅
  • t123
    Elin100 skrev 2023-04-07 13:29:28 följande:

Jag är i vecka 6 nu och har extrem mensvärk som kommer många gånger under dagen och natten. Har haft det sen vecka 4 ungefär. Åkte in till gynakuten i veckan för jag blev orolig och stod inte ut. Men de tyckte allt såg normalt ut, hon kunde inte se någon hjärta ännu men hon sa det va lite tidigt så ska på återkontroll nästa vecka. De uppmärksammade dock att jag hade 37,9 i temp och har haft det nu i några dagar. 

Har ni andra också förhöjd temp? :) 

Skönt att det såg bra ut såhär långt :) Jag har förhöjd temp, man har i regel det som gravid, men din temp lät i högsta laget för att vara en vanlig ?gravidtemp? i mina öron, vad ligger du på normalt? Du är inte lite förkyld eller så?

Förhöjd temp pga graviditeten brukar inte var så värst mycket högre än tempen man har innan ägglossning, utan från ca 36,3 till 36,7 eller liknande! Men troligtvis går tempen ner lite för dig och ligger på en ?normal? nivå snart :)
Svar på tråden BF december 2023